Pagina 1 van 4
					
				keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: di 16 nov 2010, 16:33
				door Xtreme sm
				ej mensen
ik zit er hard over te denken om 80cc onder me xtreme te gooien. mar ik ben er nog niet uit voor welk merk ik moet gaan  
 
 
in de eerste instantie zat ik te denken aan mhr team. mar je hoort (en leest) veel dat dat geen fijne cilinder is voor straat gebruik. is dat egt zo? want een vriend van me heeft ok een mhr team met een yasuni cross hm; loop perfect, lekker janken met dat ding  
 
  
ik zit nu te twijfelen tussen mhr 80, mhr team 80, airsal 80 -> 
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2790  iemand ervaring met de airsal 80 ? 
en met mhr en mhr team?     
 
 
wat is het verschil tussen deze cilinders? (slijtage, prestaties,enz )
als uitlaat heb ik nu yasuni cross hm op mn lijstje staan (positieve reacties gehoort over deze combinatie)
iemand nog ideen/ervaringen met een goed uitlaat op 1 van deze cilinders??
en wat is een goede krukas voor deze cilinders? hoor veel dat doppler endurance het goed doet  
 
 
ik hoor het wel
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: wo 17 nov 2010, 21:18
				door Pau1
				Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
MHR is een heel degelijk merk, zijn slijtvaste cilinders, zelfs de team versie is naar verhouding nog vrij slijtvast.
Voor straatgebruik zou ik zelf voor de gewone mhr gaan, zeer goede straatcilinder. 
Goede uitlaat voor deze cilinder is inderdaad yasuni cross HM, ik durf te zeggen zo goed als de beste uitlaat voor deze cilinder.
Doppler endurace is ook een prima krukas, kan zelfs in combinatie met de team of de pro race cilinders, kan volges mij 16.000 toeren aan (of misschien zelfs 18.000, dat weet ik niet zeker).
			 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: wo 17 nov 2010, 21:43
				door Xtreme sm
				mhr met doppler endurance en cross hm is dus de beste (een hele goede) keuze? bedankt voor de bak info  
 
 
iemand nog ervaringen/adviezen??
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: wo 17 nov 2010, 21:58
				door Pau1
				Absoluut.
Hier nog een filmpje: precies de setup waar het over gaat. Loopt echt heel leuk
http://www.youtube.com/watch?v=UUfCoBB0ZKw 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: vr 19 nov 2010, 09:08
				door efdeve
				ik heb zelf de polini 80 cc maar is 75 echte volgens mij. 
rijd wel lekker wel veel koppel onderin en trekt lekker door als je goed hebt afgesteld 
en is een gietijzer cilinder heb laatst die cilinder opengemaakt en was ongeveer 6000 km mee gereden en zag er nog als nieuw uit 
de poorten zijn ook wel netjes afgewerkt
en top geen idee die van mij loopt dik de teller uit
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Alloy.html 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: vr 19 nov 2010, 15:46
				door Xtreme sm
				oke bedankt voor je verhaaltje  
 
  
iemand nog ervaring met mhr 80? (miss met cross hm?) 
mhr is middeltoerig tog? en de yasuni cross hm?
is een middeltoerige cilinder en een hoogtoerige uitlaat of andersom geen probleem?  

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: vr 19 nov 2010, 20:37
				door KREGO
				Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
  
   
  
  nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: za 20 nov 2010, 15:15
				door derbiracing
				rij ook een airsal 70, loopt ook 117 echte 

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 20:38
				door buffel-henkie
				de polini 80cc cilinder waar de je de draad endjes aan de buiten kant ziet. die loopt goed, vermogen onderin en hij loopt lekker door.. (mhr uitlaatje draait er goed op )
			 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 20:53
				door Gerben
				derbiracing schreef:rij ook een airsal 70, loopt ook 117 echte 

 
kan best maar airsal is absoluut niet netjes afgewerkt vanaf fabriek,wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn 
 
 
maarre er werd hier gevraagd om een 80cc
en ik zou voor straatgebruik kiezen voor
mhr 80 replica
24 mikuni
doppler krukas
en yollymoto pijp,loopt zeker goed,alleen die yolly,s zijn wel behoorlijk duur 
 
 
en denk ook even aan je koppeling he 

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 21:40
				door derbiracing
				weet niet of een 24mm wel voor straatgebruik is kwa verbruik
			 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 21:59
				door Gerben
				derbiracing schreef:weet niet of een 24mm wel voor straatgebruik is kwa verbruik
achja 80cc zuipt sowieso meer dan ori. setup
maar ik rijdt met polini evo 70 getuned en verder 26mm enzv.
maar gewoon 1:16/17 hoor 
 
 
en dan geef ik hem wel op zn flikker hoor,maar rijdt ook ritten van bijna 20km
met korte ritjes zal hij wel stukkie meer gebruiken
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 22:01
				door derbiracing
				
 ik rij met mijn setup 1 op 12...
wat doe ik fout?!
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 22:05
				door Gerben
				derbiracing schreef:
 ik rij met mijn setup 1 op 12...
wat doe ik fout?!
 
heb ik ook gehad met 50 cc ori. met snelle pijp,ff paar sproeiermaten verwisseld en ging zo richting 1:20, ik begreep dat ook niet 

 ,maar ga nou niet zomaar kleinenere sproeiert erin gooien he 

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: zo 21 nov 2010, 22:18
				door derbiracing
				hij staat bij de brommer boer om af te laten stellen nu 

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: ma 22 nov 2010, 16:17
				door Xtreme sm
				KREGO schreef:Pau1 schreef:Airsal zou ik niet voor gaan, geen persoonlijke ervaring, maar hoor van alle kanten dat die cilinders slecht zijn afgewerkt en dus ook hoge slijtage hebben.
  
   
  
  nou moet ik even ZEEEEEEEEEEEEER hard om je lachen want airsal word aangeraden bij de meeste straat set-up's en zijn echt nog slijtvast EN ik spreek uit ervaring;)
ik deed met men airsal 70 en yasuni cross hm met 21mm delorto carbu 117echt km's/h en ik moet zeggen dat die echt hard doortrok:)
 
Nah...! wie moet ik nou geloven?!   
 
   
  
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: ma 22 nov 2010, 18:07
				door KREGO
				de mensen die er mij rijden deuh.. 
 
 
is idd niet echt netjes afgewerkt maar ik wat ik al heb uitgestoken met die cilinder en nog steeds geen slijtage op aan te merken is gewoon uitzonderlijk goed 
 
mvg
 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: di 23 nov 2010, 20:34
				door Xtreme sm
				KREGO schreef:de mensen die er mij rijden deuh.. 
 
 
is idd niet echt netjes afgewerkt maar ik wat ik al heb uitgestoken met die cilinder en nog steeds geen slijtage op aan te merken is gewoon uitzonderlijk goed 
 
mvg
 
mense die niet af willen gaan met een slechte cilinder kunne ok opscheppen..... 
 
   
 
okej jij heb ervaring dus jou kan k een béétje vertrouwen 
 
 
kzag iemand ok mhr replica noemen; iemand ervaring mee? goede cilinder? als ik replica zie denk ik glijk aan chineese kutzooi met een merksticker erop  

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: di 23 nov 2010, 20:38
				door KREGO
				ik vind het altijd leuk om met opscheppers eens te racen 

 
			
					
				Re: keuze 80cc cilinder
				Geplaatst: di 23 nov 2010, 21:46
				door drd racing
				KREGO schreef:ik vind het altijd leuk om te opscheppers eens te racen 

 
 