Pagina 1 van 3

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 01:55
door xtremederbi
Hallo,
Ik wil meer vermogen en meer pk"s in mn brommertje krijgen ,
Mn setup is nu:
80 Airsal DDL getuned
21mm Dellorto Black Edition
Origineel membraam DDL getuned
Origineel Ontsteking
Malossi Luchtfilter/powerfilter
Dopler Krukas
Yasuni R2
Tandwiel 14-53

Iemand tips om sneller te gaan? En meer pk te krijgen?
Helpt een andere ontsteking, andere koppelingplaten? Of andere versnellingsbak?(Mk)

Mvg

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 01:58
door xtremederbi
En 24 of 28 mm carb?

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 07:39
door Jasper
24/28mm carb
Ander membraam en spruitstuk
Hpi ontsteking malossi sellectra eprom ofzo.
Andere cilinder?
Metrakit pro race/ scr corse racing line uitlaat.
Carters bewerken.

Andere koppeling merk je alleen als degene die je nu hebt slipt.
Versnellings bak veranderd de overbremgingen, dus bijvoorbeeld een lange 1 of iets dergelijks. Meer vermorgen keijg je er niet door. Maar is soms beter op de weg over te brengen. Minder snel wheelie in zijn 1 bijvoorbeeld. Maar op straat vind ik het niet fijn. Maar das ieder zijn eigen mening.
Ontsteking heeftook zin vooral in hogere toeren.

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 08:06
door Boeki
Membraam zou ik lekker zo laten als die goed getuned is.

Op dit moment kan je vooral pk's winnen door de R2 eraf te gooien denk ik.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 09:25
door Jasper
Er zijn altijd wel betere. Ik doe gewoon een opsomming van wat er mogelijk is.
Keuze moet die zelf maken. Ik weet namelijk niet wat zijn budget is en hoeveel pk die wilt hale. En of die tevreden is met 1pk meer of die pas tevreden is met 3 pk meer.

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 12:10
door Boeki
Als dat membraam goed getuned is schiet je niets op met een vl6/vl15 of iets dergelijks. Dan zal je bijvoorbeeld voor een V-force moeten gaan.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 12:17
door Jasper
Dat zeg ik, er zijn altijd wel betere als een standaard membraam die getuned is :emo:

Zoals ik al zei, het is maar net hoeveel pk die jonge wilt winnen met hoeveel geld.
Het eerste wat ik zou doen is uitlaat, carters en inlaat. Daarna pas verder kijken naar ontsteking en of andere cilinder.
Waarom? Membraam is goed te verkopen, 21mm is goed te verkopen, een r2 is goed te verkopen. Dus als die het goed aanpakt hoeft die niet veel bij teleggen om pk's te winnen.

Orginele ontsteking zou ik bijvoorbeeld zelf nooit verkopen, altijd handig met het orgineel maken van je brommer. Getunede airsal 80 is over het algemeen ook niet zoveel vraag naar.

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 14:46
door Boeki
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar omdat je het niet duidelijk zei ging ik er nog wat verder op in.

Het is inderdaad net hoeveel geld die jongen er in wil steken, zou me zo kunnen voorstellen dat hij een ander membraan het geld niet waard vind.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 17:41
door Jasper
Eens, maar ik weet niet wat er aan dat membraam ''getuned'' is.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 18:27
door marvin65
hpi onsteking,trekt ie als een beest!
Misschien ook een ander uitlaatje, mhr supermoto bijvoorbeeld.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 20:58
door Jasper
Een race ontsteking zorgt ervoor dat die sneller op het gas reageerd en beter doortrekt in echt hoge toeren.
Dus dat zorgt niet voor zoveel extra trek kracht ;), je verliest er bijvoorbeeld juist koppel mee omdat je rotor lichter is als je orginele ontsteking. Dus in lage toeren trekt die langzamer op en met wind tegen valt die eerder terug in toeren.

En omdat zijn cilinder getuned is raad ik geen supermoto aan maar een racing line of iets dergelijks omdat die uitlaten een tikje hoogtoeriger zijn ;).

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 23:14
door sii3m3nVdB
maar als je vb een malossi raceontsteking zet en je zet er zo een
extra gewicht op
dan heb je toch juist meer koppel onderin?

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: za 19 nov 2011, 23:20
door Boeki
Dan valt het effect van de race-ontsteking weg.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: zo 20 nov 2011, 14:03
door Jasper
Boeki schreef:Dan valt het effect van de race-ontsteking weg.
Nee, je toerenbereik is hoger, reageerd nog steeds sneller op het gas alleen niet zo snel als anders.
Een orginele ontsteking vind het in hoge toeren denk aan 14k of hoger niet echt leuk. Daar kan een race ontsteking beter tegen.

tips voor meer pk"s??

Geplaatst: zo 20 nov 2011, 21:42
door Boeki
Dat het effect van de race ontsteking dan wegvalt is inderdaad een beetje kort door de bocht, maar als je net zoveel koppel wilt als met originele ontsteking zal je ook net zoveel massa moeten plaatsen en zal de verbeterde gasreactie die typisch is voor een race ontsteking wegvallen.
Dat is toch juist wel hét grote voordeel van een race ontsteking als je het mij vraagt. ;)

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 22:05
door xtremederbi
Geld is niet grootste rol, als uitlaat en carb verkoop.
Heb geen accu en me lichten zijn op bobine aangesloten dus kan met raceontsteking dan wel?
Membraam zie ik nut niet van in omdat deze al getuned is en spruitstuk ook, of ga ik dat wel merken met vl6 of v-force?

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: ma 21 nov 2011, 22:15
door Jasper
Ja als je raceontsteking neemt moet je verlichting juist op je accu doen.
En v-force merk je wel, maar niet echt goed.
Het eerste wat ik zou veranderen is uitlaat, grotere carburateur, en carters tunen als dat nog niet gedaan is.
Daarna kijken naar een race ontsteking en membraam.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: di 22 nov 2011, 13:08
door xtremederbi
Carters ga ik gold laten tunen bij ddl,
Uitlaat welke is beste op mn setup dan als ik carters heb gedaan en andere carb? Malossi , mk of scr en voca is toch beste uitlaat?
Ga ik veel verschil merken tussen 24mm of 28mm carb? Zo ja wat dan?

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: di 22 nov 2011, 17:30
door Daan
Racingline rijd erg goed had ik ook.

Race ontsteking heeft ook een sterkere vonk, en geeft vooral meer kracht in het hogere toerengebied waar de originele ontsteking minder presteert. Ook met een andere voorontsteking is een hoop kracht te behalen.

Re: tips voor meer pk"s??

Geplaatst: do 24 nov 2011, 11:50
door marklodeweges
heb je al eens nagedacht over een opmaat uitlaat? dit kan ook heel wat opleveren