Pagina 1 van 2
gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 17:19
door hugoovergaag123
hallo,
ik heb een drd racing uit 2010 met sinds vandaag een gianelli conti! en daarvoor een leovince v6. nu heb ik vandaag mijn conti erop gezet en hem gestart om te kijken wat hij zou doen..
hij liep perfect stasionair en als ik gas gaf klonk het ook niet heel beroerd. Toen heb ik er splinternieuwe bougie in gedraaid en een kilomter of 3 wezen rijden. en daarna weer naar me bougie gekeken.. die was nogal grijs aangeslagen dus ik denk te weinig benzine.. aangezien er nu sproeier 86 in zit wat precies goed was voor de leovince.. de gianelli uitlaat rijd niet heeel slecht en ik trek hem ook wel aardig mooi door met een top van ongeveer +- 90kmpu alleen toch voelt het niet helemaal lekker..
wat zou ik nu het beste kunnen doen om er zeker van te zijn dat hij perfect gaat lopen?.. zonder hem naar een dealer te brengen die 50,- p/u vraagt?
gr hugo
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 17:58
door Sander
ik zou toch een grote sproeier gaan proberen en je gasnaald 1 standje lager dat is het meest voorkomende bij een conti. ik heb 94 volgens mij.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:04
door hugoovergaag123
hmm, oke ik heb gelukkig hier thuis nog een 94 liggen en dan stop ik die erin... heb je misschien wat uitleg hoe dat zit met de gasnaald:P heb namelijk geen idee wat ik daar mee moet.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:25
door iiKoe
Aan je gasnaald zit een clipje vast. Als je naald moet zakken moet het clipje omhoog en visa versa.
Draai het kapje op je carb waar je gaskabel er "in" gaat er af, daar zit een veer en ook je gasnaald, de rest wijst wel voor zich.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:27
door hugoovergaag123
hmm oke maar met de sproeier he, ik heb een behoorlijk nieuwe brommer... moet ik dan nog een benzine kraantje dichtzetten of niet? of gewoon vlotterbak eraf draaien en andere sproeiert erin zonder ook maar iets met een slangetje te doen wat erin zit?
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:29
door iiKoe
Als er een kraantje in zit dan moet hij natuurlijk dicht. Als er geen in zit gaat het met vacuüm en kan je hem gewoon open schroeven.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:36
door Ruben'94
Maak de vlotterbak open, en houd de vlotter omhoog, dan loopt er wel wat uit maar niet veel, benzine op je blok is niet erg.
En conti is heel anders dan leovince v6, deze vraagt een stuk meer benzine, grotere sproeier dus.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 18:38
door hugoovergaag123
hmm oke ik kan hem dus zo open draaien, ik denk dat ik er dan maar is een 94 in zal doen.. aangezien me bougie ook wat witt / grijs is mag hij volgens mij wel groter ja ondanks dat ik er al wel 90 mee gereden heb
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 19:45
door iiKoe
Ruben'94 schreef:Maak de vlotterbak open, en houd de vlotter omhoog, dan loopt er wel wat uit maar niet veel, benzine op je blok is niet erg.
En conti is heel anders dan leovince v6, deze vraagt een stuk meer benzine, grotere sproeier dus.
wat is dat nou weer voor nutteloze omslagtige manier
Je hebt altijd of een kraan of vacuüm en dan komt er niets uit als hij uit staat (ieder geval als je zuiger niet op en neer gaat)
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 20:50
door Ruben'94
Ik heb vacuum, en als ik aan het begin de vlotter niet omhoog houd stroomt er nog wel uit, later nie meer.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 20:59
door the skullkid
Als ik m'n carbu opendraai moet ik ook m'n vlotter omhooghouden, anders loopt het er gewoon uit

Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:00
door iiKoe
Dan is je vacuüm deels naar de klote, er mag nog wel een beetje uit stromen , maar niet te veel. Anders kan je even de vacuüm slang los trekken, dan zou hij helemaal niet moeten stromen (misschien een paar druppels, maar echt niet stromen)
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:04
door the skullkid
Wat maakt het uit, het is niet dat ik dat ding om het half uur opendoen en zolang hij loopt kan het mij niet veel schelen

Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:11
door hugoovergaag123
hmm oke bedankt mensen! ik heb iig zojuist me sproeier veranderd en hij klinkt opzich net zoals met de sproeier 86 terwijl er nu 98 in zit..
het probleem is dat er benzine uit me vlotterbak druppelt terwijl ik hem wel goed aangedraaid heb:(:(:(:(:(:(
iemand die weet hoe dit komt?:D
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:19
door Ruben'94
Vlotter blijf hangen?
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:36
door the skullkid
Komt het uit de vlotterbak of uit een overloopkanaaltje? Als het je vlotterbak is, nog 'n keer opendoen randje mooi afvegen en terug dichtschroeven

Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:37
door hugoovergaag123
heb hem weer even nagkeken.. en ik weet het denk ik wel vrijwel zeker..
de vlotter blijft niet hangen maar er schijnt dus een soort pakking tussen de carb en de vlotter te zitten.. daar heb ik dus 0 op gelet en waarschijnlijk zit dat nu dus niet helemaal goed.. de pakking zit denk ik gewoon dubbel ofzo
iemand tips/sugesties hoe dit op te lossen of wat hetanders zou kunnen zijn:?:D
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:47
door iiKoe
dat lekken is of je pakking of je vlotter, nou vlotter was het niet, dus inderdaad je pakking
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:39
door Ruben'94
Ookal zit de pakking er niet op mag hij nog niet lekken, je hebt immers je vlotter.
Re: gianelli conti problemen
Geplaatst: zo 29 mei 2011, 11:50
door hugoovergaag123
volgens mij zit dat de pakking dubbbel waardoor er nu nog steeds wat uitspeipeld. Ik ga vandaag maar weer is kijken.. heb er trouwens 98 voor me conti met alles verder standaard in gedaan.. is dat wat of niet?