Cdi begrenzen/ontgrenzen beta rr50

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
betaspm
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: beta rr50 sport 2023

Cdi begrenzen/ontgrenzen beta rr50

Ongelezen bericht door betaspm »

Hallo iedereen,
Ik ben dus een beta rr50 2023 met voca (geen prop) sproeier 98 en 13 tanden vanvoor en ik wil hem iets sneller laten optrekken dus ik dacht een 10 vanvoor te steken en mijn cdi kabel te ontgrenzen.

Maar ik weet dus niet welke kabel ik moet knippen of los trekken etc, als iemand hier verstand van heeft zou het handig zijn. En is het ook mogelijk om de cdi begrenzer er terug in te steken als het problemen geeft of moet je hem echt doorknippen?
Dus, mijn idee is om gewoon de cdi begrenzer eraf te doen en een tandwiel 10 vanvoor steken maar

ik wil toch voor de zekerheid een begrenzer met knopje erop gooien zodat ik niet genaaid word door de rollebank, want die staat namelijk regelmatig voor mijn school. Ik vroeg me af of dit een goede begrenzer is voor mijn brommer?https://www.amazon.com.be/-/nl/Easyboos ... op?ie=UTF8 en is dit moeilijk te installeren? en kan ik ergens vinden waar de verschillende benamingen/kleuren van kabels vind.

Alvast bedankt!!! :D
Dsrxl
Banden plakker
Vervoersmiddel: Bèta RR 50 Grey Edition

Re: Cdi begrenzen/ontgrenzen beta rr50

Ongelezen bericht door Dsrxl »

Als je de cdi loshaalt en je de rubber van de draden trekt zie je normaal gezien 2 zwarte draden. 1tje zit in de hoek van de cdi en de andere ongeveer in het midden, normaal gezien ergens rond het 5de vakje van de 2de rij. Deze moet je hebben. Het gemakkelijkste is om de kabel gewoon door te knippen maar als je hem wilt loshalen moet je het gele stuk van de cdi loshalen en zo de kabel lospeuteren.
Plaats reactie