Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
olimbenito
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 22:02
Vervoersmiddel: Derbi senda x race 2010

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door olimbenito »

Hallo,

Als ik mijn carburator begrenzer er uit zou halen
en mijn luchtfilterbegrenzer ook, hoe snel zou men derbi dan lopen en zou
hij ook beter acceleren?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Daan »

Ja, maar nauwelijks merkbaar. Een andere uitlaat merk je meer van.
olimbenito
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 22:02
Vervoersmiddel: Derbi senda x race 2010

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door olimbenito »

Als ik alles ontgrens en met 11/53 blijf rijden... Hoe rap zou men derbi dan gaan ?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Daan »

60-65 zoiets
olimbenito
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 22:02
Vervoersmiddel: Derbi senda x race 2010

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door olimbenito »

En gaat het dan een beetje mee vallen van overtoeren? of ga ik er geen hebben omdat ik met standaart uitlaat rijdt?
alles ga ontgrenst zijn en tandwielverhouding 11-53...
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door royvi »

Je hebt wel overtoeren.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
olimbenito
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 22:02
Vervoersmiddel: Derbi senda x race 2010

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door olimbenito »

en wat betekent dit eigelijk? overtoeren? sorry voor de vele vragen maar weet hier allemaal nie zo veel over...? zijn de overtoeren dan ook zo erg met standaart uitlaat? en wat raad je me dan aan? alles ontgrenze en uitlaat niet volledig maar gewoon lichtje bijboren? of gewoon 12-53 tanwiel steken?
Gebruikersavatar
jeffreydb
Schakelrijder
Berichten: 199
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
Locatie: zomergem

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door jeffreydb »

tandwiel 13-53 of zelf 14 vooraan ligt eraan of je iet sneller wilt optrekken of iets sneller wilt rijden met 14haal je net de 80
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door royvi »

olimbenito schreef:en wat betekent dit eigelijk? overtoeren? sorry voor de vele vragen maar weet hier allemaal nie zo veel over...? zijn de overtoeren dan ook zo erg met standaart uitlaat? en wat raad je me dan aan? alles ontgrenze en uitlaat niet volledig maar gewoon lichtje bijboren? of gewoon 12-53 tanwiel steken?
Dan maakt hij te veel toeren, dit is niet echt lekker voor je brommertje.
Je moet dan gewoon niet op lange einden vol gas geven, en geloof me. Je merkt het wel als hij overtoeren maakt :P
Je kan andere tandwielverhouding erop doen, of gedeeltelijk uitboren. Dit zijn allebei oplossingen. Maar je kan ook gewoon zorgen dat je op lange stukken gewoon geen volgas geeft.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Als je overtoeren kunt maken, is dat ook niet zo leuk als je ooit de rollerbank op moet.
De rollerbank heeft maar een kleine weerstand in zich. Die nooit de 60-80 kilo van een persoon en de wind rechtvaardigt(vind ik).
Daarom kun je makelijker overtoeen maken op de rollerbank, zoals ik had bij mijn derbi met 12-53. Zit ik erop heeft die daar geen last van ;) . Maarja rollerbank is max 2minuten kut belasting. Wel teveel als je mij vraagt, had mijn zuiger pas 10 kilometer erin, trekt die wout echt superlang het gas open :emo: . Had medelijden met mijn Derbi.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
miggie
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 12 sep 2011, 19:12
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
Locatie: oost-vlaanderen belgie

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door miggie »

hoe snel ga ie als je da bronzen plaatje aan carbu eruit haalt?
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Alainv-s »

10 miljoen kilometer/per week.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Sander »

Alainv-s schreef:10 miljoen kilometer/per week.
wat moet die jongen hier nou mee?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ja sorry hoor, maar hir is nu wel te vaak naar gevraagd.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door thomasje64 »

dit is nou nog is een nuttig onderwerp! heel erg bedankt! die carbu begrenzer ga ik er maar eens uithalen :thumbup:
thnx voor de goede en duidelijke uitleg :thumbup:
(dit is niet sarcastisch bedoelt over die reacties hier boven, dit is bedoelt van de uitleg van aan het begin, waar staat hoe je die begrenzers verwijderd :thumbup: )
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Gebruikersavatar
Dartiax
Tuner
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 00:23
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 - Peugot 106 GTI
Locatie: Den Helder

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Dartiax »

Waar zit de Luchtfilter begrenzer precies?
Afbeelding
Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Rikkert »

Als je de luchtfilter slang van je carburateur haalt, zie je een goudkleurig plaatje met gaten zitten. Die pak je er uit, en klaar ben je :D Wel even op lucht afstellen dan :)

Dat is gewoon je brommer laten draaien, stationair schroef helemaal indraaien, en dan aan je luchtschroef draaien, net zolang todat hij op een bepaalt punt het hoogst stationair loopt :) Als je dat punt bereikt heb, draai je je stationairschroef weer terug tot een normaal toerental :)
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door thomasje64 »

hoe hard ga je ongeveer op een rollerbank, met prop uit de uitlaat + pimeltje er af en carbu begrenzer er uit?

ik heb nu de carbu begrenzer er nog in zitten, maar de uitlaat al wel ontgrensd,
en ga op rechte weg met wind mee 81, wind tegen 77,
hardste wat ik er mee heb gereden was van bult af, wind mee, 86 kmpu, met de carbu gegrenzer er dus nog in, hoe hard gaat die ongeveer op de rollerbank?
het is een derbi gpr 50 2011
hij is volledig origineel! dus ook nog tandwiel 11*53

ik ben hier best wel benieuwd naar, omdat nu ook de zomer er weer aankomt en er dan een stuk meer controles staan.

gr. thomas
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door Huug »

Rikkert schreef:
Dartiax schreef:Waar zit de Luchtfilter begrenzer precies?
Als je de luchtfilter slang van je carburateur haalt, zie je een goudkleurig plaatje met gaten zitten. Die pak je er uit, en klaar ben je :D Wel even op lucht afstellen dan :)

Dat is gewoon je brommer laten draaien, stationair schroef helemaal indraaien, en dan aan je luchtschroef draaien, net zolang todat hij op een bepaalt punt het hoogst stationair loopt :) Als je dat punt bereikt heb, draai je je stationairschroef weer terug tot een normaal toerental :)
dat is niet waar !!! je luchtfilterbegrenzer zit aan de bovenkant van je luchtfilterbox. Het is een soort van hoekje bovenop de box die er voor zorgt dat je niet zo veel lucht kunt aanzuigen. Deze kan je er vanaf trekken waardoor hij meer lucht krijgt. Echter als hij geen lucht te kort komt begrenst hij ook niet en heeft het geen effect op de snelheid of zo. wel op het geluid dat wordt wat zwaarder. je moet WEL opnieuw afstellen dus eerst de hoofdsproeier, gasnaald en dan de luchtschroef.

wat rikkert bedoelt is de carburateur begrenzer. dat is wel het gouden plaatje in je carburateur. met begrenzer heb je een 12mm cab en zonder een 17,5. Een groter cab zorgt er voor dat je wat sneller kan optrekken (sneller brandstof aanleveren) maar te groot kan het tegenovergestelde veroorzaken. Ook hierbij geld OPNIEUW AFSTELLEN !!
thomasje64 schreef:hoe hard ga je ongeveer op een rollerbank, met prop uit de uitlaat + pimeltje er af en carbu begrenzer er uit?
80 echte km ongeveer. Dat je dat al rijd met 11-53 geloof ik niet echt eigenlijk. kijk nog maar eens goed op je tandwielen :palm:. of je teller faalt een beetje (A)
Hoe hard je op de rollerbank gaat is net zo hard als dat je kunt. al kan een rollerbank 10% afwijken van de echte snelheid en dat is dan ook je correctie die je krijgt zodat je niet onterecht te hoog bekeurd word. Check het rollerbanktopic daar maar voor.
Afbeelding
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Ongelezen bericht door thomasje64 »

Haha het is echt 11*53, en was met motor navigatie :p en teller gaf 1km te veel aan, dus Oke ik ging 85 op motor navigatie :p heb er foto van gemaakt :p Maargoed was enorme stijle en lange bult naar beneden, bij 't harde in de buurt :p en stond ook wel mooie wind xd maar teller gaf echt met 11*53 86 aan en motornavigatie 85, was een zumo ofzoiets, zeer goede navigatie dus daar zal 't niet aan liggen :p
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Plaats reactie