Pagina 1 van 3

50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 14:00
door jjerroen
hallo,

ik ben bezig een NT blok 50cc sprinter te bouwen.

wat ik al heb liggen is:

- MHR TEAM 50 max tuned
- HPI binnenrotor
- 21MM Dell + VL6

maar de vraag is:
wat is nou ongeveer de beste uitlaat op deze setup?
heb een conti liggen maar heb het idee dat dit in gaat houden.

Jeroen

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 16:19
door Bjorn Senda SX
en anders probeer je ook een mallosi uitlaat voor 70cc dan zal hij zkkr niet inhouden

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 16:36
door Ruben'94
Bjorn Senda SX schreef:en anders probeer je ook een mallosi uitlaat voor 70cc dan zal hij zkkr niet inhouden
Nee, maar wel een zeer smalle powerband.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 17:03
door J03P
opmaat :roll:

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 17:24
door jjerroen
ok en als ik geen opmaat uitlaat wil? :happy:

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 17:58
door Blanken
MVT heeft een uitlaat voor de 50cc Carrera cil (zeer snelle 50cc), misschien is dit iets.

Denk alleen dat nog maar weinig mensen hem geprobeerd hebben.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 19:11
door J03P
Waarom zou je geen opmaat willen?

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 19:29
door basDRD
Teveel moeite? :lol:

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 21:00
door J03P
Dan moet hij geen sprinter bouwen :roll:

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 00:20
door JavenDrD
Scr corse hm 50/70. Die zal het denk ik zeer goed doen.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 00:35
door Jasper
JavenDrD schreef:Scr corse hm 50/70. Die zal het denk ik zeer goed doen.

mweh opmaat is beter en goedkoper :lol:
Geef je waardes van je cilinder door, iemand berekend het voor paar tientjes foekema ofzo.
Laat het lassen en regel het materiaal. En met wat geluk ben je met 100€ klaar.

Heb je beste prestaties voor je setup.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 07:57
door n00n
Wat JO3P en Jasper zeggen.

Als je een sprinter bouwt, moet je er ook moeite voor nemen, anders is het gewoon een opgefokt brommertje.

Poorten vasn je cilinder aan (laten) passen, (weet niet wat jij onder "max tuned" verstaat.
Opmaat uitlaat om de beste prestatie's eruit te halen.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 15:24
door Blanken
Een opmaat hoeft niet altijd goed te zijn, je hebt best grote kans dat een gewone fabriekspijp beter loopt.

Grote merken zijn al jaren bezig met uitlaten door ontwikkelen.

En wat n00n zegt, wat versta je onder max tuned? Eigenlijk bestaat max tuned niet, je kan altijd verder, je moet alleen het geld/tijd/materiaal hebben.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 15:31
door Jasper
Uitlaat fabrikanten richten zich op een zo breed mogelijke doelgroep, althans een hoop.
Dus focussen zich niet speciaal op 1 cilinder wat nog op verschillende manier getuned kan worden.
Dus in mijn ogen is de kans dat een fabrieks uitlaat beter loopt als een opmaat niet mogelijk.

Een opmaat uitlaat word speciaal gemaakt voor die cilinder met die timiningen dan, er zal geen een fabrieksuitlaat zijn die daar voor gemaakt is.

Tevens zijn er bepaalde grenzen bij een cilinder met tunen. Dat de uitlaatpoort zoveel procent mag zijn van je boring als ik me niet vergis. Als je een vlinder poort hebt is het weer meer procent. Maak je hem groter gaat je zuigerveer liggen happen. Dus dan zit je in mijn ogen op de ''max''.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 15:44
door J03P
Zoals Jasper idd al zegt: 'koop een opmaat'
Die wordt speciaal gemaakt op jouw cilinder en naar jouw specifieke wensen.
Als je het maximale uit je cilinder wil halen laat je een uitlaat berekenen.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 18:07
door n00n
Blanken schreef:Een opmaat hoeft niet altijd goed te zijn, je hebt best grote kans dat een gewone fabriekspijp beter loopt.

Grote merken zijn al jaren bezig met uitlaten door ontwikkelen.

En wat n00n zegt, wat versta je onder max tuned? Eigenlijk bestaat max tuned niet, je kan altijd verder, je moet alleen het geld/tijd/materiaal hebben.
Als een fabrieks pijp beter loopt, mag je jezelf of diegene die de pijp heeft berekend en gemaakt hard op de vingers tikken en hem opnieuw laten doen.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 18:30
door Blanken
Je kan een pijp wel mooi berekenen, maar weleens nagedacht dat het materiaal ook vervormt tijdens het lassen? De perfecte uitlaat bestaat gewoon niet, als je 10 dezelfde opmaat uitlaten maakt presteren ze allemaal weer anders, en met een kans dat een fabriekspijp dan alsnog beter presteerd.

Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.

Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 18:35
door Jasper
Blanken schreef:Je kan een pijp wel mooi berekenen, maar weleens nagedacht dat het materiaal ook vervormt tijdens het lassen? De perfecte uitlaat bestaat gewoon niet, als je 10 dezelfde opmaat uitlaten maakt presteren ze allemaal weer anders, en met een kans dat een fabriekspijp dan alsnog beter presteerd.

Ik weet bijvoorbeeld dat op Minarelli scooter blokken er gewoon geen betere uitlaat is dan een Yasuni C21, deze uitlaat geeft gewoon simpelweg op de meeste cilinders het meeste vermogen. Dit komt omdat Yasuni hem zo lang door ontwikkelt heeft, dat je daar met een paar berekeningen en wat laswerk niet overheen komt.

Ik kan hier geen voorbeeld voor noemen op een schakelbrommer, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg in het schakelbrommer wereldje.
Mweh ik geloof er niet echt in dat 1 uitlaat op verschillende rondom cilinders beter loopt als wanneer je 1 uitlaat speciaal voor 1 cilinder maakt.
Verschil tussen een scooter en schakel ook weer is dat je gas geeft en ding constat op toeren blijft. Dus je niet zit met dat je schakeld dus weer lager terug in toeren valt.

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: di 14 jun 2011, 21:39
door Royal Club
sprinten met een out of the box setup..
Been there, done that, failed :D

Re: 50cc Sprinter

Geplaatst: do 16 jun 2011, 09:27
door jjerroen
ok,
dan noem ik het bij deze een opgefokt brommertje,
MAAR,
hoe gaat een Yasuni R3 presteren?
iemand ervaring met die uitlaat?