Pagina 1 van 3
andere setup
Geplaatst: do 18 nov 2010, 17:29
door derbiracing
heey mensen,
ik wil een andere setup gaan rijden, reden:
zuipt te veel
rijdt te hard.
dit is mijn setup nu:
cilinder: 70cc airsal hj tuned
krukas: malossi mhr
uitlaat: malossi mhr 70cc/80cc
carburateur: 19mm dell'ortho - polini powerbox - sproeier 66
koppeling: bidalot racing
versnellingsbak: bidalot racing
membraam: malossi vl6
ontsteking: leonelli + NGK iridium bougie
twv: 16-71
lagers: C3
weten jullie iets voor minder snelhied en minder verbruik?
ik ben meer een trekkrachtrijder
zag zelf te denken aan:
dr70
andere uitlaat.
adviezen?
Re: andere setup
Geplaatst: do 18 nov 2010, 21:54
door Boeki
16-71?
En sproeier 66, hoe kan dat? Dat moet toch ontzettend zuinig zijn..
Je kunt een DR70 ook met originele uitlaat rijden, schijnt zeer zuinig te zijn.
Re: andere setup
Geplaatst: do 18 nov 2010, 22:07
door Bart
in een ander topic zei tie dat hij 1/12 rijd... Niet bepaald zuinig dus :p
Re: andere setup
Geplaatst: do 18 nov 2010, 22:09
door derbiracing
16-71 is lekker veel trekkracht

en zuinig... 1 op 12....
maar ik zoek dus eigenlijk iemand die wil ruilen van cilinder en pijp
Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:06
door Joenne88
ik heb mn blok en uitlaat ontgrenst, 17,5 mm carb sproeier 84, twv 12-52 ik rijd 1 op 25 op lange stukken 1:30
top is 70.
de brommer is zeker niet zo snel als merendeel hier op de forum rijd, maar hij is nu wél zuinig, en rijd lang en betrouwbaar.
en daarbij, binnen de bebouwde kom met andere auto's om je heen doet ie momenteel kwa trekkracht niet onder voor een motor of net iets die ook gewoon mee moeten rijden met het verkeer

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:07
door Boeki
derbiracing schreef:16-71 is lekker veel trekkracht
Waarom doe je dan niet 12-53 ofzo..

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:09
door Joenne88
Boeki schreef:derbiracing schreef:16-71 is lekker veel trekkracht
Waarom doe je dan niet 12-53 ofzo..

is ergens ook geen slecht idee om de tandwielen zo groot te pakken,
is het dan niet zo dat er in verhouding minder kracht per tandje verzet moet worden waardoor je tandwielen misschien iets langer meegaan?
en ik heb even gerekend:
1 tandje voor kleiner = 3tandjes achter groter en andersom
16 - 71 = 12 - 83
16 - 71 = 22 - 53
met andere woorden, het wordt toch een heel andere overbrenging en heeft ie niet het effect wat ie nu heeft.

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:21
door derbiracing
ik vind het best ideaal, ook minder slijtage en 71 ziet er best bot uit

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 17:29
door Joenne88
ja als ik naar de verhouding en de cilinder kijk lijkt het me echt een trekbeest

heb je toevallig een filmpje?
Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 18:36
door derbiracing
hij heeft sinds deze setup altijd klote afgesteld.gestaan dus weet de power nog niet. als het goed is zijn ze morgen klaar met afstellen en kan ik hem op halen. dan zal ik wel is een filmpje maken

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 20:43
door KREGO
als je jouw uitlaat wegdoet ben ik wel geintereseerd

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 20:56
door Boeki
Joenne88 schreef:Boeki schreef:derbiracing schreef:16-71 is lekker veel trekkracht
Waarom doe je dan niet 12-53 ofzo..

is ergens ook geen slecht idee om de tandwielen zo groot te pakken,
is het dan niet zo dat er in verhouding minder kracht per tandje verzet moet worden waardoor je tandwielen misschien iets langer meegaan?
en ik heb even gerekend:
1 tandje voor kleiner = 3tandjes achter groter en andersom
16 - 71 = 12 - 83
16 - 71 = 22 - 53
met andere woorden, het wordt toch een heel andere overbrenging en heeft ie niet het effect wat ie nu heeft.

Sorry, ik snap je berekening niet, maar als ik er zo over nadenk heb je wel gelijk ja, met slijtage enzo.

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 21:15
door Joenne88
ja hij heeft nu twv 16-71
jij zei van ja pak anders 12-53
dus ik heb omgerekend dat als je je voortandwiel van 16 naar 12 zou doen, je een achtertandwiel van 83 nodig zou hebben om hetzelfde effect te hebben als met 16-71
en bij het tweede heb ik et achtertandwiel 53 gepakt en uitgerekend hoeveel tands je voortandwiel zou moeten zijn om hetzelfde effect te hebben...
en de conclusie was, dat je dat gewoon niet haalt als je OF voortandwiel 12 OF achtertandwiel 53 zou pakken
dus 16-71 was de beste proportie voor het trekeffect wat derbiracing wil.
nu iets duidelijker ?:P it aint rocket sience

Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 22:19
door Boeki
Joenne88 schreef:ja hij heeft nu twv 16-71
jij zei van ja pak anders 12-53
dus ik heb omgerekend dat als je je voortandwiel van 16 naar 12 zou doen, je een achtertandwiel van 83 nodig zou hebben om hetzelfde effect te hebben als met 16-71
en bij het tweede heb ik et achtertandwiel 53 gepakt en uitgerekend hoeveel tands je voortandwiel zou moeten zijn om hetzelfde effect te hebben...
en de conclusie was, dat je dat gewoon niet haalt als je OF voortandwiel 12 OF achtertandwiel 53 zou pakken
dus 16-71 was de beste proportie voor het trekeffect wat derbiracing wil.
nu iets duidelijker ?:P it aint rocket sience

Ja, ik heb em nu. Maar in de praktijk kan deze berekening nooit kloppen, want twv 22-53 krijg je echt niet van zijn plaats.
En het zou gelijk moeten zijn aan 16-71 waarbij je brommer heel goed trekt.
Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 22:35
door Joenne88
ja in verhouding zou het moeten kloppen,
want voor 1 tandje kleiner heeft hetzelfde effect als achter 3 tandjes groter
ehmm zeg ik et nou allemaal wel goed ?:P
as ie voor 12 zou pakken en achter 59 zou geloof ik hetzelfde zijn als 16-71 ?
want als je voor kleiner pakt gaat ie harder trekken en toeren maken... en om dat te compenseren moet je achter ook kleiner pakken...
en met die verhouding van 1:3,
zou je zoiets uit moeten komen: 16-71 = 12-59
dus ja je zat wel in de goeie richting te denken

, ik zat te moeilijk te denken.
Re: andere setup
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 23:16
door derbiracing
16-71 is hetzelfde als 12-53 alleen met minder slijtage
morgen maar is kijken hoe ie loopt

Re: andere setup
Geplaatst: zo 21 nov 2010, 22:10
door Gerben
Re: andere setup
Geplaatst: zo 21 nov 2010, 22:21
door derbiracing
3000km met 72 gereden maar bougie bleef pikzwart, ben toen kleiner gaan proberen maar hij reageerde er niet op dus heb hem nu maar weg gebracht om af te laten stellen
Re: andere setup
Geplaatst: vr 26 nov 2010, 15:14
door Joenne88
hoe is dat afstel verhaal eigenlijk afgelopen toen je em weggebracht had? en waar kwam de zwarte aanslag door ?
Re: andere setup
Geplaatst: vr 26 nov 2010, 15:38
door derbiracing
dat zwart is gewoon van te rijk staan.
ik had een schuur in mijn vacuum slang waardoor hij valse lucht trok.
hij loopt nou weer een stuk lekkerder MET SPROEIER 66!
hij heeft nog steeds dat gestotter tot de 8k rpm en dan begint de powerband te knallen
bougie begint nou een beetje bruin te worden... misschien nog is 64 gaan proberen.