Terugvoeren derbi

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Hallo mede forumleden,

Ik heb een derbi drd pro gekocht. Nu heb ik er een nieuwe pijp op gezet, leovince x-fight. Met twv 12-53. Nu loopt hij 91. Ik wil hem graag max 83 laten lopen ivm nieuwe regelegeving op de roller. Hoe zou ik die 8kmpu eraf kunnen halen zonder vermogen kwijt te raken(geen kleine prop in de uitlaat of carb). Kan ik gewoon een kortere vertanding plaatsen zodat hij top verliest en sneller optrekt, of draait hij dan overtoeren aangezien ik 12-53 al vrij kort vind.

Mvg Tjebbe,
MerijnL
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2009

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door MerijnL »

Een tandwiel kleiner kan je altijd proberen. Ik denk niet dat hij dan over toeren maakt. het is wel de makkelijkste en goedkoopste optie. Anders zou je een andere uitlaat moeten proberen of toch een prop moeten monteren.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Je kan van voor maar 1 tandje kleiner waardoor je ongeveer 3 a 4 km/h langzamer gaat dus zul je dan ook van achter groter moeten.
En je gaat dan best wat toeren maken wat niet prettig rijdt en alles erg gaat trillen.
Denk dat je toch je uitlaat iets zult moeten begrenzen en een 11 van voor doen waardoor je weer wat koppel terugwint.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Nog es over die nieuwe regelgeving, wat houdt die in dan, ben je de brommer kwijt boven de 83 oid ?
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Nee, boven de 83 word je rijbewijs ingevorderd. Al heb je die snelheid niet gereden. “ Bij scooters (brom- of snorfietsen) maakt de politie onderscheid tussen de gereden snelheid en de constructiesnelheid. Als op een rollertestbank blijkt dat de brom-/snorfiets is opgevoerd (ook al is het maar enkele kilometers), dan krijg je een boete. Bij een overschrijding van 30 kilometer per uur wordt het rijbewijs ingevorderd.”
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Das n kopietje van de website van de politie zelf ;)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door 42 »

He bah...wordt steeds minder leuk hier in Nederland.
Zat te denken een tandje meer te gaan doen bij tandwiel voor maar dan ga ik net te hard dus.
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Jepp, begrenzertje dan maar
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Tjebbee schreef: zo 05 nov 2023, 18:27 Nee, boven de 83 word je rijbewijs ingevorderd. Al heb je die snelheid niet gereden. “ Bij scooters (brom- of snorfietsen) maakt de politie onderscheid tussen de gereden snelheid en de constructiesnelheid. Als op een rollertestbank blijkt dat de brom-/snorfiets is opgevoerd (ook al is het maar enkele kilometers), dan krijg je een boete. Bij een overschrijding van 30 kilometer per uur wordt het rijbewijs ingevorderd.”

Klopt vgm niet, ken aardig wat mensen die met dik 80+ op de roller gingen en hun rijbewijs is verder niet ingevorderd. Tenzij dit echt een nieuw nieuwe regel is. Maar lijkt mij wel echt belachelijk
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Zou kunnen. Dit staat er iig vanaf april 2022
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zou zo maar kunnen hoor, boete bedragen en regels slaan helemaal nergens meer op. Je kan tegenwoordig beter iemand in elkaar slaan dan door rood rijden. Maar lijkt me belachelijk dat je een straf krijgt voor iets wat je helmaal niet hebt gedaan
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Is het ook, ik zal voor de grap eens het vraagnummer van de politie bellen om het na te vragen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door 42 »

Ben ook aan t zoeken geweest maar zoals ik t lees is de invordering van rijbewijs alleen als ze je daadwerkelijk zien rijden met 30 kmh te veel.

https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkee ... ngevorderd.
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door gpr050 »

Ja dat denk ik ook.
Toch blijft het een raar fenomeen, vrijwel elke auto of motorfiets kán (veel) harder rijden dan welke snelheidslimiet dan ook. Daar is nog nooit niemand voor beboet.. Iemand die met een brommer of scooter rijdt die harder kan dan de limiet, wordt dat wel. Bij 30km te veel kan zelfs het kenteken ingenomen worden….
Als ze dat ook bij auto’s en motoren zouden doen wordt het erg rustig op straat…
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Precies. En dat lulverhaal over “constructiesnelheid” is al helemaal onzin. Van de fabriek af lopen ze allemaal al 65..
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Vind de gedachte opzich wel logisch, aangezien veel brommermensen voor geen drol kunnen rijden en zichzelf overschatten. Maar dan is de uitvoering wat minder, met 45 kan je precies niks, trekt voor geen meter op en je zit het overige verkeer in de weg. Maak het rijbewijs dan moeilijker en verhoog die snelheid dan naar 60, maargoed ik maak die regels helaas niet.
Plaats reactie