wat is de snelste 50cc setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
cas_drd.pro
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi drd pro

wat is de snelste 50cc setup

Ongelezen bericht door cas_drd.pro »

Ik heb een derbi drd pro. Toen ik hem kocht was het een 88cc stage 6. die heb ik van mijn vader terug moeten bouwen naar een 50cc standaard derbi cilinder. er zit nu een dell orto 17.5mm carb op (sproeier 84) met een standaard luchtfilter. er zit ook een hpi 2-ten ontsteking op en een 50cc gianelli uitlaat. hij loopt nu rond de 85 kmh. Ik wil een andere 50cc cilinder halen waardoor hij sneller loopt maar ik weet niet welke cilinder het beste is. ook zit ik te denken aan een grotere mm carburateur, een onderlangs uitlaat en misschien een andere ontsteking bijvoorbeeld mvt premium of italkit. heeft er iemand ideeen welke setup het beste past waardoor de top hoger wordt en hij ook wat sneller optrekt?
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: wat is de snelste 50cc setup

Ongelezen bericht door pog »

Ik zou een 70cc nemen. Dan heb je meer koppel en hogere top. Andere ontsteking is de centjes niet waard. En een 21mm carb
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Zou een snellere uitlaat nemen, daar win je meer extra snelheid mee dan een andere 50cc.
Een voca of dat andere merk waar ik ff niet op kom..
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Scr corse.
Een hogere top en meer koppel gaat niet echt samen, of je gaat voor koppel of voor snelheid.
Dan zul je idd meer cc's moeten.
Of je moet heel duur gaan met een athena powervalve cilinder.
cas_drd.pro
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door cas_drd.pro »

meer cc wil ik zelf ook, maar mag helaas niet van mijn vader. dus zat zelf te denken aan een 50cc bidalot met een grotere carb 21 of 24. heeft iemand een goede onderlangs uitlaat waarmee ik mijn top zo hoog mogelijk kan maken? en is het beter om een 70cc onderlangs uitlaat te halen of gewoon een 50cc uitlaat. en ik heb gehoord dat de hpi 2-ten ontsteking zorgt voor sneller optrekken maar een lagere top klopt dat?
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Voca rookie 50/70
Scr corse hm 50/70

21mm is genoeg

Hpi weet ik niks van.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Dus je mag wel 90 op een 50cc maar niet 90 op een 70cc ;)

Een hpi 2ten heeft net zoals een mvt dd een kleiner/lichter vliegwiel. Hierdoor heb je in theorie inderdaad een lagere top.

Als je puur topsnelheid wilt ben je daarom beter af met een originele ontsteking. Maar met een race ontsteking heb je zeker wel meer vermogen.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Ongelezen bericht door Skakelbr »

cas_drd.pro schreef: za 24 aug 2024, 23:59 meer cc wil ik zelf ook, maar mag helaas niet van mijn vader. dus zat zelf te denken aan een 50cc bidalot met een grotere carb 21 of 24. heeft iemand een goede onderlangs uitlaat waarmee ik mijn top zo hoog mogelijk kan maken? en is het beter om een 70cc onderlangs uitlaat te halen of gewoon een 50cc uitlaat. en ik heb gehoord dat de hpi 2-ten ontsteking zorgt voor sneller optrekken maar een lagere top klopt dat?

Zet er dan een 70 airsal oid onder. Dan heb je voor een 5e van het geld precies hetzelfde resultaat (waarschijnlijk beter)en het loopt waarschijnlijk een stuk rustiger. Of geld moet geen kwestie zijn. Voordat je een 50cc “snel” krijgt moet je van alles het beste nemen.

Heb zelf een hele tijd met een 72 airsal gereden met 17.5 carb en leovince uitlaat. Top was niet super hoog maar trok best vlug op. En reed vooral super rustig. De meeste 50cc’s maakte meer kabaal en trok ik er zo uit.
Ik zou proberen je pa te overtuigen voor een 70. En dan mss met een rustige uitlaat. Is in bijna elk opzicht beter.
Plaats reactie