crosserke schreef:hoi iedereen, ik had een brommer gekocht en die reed 70-80.
Maarrr, ik mocht er niet mee op de weg voordat hij afgesteld was op 45 (in de garage) en mijn pa dat getest had .
Ik vind het nu dus best kut rijden, want ik ben gewend veel harder op te trekken en sneller te rijden, dus hierbij mijn vraag.
Wat kan gemakkelijkst aanpassen om hem toch een 60 km/h te laten bollen?
grt, crosserke
Uitlaat prop beetje opboren en weer even afstellen, je kunt dan het beste 11-53 pakken qua vertanding.
Hi ik ben nieuw in dit forum en ook nog nieuw in derbi , heb altijd met een booster 70 cc gerede en heb overlaatst een derbi x treme 2010 aangekocht.
Hier is alles nog orgineel van buiten een scr corse hm onderlangse uitlaat , nu zou ik toch wat meer power willen.
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen ?
venomsize schreef:Hi ik ben nieuw in dit forum en ook nog nieuw in derbi , heb altijd met een booster 70 cc gerede en heb overlaatst een derbi x treme 2010 aangekocht.
Hier is alles nog orgineel van buiten een scr corse hm onderlangse uitlaat , nu zou ik toch wat meer power willen.
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen ?
Mvg jens
Ten eerste welkom op het beste en leukste forum
Als je al een SCR Corse hm50/70 hebt (dit is best wel een krachtige uitlaat) en je wil wat meer vermogen, dan zou ik er een andere cilinder en carburateur op doen.
Iets van een 70cc of 80cc cilinder en 21/24mm carburateur.
Ik zou het niet weten heb die brommer nog maar net en ik denk de orginelen en hij heeft 10xxx km op de teller weet niet of deze al vervangen of niet maar denkt van niet
Ik denk zelf ook dat dit de originele krukas is en nog niet vervangen. Mijn advies is dan dat je er prima een 70cc cilinder op kunt zetten als de originele krukas nog maar 10xxx heeft gelopen.
Keijenborg schreef:Hier kun je kleine vragen stellen met betreffing tot opvoeren.
yow,ik heb een paar vraagjes ik heb een derbis senda sm vn 2005 orgi cilinder 50cc n leovinci v6 hand made uitlaat
hij loopt nu ong 80 maar wil iets sneller gaan maar wil geen nieuwe cilinder steke wegens het roderen dus mijn vraag is wat kan ik veranderen voor sneller te gaan? mvg alvast bedankt
Andere twv. Maar als je echt sneller wilt zou ik een andere uitlaat voorstellen. Je hoort veel over een gianelli conti, maar persoonlijk vind ik deze iets te hoog toerig (9K tot 13K). Ik zou een yasuni cross doen. Dan kan je tegen de 100 rijden met de juiste twv. Ik rijd 13/53 met een enox en ik haal de 85-90 op Supermoto banden en op crossbanden en velgen rijd ik +- 105 met wind in de rug (trekt hem net niet helemaal door in de 6 anders)
Twv = tandwiel verhouding. De leovince v6 ia een uitlaat die net iets sneller is dan standaard, maar voor prestatie's qua snelheid kan je indd beter een andere kopen. Ik heb ook een top behaald van 80 met 18-21 op straatbandrn met twv 13-53 dus denk dat je een hele kleine vertanding hebt. Dus vandaar mijn aanrader om een andere uitlaat te kopen als je sneller wilt. Als je in de buurt van 90 wilt en het niet erg vind dat je wat acceleratie verliest kan je ook een groter voortandwiel erop gooien. Dan gaat ie ±5-7km/h sneller