Derbi Senda Stottert

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

2003 Derbi Senda DRD
88cc stage 6
MVT premium ontsteking
28mm carburateur Voca
Vforce 3 membraan


Mijn Derbi stottert bij lage toeren en als ik wil gas geven het stottert nog meer. Eerst bougie was beetje te rijk en ik heb mijn sproeier van 130 naar 128 overgezet en nu tis perfect. Ik heb alles gecontroleerd maar ik kan geen oplossing vinden waarom dat het stottert en soms pops van uitlaat doet. Ik heb dringend hulp nodig!!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Ik zou nog wat meer sproeiers proberen of met gasnaald experimenteren.

Ploffen in uitlaat is vaak een ontstekingstijdstip probleem..maar ik weet niks van mvt dus kan ik niet bij helpen.
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

42 schreef: vr 15 mar 2024, 09:09 Ik zou nog wat meer sproeiers proberen of met gasnaald experimenteren.

Ploffen in uitlaat is vaak een ontstekingstijdstip probleem..maar ik weet niks van mvt dus kan ik niet bij helpen.
Ik heb de sproeier van 130 naar 128 gezet en ik heb getest zonder luchtfilter en da was perfect aan het rijden. Maar toen ik de luchtfilter gestoken was deed die weer dezelfde. Ik heb het luchtfilter schoongemaakt en ook andere luchtfilter geprobeerd maar doet hetzelfde.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Dan denk ik dat de sproeier nog te groot is, probeer eens met stappen van 6 wat voor verschil het maakt, dus een 124,118 etc.
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

42 schreef: vr 15 mar 2024, 13:17 Dan denk ik dat de sproeier nog te groot is, probeer eens met stappen van 6 wat voor verschil het maakt, dus een 124,118 etc.


Eigenlijk moet het niet grotere sproeier hebben omdat met luchtfilter stottert en zonder stottert niet?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Zonder luchtfilter krijgt ie meer lucht dus kan er meer benzine bij dus dan wilt ie een grote sproeier, als je het filter terug plaatst en hij dus minder zuurstof krijgt en hij dan opeens stottert dan is de sproeier te groot, wilt minder benzine omdat er minder zuurstof is.
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

42 schreef: vr 15 mar 2024, 16:17 Zonder luchtfilter krijgt ie meer lucht dus kan er meer benzine bij dus dan wilt ie een grote sproeier, als je het filter terug plaatst en hij dus minder zuurstof krijgt en hij dan opeens stottert dan is de sproeier te groot, wilt minder benzine omdat er minder zuurstof is.

Ik heb met sproeier 120 geprobeerd maar het stotter nog steeds.
Ik weet niet wat moet ik doen
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door HenkieHans »

hoe zit je ontsteking? ik had ooit hetzelfde probleem, na een flinke tijd stilstand en een nieuwe uitlaat stotterde mijn brommer enorm, dus toen ben ik best een tijd aan het kloten geweest met afstellen (zonder resultaat), tot ik opeens een knal hoorde uit mn uitlaat. knallen uit je uitlaat zijn vrijwel altijd ontstekingsproblemen, omdat er wegens onvolledige verbranding nog vrij rijk benzinemengsel je uitlaat in geslingerd wordt, wat daar door de hitte van de pijp tot ontbrandig komt, en dat knalt dus. grondplaat al gecheckt en je ontsteking doorgemeten?
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

HenkieHans schreef: vr 15 mar 2024, 20:23 hoe zit je ontsteking? ik had ooit hetzelfde probleem, na een flinke tijd stilstand en een nieuwe uitlaat stotterde mijn brommer enorm, dus toen ben ik best een tijd aan het kloten geweest met afstellen (zonder resultaat), tot ik opeens een knal hoorde uit mn uitlaat. knallen uit je uitlaat zijn vrijwel altijd ontstekingsproblemen, omdat er wegens onvolledige verbranding nog vrij rijk benzinemengsel je uitlaat in geslingerd wordt, wat daar door de hitte van de pijp tot ontbrandig komt, en dat knalt dus. grondplaat al gecheckt en je ontsteking doorgemeten?

Jammer heb ik die speciale meter om het ontsteking te meten en ik ken ook niemand dat het heeft. Terwijl ik rijd ik houd de koppeling vast en geef ik vol gas en het ontsteken klinkt perfect. Id er andere manier om dit te controleren? Stuur mij via instagram als gy kan zodat ik kan u videos doorsturen en zo kunt gy beter begrijpen ( @nikolas.instgrm ). Merci!!!
NklsDerbi
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 00:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 77cc

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door NklsDerbi »

Mijn aantal vrienden zeggen dat het door de buitenring is van het ontsteking. Enigste probleem hoe kan ik zeker zijn dat voor dat ik geld verspild voor niets
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi Senda Stottert

Ongelezen bericht door 42 »

Een mvt moet op een bepaalde stand staan, hoe staat die afgesteld ?
Plaats reactie