Derbi start niet meer na afvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Hallo ik heb sinds kort een derbi gpr uit 2005. Ik heb de brommer lopend gekocht. huidige setup toen:( 17.5mm, gianelli ,powerfilter, sproeier 96). Later moest ik hem afvoeren ivm rollerbanken tot 45kmh. Dus ik heb er een standaard uitlaat opgezet met prop+standaard luchtfilter en sproeier 76. Luchtstelschroef 2 slagen. Ook zit er geen begrenzing meer in de carb. Gasnaald in het midden. Maar ik krijg hem gewoon niet lopend als ik de bougie eruit draai na het proberen aanlopen is die nat (ruikt naar benzine)en een beetje bruin. (Choke ook geprobeerd) De benzine loopt ook in de vlotter en in de slangen dus ik weet echt niet wat het is, want hij slaat gewoon niet aan. Bougie vonkt goed. Valse lucht kan ik niet testen want ik krijg hem niet lopend (meerdere keer alles van de carb op nieuw aangesloten om het zeker te weten. Daarom vind ik het apart omdat hij voor het afvoeren gewoon goed liep.

Kan iemand mij helpen. Ik ben ten einde raad
Gr, jeroen :wave:
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik vermoed dat je ook al -tig keer hebt geprobeerd om hem al lopend in gang te krijgen. Doe je dat dan met gas open of dicht en met/zonder choke?

Als bougie (ook nieuwe) steeds nat slaat zou ik ns proberen hem aan te lopen zonder choke gas dicht en dan stilaan het gas open.

Kan het zijn dat de carbuvlotter niet goed afsluit en zo de brandstof gewoon in de motor loopt?
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Ik heb het vaak geprobeerd ja, ik probeer altijd met gashendel dicht. Zonder choke start hij helemaal nooit.
Met choke start hij heeel soms. En dan loopt hij heeel hoog in touren. Maar valse lucht kreeg ik niet echt gevonden. Toen ik de bougie schoonmaakte liep hij wel maar bleef hij maar trekken in zn 2 ookal had ik de koppeling in.
De vlotter staat altijd wel een laag benzine in want de sproeier is nat als ik hem open maak.

Wat zou het kunnen zijn?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Als hij echt hoog in toeren loopt met choke zou je denken aan te weinig benzine of valse lucht. Maar dat laatste is niet de oorzaak zeg je.
Zeker dat de membranen nog goed zijn?

Ik probeer ook maar mee te denken hoor, er zullen hier nog wel anderen zijn die hun ideeën willen delen hoop ik.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Ja, ik zal is sproeier 86 is proberen en dan kijken wat er gebeurt, membraan zou toch raar zijn als hij stil heeft gestaan dan kunnen die klepjes toch niet kapot gaan.
Maar standaard zit er sproeier 70 in maar hij is standaard zonder carb begrenzing dus dan lijkt mij hoger dan sproeier 80 apart.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3683
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Standaard 70 ?
Standaard zonder carb begrenzing ?
Hoe bedoel je dat ?
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

De persoon waar van ik hem kocht zei dat er 70 inzat stnd. 70 bij een setup uit de fabriek bedoel ik.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3683
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Dacht dat dat iets van 74 of 76 was eigenlijk maar weet t niet zeker van jouw model.
70 lijkt me gewoon erg klein.
Maar idd gewoon even wat verschillende sproeiers proberen dan sluit je dat uit.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Oke ik zal sproeier 80 eens proberen, want nu zit er 76 in.
Hoeveel slagen zou ik de luchtstelschroef moeten zetten om te beginnen? Ik zal ook even alle vacuum plekken nalopen. Benzine loopt wel gewoon door want als ik de startmoter gebruik komt er lucht in de leiding omhoog.(hoort dat?)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3683
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

lucht op tussen 1,5 tot 2 volle slagen uit, dat van die lucht weet ik even niet waar dat door zou kunnen komen maar lijkt me niet horen, moet ik ff over denken :p
je weet zeker dat alle slangen op de juiste plek zijn aangesloten ?
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Ja het is een vacuum kraantje, altijd problemen met die dingen maar goed. De onderste slang zit aan de vacuum. De bovenste benzine. Op de carb weet ik even niet uit mijn hoofd maar die zitten wel goed want ik heb aan dat slangetje gezogen en toen liep het wel goed door dus dat kan ik uitsluiten dat het goed is kwa benzine toevoer.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3683
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Oke, misschien dat de vlotterkamer niet helemaal vol zit en als je dan start dat die vol loopt en er wat lucht naar boven gaat ofzo, ik heb zelf ondoorzichtige slangen dus nooit op gelet verder, t zal normaal zijn misschien..maar eigenlijk alleen bij de eerste keer starten dan lijkt me, daarna zou de vlotterkamer vol moeten zijn en er geen lucht meer vanaf horen te komen..maar helemaal zeker ben ik niet, heb daar nog niet eerder van gehoord of over nagedacht.
jeroen2112
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 aug 2023, 17:48
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door jeroen2112 »

Jongens bedankt voor de hulp... ik heb de brommer lopend kunnen krijgen. Het bleek bij de carburateur te zitten, bovenop de gasschuifdeksel was het rubbertje geen 1 geheel meer waardoor die niet goed het dekseltje afdichte. Ook kwam ik erachter dat de schroefdraad kapot was waar de bout in gaat. Dus een geluk bij een ongeluk😂 (nu nog beter afstellen)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3683
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Mooi, dat verklaard idd die luchtbel denk ik.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi start niet meer na afvoeren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Top! Het zit soms echt in een klein (onverwacht) hoekje.
Plaats reactie