Derbi DRD SM 2003

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Aythonbottu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 okt 2023, 22:00
Vervoersmiddel: Derbi DRD SM

Derbi DRD SM 2003

Ongelezen bericht door Aythonbottu »

Beste,

Ik heb sinds kort een derbi drd sm van 2003, het supermotard model met standaard euro 2 blok.
Ik wil graag gaan upgraden naar een snellere en krachtigere setup.
Momenteel zit er nog een 50 van doppler op, originele krukas met 24k km, 19mm dellorto, yasuni v6 uitlaat en tandwielverhouding 14-53.
Hiermee haal ik nu rondt de 75 en zou toch graag rond de 100 gaan met een sterke optrek, zelf dacht ik aan volgende setup;

- 88 bigracing van stage 6 cilinder
- HPC 45mm stage 6 krukas
- Polini 26 PWK carbu
- Malossi VL18 membraam
- 6 plaats stage 6 koppeling
- MVT ontsteking
- stage 6 R/T 80-90cc uitlaat

Graag hoor ik wat jullie denken van deze setup, ook zouw ik alle lagers, keeringen en pakkingen vernieuwen.

Met vriendelijke groeten,
Bottu Aython
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi DRD SM 2003

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Kleine upgrade vergeleken de 50cc hahaha. Neemaar prima samenstelling hoor, met zo'n setup is het belangrijk om op niks te besparen, dus koop goede krukas lagers, ketting tandwielen, banden enz. Op een of andere vage manier zie je heel veel zwaare setups met opeens de meest goedkope zooi.

Met deze setup moet je denken aan een top van te minste 120 trouwens. Lager kan ook maar je powerband ligt erg hoog dus dan rij je meer in toeren (wel goed voor auto wheelies)

Overigens zou je met de setup die je nu hebt ook makkelijk 85+ moeten halen
Plaats reactie