Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Sjors365
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Sjors365 »

Heavy Fuel schreef:Helemaal ontgrenst en opnieuw goed afgesteld zal die 80-85 lopen.
Oke, maar heb jij enig idee welke sproeier ik dan moet kopen? Ik wil hem dus graag volledig gaan ontgrenzen (prop uit uitlaat + ''piemel'' eraf en dicht maken + bronze plaatje uit carburateur).
DerbiManiak
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-Treme 2011

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door DerbiManiak »

Mijn Derbi heb ik vorige week gekocht.
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik :happy: (A) :problem:
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?
Derbi, the great red power!
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door kristof »

DerbiManiak schreef:Mijn Derbi heb ik vorige week gekocht.
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik :happy: (A) :problem:
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?
kan geen kwaad, zolang je ermee omgaat zoals het moet en onderhoud doet wanneer het moet gaat er niets mis, je moet wel opletten met je oliepomp, deze durven kapot te gaan
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
DerbiManiak
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-Treme 2011

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door DerbiManiak »

Bedankt, wanneer weet ik dat hij aan onderhoud/beurtje toe is?
Hoor je dat, of hoe moet ik dat weten?

iig bedankt!
Derbi, the great red power!
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Altijd ff warm laten lopen voordat je m open trekt, regelmatig oliepijl controleren (nog liever; meng zelf)
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
woutertje120
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 14:39
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race '07
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door woutertje120 »

Een vraagje,

Als je het plaatje bij de carb eraf haalt, moet er dan ook geen grotere sproeier in omdat de verhouding met lucht veranderd?
Alles kan sneller
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Boeki »

Yep.
Open the Throttle and Smile
mares_wijk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 18:55
Vervoersmiddel: Puch maxi s
Locatie: Drenthe

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door mares_wijk »

Als je de piemel en de prop eruit hebt gebeukt/af gelast of wat je wil ermee hebt gedaan, moet je daarna ook nog een verandering maken in de sproeier oid? En hoe hard loopt die als je alleen prop/piemel eraf doet?
scheurende
racer97
Schakelrijder
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 10:42
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2013

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door racer97 »

ja je moet dan met je sproeier een paar maten groter.
ik denk dat hij ongeveer 70 zal lopen dan
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

Hallo , ik heb een x-treme van 2008 en ik ben al een tijdje aan het sukkelen met het afstellen van men derbi.
Helemaal standaart met enkel uitlaat ontgrenst was sproeier 70goed .
Heb nu mijn carbu ontgrenst en zit spoeier 80 en rijd semi goed .maar aan de bougie te zien isdat terijk , dan stak ik een 78 maar reed slechter.
Maar vanaf ik effjes rij tot mijn brommer goed warm sta , verliest hij al zijn power .trekt super traag op.
Geen flauw idee wat ik moet doen , hopelijk kan er iemand van jullie helpe.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door kristof »

die 80 weer steken
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

ik heb het opgelost :P
ik heb mijn carbu begrenser terug ingestoken en mijn luchtfilter begrenzer eraf en hij reed super !
Nu heb ik nog een klein vraagje. ik lees hier overal dat de begrenzer het tuutje onder je zadel is , en dat het kwa geluid veel beter moet zijn.
Ik heb het er af gehaalt en het maakte helemaal geen verschil , echt niets :p
daarna heb ik ook de zijkant van de luchtfilter afgehaalt ( aan je achterste zijkappen ) en dat maakte wel en mooi geluidje. Heb de schroeven terug ingedraait samen met een grote rondel zodat de spons niet wegkan :p
kan iemand mij zegge of dit slecht of normaal is voor mijn brommer ?
Alvast bedankt !
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

JoostvanK schreef:Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:
Ik heb er lang genoeg mee zitten sukkelen , ik denk dat ik het zo ga laten nu rijd hij egt goed !
maar nu er is nog altijd geen verklaring waarom er letterlijk niets gebeurde toen ik de teut eraf haalde ?
er gebeurde enkel iets als ik de zijkant van de luchtbox eraf haalde ? Iemand een verklaring? want ben niet van zin om lang zo rond te rijden ;) , het maakt egt een kabaal :p
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door wouter.. »

En kijk niet teveel naar bougie met afstellen :emo: Als je iet ste vet meng word je bougie ook weer donkerder
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

Munty_Kush schreef:
JoostvanK schreef:Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:
Ik heb er lang genoeg mee zitten sukkelen , ik denk dat ik het zo ga laten nu rijd hij egt goed !
maar nu er is nog altijd geen verklaring waarom er letterlijk niets gebeurde toen ik de teut eraf haalde ?
er gebeurde enkel iets als ik de zijkant van de luchtbox eraf haalde ? Iemand een verklaring? want ben niet van zin om lang zo rond te rijden ;) , het maakt egt een kabaal :p
Dit probleem had ik ook, ik heb gewoon een ringetje achter de kap gezet zodat die meer lucht krijgt want hij deed het niet goed bij jouw door te weinig lucht. Je kunt ook kijken naar dunner schuim waardoor er meer lucht doorgaat zodat je toch je kap er weer op kunt doen, hierdoor zal de herrie dan ook afnemen.
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door wouter.. »

Waarom niet afstellen met sproeiers?? :emo:
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

Ja dat is het beste dat die dat wel doet maar hij moet ook genoeg lucht krijgen. Ik heb met mijn eigenste ook dat die bijna goed afgestelt staat. (Bij mij krijgt die nog iets te veel benzine) maar als ik mijn kap er gewoon zo opzet krijgt die ook te weinig lucht. Ik heb dit met luchtschroef geprobeerd goed te krijgen maar dat lukte niet dus nu doe ik het maar zo.
DerbiKrakow
Derbi fan
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Locatie: Krakow

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door DerbiKrakow »

De carberateur en luchtfiler ontgrenzen op het OT blok, hoe werkt dat?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Luchtfilter is hetzelfde :happy: carbu begrenzing zit er niet denk ik,OT heeft namelijk standaard al 14mm carbu
Plaats reactie