Pagina 1 van 2

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 23:06
door Boeki
Ik heb een nieuwe snelle cilinder nodig die goed loopt in combinatie met een Jollymoto 50cc uitlaat. Op een Stage6 50cc liep het echt heerlijk, dus het liefst kom ik daar weer een beetje bij in de buurt (een nieuwe Stage6 is me even te duur).

De twee cilinders uit de titel hebben wel mijn interesse, maar kan (vooral van de Barikit) weinig informatie vinden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met (één van) deze cilinders of andere suggesties hebben?

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: di 04 okt 2011, 10:13
door Boeki
Wat ik tot nu toe gevonden heb ik het volgende:

Doppler: Goede cilinder, grotere vlinderpoort dan Airsal 50 en snellere timingen
Barikit: Vergelijkbaar met Airsal, alleen dan netjes afgewerkt.

Als dit klopt ga ik voor de Doppler, mensen die nog meer puntjes weten?

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: di 04 okt 2011, 10:17
door Daan
Barikit heeft volgens mij een snellere timming als de Airsal. Hoeveel sneller of slomer hij als een Doppler is weet ik niet. ik weet wel dat hij aardig vooruit komt.

Maar ik denk dat die Doppler sneller is, heb ooit gelezen dat ze 15pk uit een getunde doppler haalde.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BFxA_GvUz8k[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3GH3GFB7cwQ[/youtube]

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: di 04 okt 2011, 13:56
door Boeki
Dat er door XSH 15pk uit de Doppler is gehaald had ik ook gelezen ja, maar opzich is dat niet echt belangrijk voor mij, want de cilinder word toch niet getuned. ;)

Het gaat er bij mij om welke cilinder het beste presteert regelrecht vanuit de fabriek.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: za 08 okt 2011, 23:00
door Marcooow
Boeki schreef:Dat er door XSH 15pk uit de Doppler is gehaald had ik ook gelezen ja, maar opzich is dat niet echt belangrijk voor mij, want de cilinder word toch niet getuned. ;)

Het gaat er bij mij om welke cilinder het beste presteert regelrecht vanuit de fabriek.
ik weet haast zeker dat die doppler sneller is

alleen even een aandachtspuntje, ik heb de airsal zelf gehad, eigenlijk een kut cilinder, teveel zuigerspeling vanaf fabriek, weinig compressie,

de doppler staat echt flink breed en slijt dus ook wel wat harder, en is flink hoogtoerig, maar deze cilinder hield het al wel flink lang vol, 2e zuiger en ik had hem ruim 5000 km eronder, toen begon die slecht te trekken in de 6 en heb ik er een nieuwe cilinder onder gedaan

barikit is een beetje tussen de airsal en doppler, de vlinderpoort staat wat minder breed als die van de doppler, ong hetzelfde als een stage 6 (die staat ook niet enorm breed) wat ik hoorde van ron (kameraad, ook hier opt forum) is dat die wel goed en mooi liep, wel iets minder snel als doppler

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: za 08 okt 2011, 23:04
door Marcooow
ohja, doppler kon manston 50 inhalen :thumbup:
maar die was ook nog niet heel fijn afgesteld

manston met 17,5 en conti, ik met doppler, 14mm en doppler uitlaat

op top allebij rond de 110 maar trekken ging de doppler harder, misschien dat die conti hem iets begrensde?

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 00:56
door Boeki
Bedankt voor de info Marco, ik heb inderdaad de Doppler besteld. :happy:

De Doppler uitlaat is wss een opmaat voor de Doppler cilinder, dus zal er met mijn Jollymoto wel niet alles uit halen, maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat rijden.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 11:34
door Marcooow
Boeki schreef:Bedankt voor de info Marco, ik heb inderdaad de Doppler besteld. :happy:

De Doppler uitlaat is wss een opmaat voor de Doppler cilinder, dus zal er met mijn Jollymoto wel niet alles uit halen, maar ben wel erg benieuwd hoe het gaat rijden.
ik had niet echt het gevoel dat die doppler uitlaat op de doppler cilinder helemaal de bom was, een berekende uitlaat zal het nog beter doen, ook omdat die van dunner materiaal zijn

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 12:41
door Boeki
In vind 110 km/h voor een 50cc anders niet niks. :emo:

Wat heeft de dikte van het materiaal met de prestaties te maken? Die Jollymoto van mij is ook erg dun, weegt helemaal niks.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 14:11
door Daan
50cc in de sprintklasse hebben meestal een hogere top als de 70 of 80cc's.

De oude kreidler van veen's haalde ook een top van meer als 130. Niets mooiers als met een 50cc een 80cc voorbij blazen :wub:

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:24
door Marcooow
Daan schreef:50cc in de sprintklasse hebben meestal een hogere top als de 70 of 80cc's.

De oude kreidler van veen's haalde ook een top van meer als 130. Niets mooiers als met een 50cc een 80cc voorbij blazen :wub:
idd, zoals laatst ene meeting, reed er 1 met zogenaamd een 50cc stage 6 (bleek 80cc te zijn) andere carb. mm`s geen idee, en conti, op het rechte stuk liep ik iets in op hem, met 50cc :clap: (en die was ook al wel aardig versleten)

er was er ook 1 met 80cc polini, was veel ste rijk, en die baalde ook al dat ik hem voorbij ging, alleen een 80cc airsal ging kwa top me voorbij, maar optrekken ging gelijk op

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:31
door Jasper
Voordeel van 50cc is minder massa wat er moet bewegen, daarom zijn 50cc vaak hoogtoeriger.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:33
door Marcooow
jasperrr91 schreef:Voordeel van 50cc is minder massa wat er moet bewegen, daarom zijn 50cc vaak hoogtoeriger.
voordele is ook dat niet zo tering zuipt, nadeel weer dat je na koppel kunt fluiten

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:39
door Jasper
ik ree met mijn mhr80 1 op 20 hoor :roll:
Heb 1x 1 op 25 gehaald, toen ik naar limburg ree.
Dat heb ik nooit gehaald met 50cc en andere uitlaat. Dan moest ik blij zijn als ik 1 op 20 ree :emo:
Als je lekker cruished met 80cc dan zuipt het echt geen drol.
Lekker op koppel rijden, dan ben je nog steeds sneller als een ontgrensde derbi.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:48
door Marcooow
jasperrr91 schreef:ik ree met mijn mhr80 1 op 20 hoor :roll:
Heb 1x 1 op 25 gehaald, toen ik naar limburg ree.
Dat heb ik nooit gehaald met 50cc en andere uitlaat. Dan moest ik blij zijn als ik 1 op 20 ree :emo:
Als je lekker cruished met 80cc dan zuipt het echt geen drol.
Lekker op koppel rijden, dan ben je nog steeds sneller als een ontgrensde derbi.
mijn verbruik is echt wel minder dan een 80 airsal (ik rijd ook met 14mm en de 80cc met 19 of 21)

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:58
door Jasper
Ik ree ook met 21mm.
Verbruik ligt niet aan de carburateur maar aan je rechter hand. Als je 4.000 toeren draait met 14mm of 21mm heeft die dan meer brandstof nodig?

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 18:59
door Boeki
Ach ja, het is dat ik al een mooie 50cc uitlaat had, anders was ik waarschijnlijk ook voor 80cc gegaan.

Vond het koppel van de Jolly i.c.m. de Stage6 50cc eerlijk gezegt nog helemaal niet tegenvallen, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit op een 80cc gereden heb. Wel 70cc met Conti van de enige vriend die ik heb met een Derbi..

Zou mooi zijn als ik me maat eruit kan rijden, hij heeft nog wel eens veel praatjes namelijk. :emo: Als ik dat zo lees hier moet het wel goed komen. :thumbup:

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 19:04
door Boeki
Wat het verschil maakt is dat je een 50cc in de toeren moet houden om vooruit te komen, en een 80cc niet. :emo:

Meer toeren = meer brandstof, en blijkbaar staat dat niet in verhouding met de grotere carb die meeste 80cc heeft.

Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 19:08
door Jasper
Ligt eraan hoe je rijd.
Ik heb met 50cc en conti wel is 1 op 13 gehaald.
Dat heb ik met mijn mhr 80 nog nooit gehaald.

80cc is gewoon meer volume om te vullen, heeft niks met carburateur te maken. Dat fabeltje is gewoon onzin.
Dat die meer gaat gebruiken met grotere carb dat kan, maar dat komt omdat die vaak wat feller bovenin word en je wat meer toeren gaat draaien. Ja zoals je al zegt, meer toeren is meer brandstof nodig.

Maar dit topic kan close?

Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?

Geplaatst: zo 09 okt 2011, 19:21
door Boeki
Ik vind dit best een interessante discussie, dus wat mij betreft mag die nog wel even open blijven.

Misschien had je me niet goed begrepen, maar ik denk ook dat je met 80cc eerder zuiniger rijdt hoor..
Probeerde ik in vorige post duidelijk te maken.

Jij denkt dus dat het brandstof verbruik in lage toeren bij 14mm en 21mm gelijk is, ongeacht het aantal cc's?