Tandwiel verhouding beta rr 50

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Justin7 »

Hey ik heb een beta rr 50 motard sport euro 5 deze ga ik binnenkort de uitlaat ontgrenzen en een onbegrensde cdi er in doen. nu wil ik hem ook sneller laten optrekken voor races maar eventueel ook wheelies weet iemand welke kettingset hier het beste voor is. Ik koop bij ezrider: https://www.ezrider.nl/ketting-en-tandw ... elbrommer/
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik neem aan dat je weet dat je optrek ten koste gaat van je top. Nu is je orginele uitlaat niet heel krachtig dus je zit al gauw aan 11-53/60 als je een beetje van je plek wil komen
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Justin7 »

er komt een andere uitlaat op zon voca racing zonder prop
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Is het een enduro of een SM, dus 18 of 17 achterwiel?

Enduro zou ik 11-50 en sm 11-47 doen.
Lichter dan dat is het vooral toerenbeuken zonder dat je echt vooruit komt, ook met optrekken niet.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb zelf "wheelies" gedaan op 12/60. Met orginele uitlaat krijg je hem anders echt niet van de grond. Maar met een voca gaat dat 10x makkelijker. Dus dan zal 12-53/50 prima zijn. Losse voor tandwielen kosten niet zo veel dus je kan daar ook 11 tot 13 van kopen en kijken wat het fijnst loopt. Stel je ketting dan wel af op het grootste tandwiel, anders krijg je hem er niet meer tussen

Ben zelf lui geworden dus zet op elke brommer die ik heb een 70cc. Dus zodra je de koppeling een beetje laat schieten of het stuur omhoog trekt komt hij wel in een wheelie
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Wheelies zijn ook een kunst op zich natuurlijk.
Ik heb de schuur vol motoren die plenty vermogen hebben om een achterwaartse salto te maken, maar ik krijg het niet lekker voor elkaar.
Dan zijn er ook nog gasten die op een begrensde brommer met standaard vertanding op het achterwiel de straat door trekken.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dat is zeker waar. Maar het kost erg veel moeite om puur om techniek wheelies te maken (skill issue). De kleinste factor beïnvloed je hele wheelie, als je een kut begin hebt hebt is herstellen erg lastig terwijl als je wat meer vermogen hebt dit veel makkelijker is.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Tot op zekere hoogte.
Als je mijn 250 2T of elektrische crosser vol aan het gas hangt lig je direct achterover. Een brommer of minder krachtige motor zal minder snel escaleren. Niet genoeg omhoog komen is veel minder erg dan teveel :p
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dat kan natuurlijk ook nog hahaha, snelste wat ik ooit heb gereden was mijn 125cc maargoed zo'n 250 heeft natuurlijk wel wat meer kracht.
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Justin7 »

Ik heb eerst altijd een 125cc ktm crossmotor gehad daar trok ik hem altijd zo omhoog maar nu met die begrensde beta is ni te doen XD thx iedereen voor het reageren
Justin7
Derbi fan
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 jul 2023, 23:10
Vervoersmiddel: Beta rr 50 motard sport

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Justin7 »

Skakelbr schreef: do 23 nov 2023, 23:37 Heb zelf "wheelies" gedaan op 12/60. Met orginele uitlaat krijg je hem anders echt niet van de grond. Maar met een voca gaat dat 10x makkelijker. Dus dan zal 12-53/50 prima zijn. Losse voor tandwielen kosten niet zo veel dus je kan daar ook 11 tot 13 van kopen en kijken wat het fijnst loopt. Stel je ketting dan wel af op het grootste tandwiel, anders krijg je hem er niet meer tussen

Ben zelf lui geworden dus zet op elke brommer die ik heb een 70cc. Dus zodra je de koppeling een beetje laat schieten of het stuur omhoog trekt komt hij wel in een wheelie
Dus na die uitlaat gaat het dus al moeten kunnen teminste omhoog. want hij komt nu met een beetje geluk 5cm omhoog XD
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tandwiel verhouding beta rr 50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dan is het nog steeds puur techniek, een 50cc heeft echt niet veel kracht. Nu helpt het dat je beta rijd, dat is 1 van de beste wheelie brommers. Maar je moet niet verwachten dat je een wheelie maakt door alleen je koppeling te laten schieten. Daar heb je echt minimaal een 70 voor nodig.
Plaats reactie