Pagina 1 van 1

Inlaat geluid

Geplaatst: di 23 jun 2026, 13:44
door PhotexNL
Hey allemaal,

Zijn er mensen die last hebben van enorm veel motor geluid uit de originele luchtfilter? Er komt meer kabaal uit de filter dan uit de uitlaat demper. Er zit uiteraard gewoon filter element in. Wel rij ik zonder dat rubberen tuitje op de bovenkant van de filter, die leek me echt te nauw voor mijn 70 met 21mm. Ik heb het wel even getest met tuitje maar dit maakte wat betreft geluid niet veel uit. Luchtfilter slang heb ik voor de zekerheid al even vernieuwd aangezien de oude wat uitgehard was. Er zijn geen lekkages, het geluid komt echt uit het inlaat gat van de luchtfilter.

Ik weet eigenlijk zeker dat de oorzaak niet het filter zelf is. Ik heb er als test een Minarelli scooter filter op geknutseld (en afgesteld), die zijn lekker stil. Maar zelfs daaruit komt een berg herrie.

Iemand een idee?

Re: Inlaat geluid

Geplaatst: wo 24 jun 2026, 01:40
door Erwin P
Is je luchtfilter element (het schuim dus) goed schoon en niet uit elkaar aan het vallen?
Die vernieuwen kan sowieso geen kwaad, wordt vaak veel te laat gedaan.