Omdat mijn originele cilinder al 22000 km gelopen heeft in minder dan 2 jaar zit ik er aan te denken om deze te vervangen. Aangezien ik rond de 13000 km rij per jaar wil ik wel een cilinder hebben die slijtvast is maar toch wat power heeft, zelf zat ik te denken aan een 70cc airsal.
Zal op deze cilinder een metrakit RK lekker lopen ?
Is het slim om er meteen een 19mm op te zetten ?
En hoeveel zal het verbruik ongeveer zijn ?
Of hebben jullie een andere cilinder in gedachten ?
Alvast bedankt !
70 airsal
-
- Schakelrijder
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 feb 2011, 19:37
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing
Re: 70 airsal
Die cilinder zal wel aardig lopen op een metrakit rk.
Persoonlijk zou ik er geen 19mm op zetten maar gewoon een 17.5mm.
19mm zuipt alleen maar meer en de prestaties worden niet veel beter.
Je verbruik zal ongeveer 1 op 25 zijn. (licht vooral aan je rijstijl)
Airsal 70 is een aluminum cilinder.
Als je echt voor slijtvast wilt gaan zou ik voor een DR 70 gaan. Dit is een gietijzeren cilinder en dus enorm slijtvast.
Persoonlijk zou ik er geen 19mm op zetten maar gewoon een 17.5mm.
19mm zuipt alleen maar meer en de prestaties worden niet veel beter.
Je verbruik zal ongeveer 1 op 25 zijn. (licht vooral aan je rijstijl)
Airsal 70 is een aluminum cilinder.
Als je echt voor slijtvast wilt gaan zou ik voor een DR 70 gaan. Dit is een gietijzeren cilinder en dus enorm slijtvast.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: 70 airsal
of mhr replica ;p ook twee zuigerveren en slijtvast
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: 70 airsal
Ik rij met de originele 50 net 1 op 20
Wat zullen de verschillen zijn tussen de 74 cc Gila en de 70 cc Airsal ? Qua optrekken en topsnelheid.
Wat zullen de verschillen zijn tussen de 74 cc Gila en de 70 cc Airsal ? Qua optrekken en topsnelheid.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- brandon241069
- Derbi fan
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 14:50
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme / drd
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 00#p141344
- Locatie: raamsdonksveer
Re: 70 airsal
airsal 70 is leuk te tunen ....
en ik rij er ook mee en vind hem wel slijtvast en trekt goed
en ik rij er ook mee en vind hem wel slijtvast en trekt goed
derbi senda x-treme / drd tuning
http://www.youtube.com/watch?v=N4uAqcs8nqA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=N4uAqcs8nqA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 09:19
- Vervoersmiddel: derbi drd sm 2008
- Locatie: Buinen, Drenthe
Re: 70 airsal
70 airsal rijd heel mooi, genoeg koppel en een aardige snelheid.
maar dat licht ook aan je twv
zijn ook zeer slijtvast. en airsal's zijn over het algemeen geen dure cilinders.
70 airsal is goed aan te raden
maar dat licht ook aan je twv
zijn ook zeer slijtvast. en airsal's zijn over het algemeen geen dure cilinders.
70 airsal is goed aan te raden
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: 70 airsal
maar hij zal niet lekker lopen op een metrakit rk. Dat is echt een 50cc uitlaat, dus dan zul je er al een scr corse op moeten gooien ofzo ook is een 19mm zeker niet te groot voor die cilinder. 21mm is iets beter.