Terugvoeren derbi

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Hallo mede forumleden,

Ik heb een derbi drd pro gekocht. Nu heb ik er een nieuwe pijp op gezet, leovince x-fight. Met twv 12-53. Nu loopt hij 91. Ik wil hem graag max 83 laten lopen ivm nieuwe regelegeving op de roller. Hoe zou ik die 8kmpu eraf kunnen halen zonder vermogen kwijt te raken(geen kleine prop in de uitlaat of carb). Kan ik gewoon een kortere vertanding plaatsen zodat hij top verliest en sneller optrekt, of draait hij dan overtoeren aangezien ik 12-53 al vrij kort vind.

Mvg Tjebbe,
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Welke nieuwe regelgeving?

Er zijn helaas niet echt methodes om hem te begrenzen maar geen vermogen te verliezen. Twv is idd een optie maar dan maakt hij wel een stuk meer toeren. Een (euro) begrenzer plaatsen is ook nog een optie (een schakelbare begrenzer)
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Ja, ik ben me bewust van eurobegrenzers, maar die dingen hoor je toch meteen als ze aanstaan?
Tjebbee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 aug 2023, 19:50
Vervoersmiddel: Derbi drd pro

Re: Terugvoeren derbi

Ongelezen bericht door Tjebbee »

Over de regelgeving, sinds april afgelopen jaar word bij 30kmpu te hard op de roller, tussen 82-85 je rijbewijs ingevorderd. Hier heb ik uiteraard geen trek in.
Plaats reactie