Pagina 1 van 2

cilinder vast

Geplaatst: wo 04 jan 2012, 14:09
door DerbiGerrit
hallo

ik reed gister avond na een maat van mij en men brommer maakte raar geluid en achterwiel blokkeerde.
nu denk ik dat de zuiger even vastliep en hij slipte een eindje maar daarna ging die gewoon weer verder en reed die weer gewoon verder. zal ik een andere cilinder doen of gewoon nog even kijken hoe het verder gaat want heb er niet veel geld voor op het moment.

Re: cilinder vast

Geplaatst: wo 04 jan 2012, 14:13
door Jasper
Je hebt een warmloper gehad.

Is brommer wel goed afgesteld, krijgt die voldoende olie?

Gr

Re: cilinder vast

Geplaatst: wo 04 jan 2012, 17:23
door Limburger
Idd, haal je cillinder eraf en bekijk het , als je het zelf niet 100% weet of ie nog te redden is kun je dat mis even vragen aan iemand die er meer bekend mee is. Anders is honen en een nieuwe zuiger met veren, het enigste wat je het kost.

Re: cilinder vast

Geplaatst: do 05 jan 2012, 11:55
door DerbiGerrit
heb het probleem gevonden hij trok valse lucht en daardoor is ie denk warmgelopen.
niks aan de cilinder te voelen wel te zien komt denk over een tijdje een andere op.
wat voor 50cc raden jullie aan?

Re: cilinder vast

Geplaatst: do 05 jan 2012, 12:55
door Daan22
een doppler , airsal etc , niet zo heel duur en toch goede cilinders

Re: cilinder vast

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 13:00
door DerbiGerrit
en een goede en snelle 50cc of zijn die twee al aardig snel want wil toch net een tikkje harder trekken, maar ouder willen niet dat ik 70 of 80 cc der op zet anders zat die er al op :S

Re: cilinder vast

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 13:14
door Daan22
echte snelle 50, zoal mhr 50 team

Re: cilinder vast

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 17:00
door Derbi senda
Doppler is ook echt snel!

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:27
door drunken org
ik heb stage 6, heb op top ong 120.

17,5mm dellorto sproeier 105 er momenteel in moet nog groter :wall:
tw verhouding 13/48 wordt weer 13/53
hebo onderlangs, ingekort tot scr look met scr demper.
race krukas.

die stage 6 is 50cc, alu kitje betaal je ongeveer 280-300 euro voor.

(de meeste cilinders zijn alu waardoor je deze niet zomaar kunt laten uithonen... als je dit wel van plan bent te doen wordt je aantal cc's natuurlijk meer maar het probleem waar je mee zit met alu cilinders is de wand die in de cilinder zit omdat aluminium uitzet als het warm wordt, zo'n laag er opnieuw weer inlaten zetten kost heel erg veel.... waarna er vervolgens een overmaatse zuiger in geplaatst wordt.)

ik heb dit ooit mee gemaakt met mijn kx85 (kawasaki crossmotor) dat grapje heeft me toen bijna 600,- gekost.. toen ik hem terug kreeg was hij wel 6cc groter :happy:

absoluut een afrader om een cilinder te laten honen en opnieuw te laten nikaliceren

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:29
door drunken org
p.s, heb ook nog een hele goeie dr50 hier liggen die ik graag wil verkopen, voor 60 euro incl verzending mag je die wel overnemen, je krijgt dan uiteraard de cilinderkop + zuiger en veren etc erbij.
Met deze cilinder heb ik ong een top van 110 gehaalt.

je moet hem alleen heel erg goed afstellen, pb me maar als je interesse hebt of vragen hebt

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:30
door Jasper
drunken org schreef:ik heb stage 6, heb op top ong 120.

17,5mm dellorto sproeier 105 er momenteel in moet nog groter :wall:
tw verhouding 13/48 wordt weer 13/53
hebo onderlangs, ingekort tot scr look met scr demper.
race krukas.

die stage 6 is 50cc, alu kitje betaal je ongeveer 280-300 euro voor.

(de meeste cilinders zijn alu waardoor je deze niet zomaar kunt laten uithonen... als je dit wel van plan bent te doen wordt je aantal cc's natuurlijk meer maar het probleem waar je mee zit met alu cilinders is de wand die in de cilinder zit omdat aluminium uitzet als het warm wordt, zo'n laag er opnieuw weer inlaten zetten kost heel erg veel.... waarna er vervolgens een overmaatse zuiger in geplaatst wordt.)

ik heb dit ooit mee gemaakt met mijn kx85 (kawasaki crossmotor) dat grapje heeft me toen bijna 600,- gekost.. toen ik hem terug kreeg was hij wel 6cc groter :happy:

absoluut een afrader om een cilinder te laten honen en opnieuw te laten nikaliceren
Onzin, ik kan een cilinder laten nicasealen voor €320 euro zit er een nieuwe zuiger bij.
Je moet niet bij het eerste beste bedrijf iets laten maken wat je tegen komt, want dan word je altijd afgezet.

Tevens is er niks slechts aan om dat te laten doen. En je kan makkelijk de zelfde aantal cc's terug krijgen. Is afhankelijk van hoe die de sporen in je cilinder zijn. Dus een overmaatste zuiger is niet altijd nodig.

Dus 1ste klas onzin om te zeggen dat het een afrader zou zijn.

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:31
door Jasper
drunken org schreef:p.s, heb ook nog een hele goeie dr50 hier liggen die ik graag wil verkopen, voor 60 euro incl verzending mag je die wel overnemen, je krijgt dan uiteraard de cilinderkop + zuiger en veren etc erbij.
Met deze cilinder heb ik ong een top van 110 gehaalt.

je moet hem alleen heel erg goed afstellen, pb me maar als je interesse hebt of vragen hebt
Dr is langzame troep.

Tevens is het niet toegestaan om je onderdelen in dit soort topics aan te bieden.

Warn

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:34
door drunken org
jasperrr91 schreef:
drunken org schreef:ik heb stage 6, heb op top ong 120.

17,5mm dellorto sproeier 105 er momenteel in moet nog groter :wall:
tw verhouding 13/48 wordt weer 13/53
hebo onderlangs, ingekort tot scr look met scr demper.
race krukas.

die stage 6 is 50cc, alu kitje betaal je ongeveer 280-300 euro voor.

(de meeste cilinders zijn alu waardoor je deze niet zomaar kunt laten uithonen... als je dit wel van plan bent te doen wordt je aantal cc's natuurlijk meer maar het probleem waar je mee zit met alu cilinders is de wand die in de cilinder zit omdat aluminium uitzet als het warm wordt, zo'n laag er opnieuw weer inlaten zetten kost heel erg veel.... waarna er vervolgens een overmaatse zuiger in geplaatst wordt.)

ik heb dit ooit mee gemaakt met mijn kx85 (kawasaki crossmotor) dat grapje heeft me toen bijna 600,- gekost.. toen ik hem terug kreeg was hij wel 6cc groter :happy:

absoluut een afrader om een cilinder te laten honen en opnieuw te laten nikaliceren
Onzin, ik kan een cilinder laten nicasealen voor €320 euro zit er een nieuwe zuiger bij.
Je moet niet bij het eerste beste bedrijf iets laten maken wat je tegen komt, want dan word je altijd afgezet.

Tevens is er niks slechts aan om dat te laten doen. En je kan makkelijk de zelfde aantal cc's terug krijgen. Is afhankelijk van hoe die de sporen in je cilinder zijn. Dus een overmaatste zuiger is niet altijd nodig.

Dus 1ste klas onzin om te zeggen dat het een afrader zou zijn.
als je er verstand van hebt weetje dat dat soort cilinders naar fabrieken terug moeten, en voor 320,- koop ik toch echt liever een andere cilinder

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:35
door drunken org
jasperrr91 schreef:
drunken org schreef:p.s, heb ook nog een hele goeie dr50 hier liggen die ik graag wil verkopen, voor 60 euro incl verzending mag je die wel overnemen, je krijgt dan uiteraard de cilinderkop + zuiger en veren etc erbij.
Met deze cilinder heb ik ong een top van 110 gehaalt.

je moet hem alleen heel erg goed afstellen, pb me maar als je interesse hebt of vragen hebt
Dr is langzame troep.

Tevens is het niet toegestaan om je onderdelen in dit soort topics aan te bieden.

Warn
toch heb ik 110 ermee gehaalt als top, en ik wist nog niet of ik kon pben dus vandaar dat ik hem zo reageerde, ik weet dat ik nu kan pben dus zal niet weer gebeuren hoor...

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:43
door Jasper
drunken org schreef:
jasperrr91 schreef:
drunken org schreef:ik heb stage 6, heb op top ong 120.

17,5mm dellorto sproeier 105 er momenteel in moet nog groter :wall:
tw verhouding 13/48 wordt weer 13/53
hebo onderlangs, ingekort tot scr look met scr demper.
race krukas.

die stage 6 is 50cc, alu kitje betaal je ongeveer 280-300 euro voor.

(de meeste cilinders zijn alu waardoor je deze niet zomaar kunt laten uithonen... als je dit wel van plan bent te doen wordt je aantal cc's natuurlijk meer maar het probleem waar je mee zit met alu cilinders is de wand die in de cilinder zit omdat aluminium uitzet als het warm wordt, zo'n laag er opnieuw weer inlaten zetten kost heel erg veel.... waarna er vervolgens een overmaatse zuiger in geplaatst wordt.)

ik heb dit ooit mee gemaakt met mijn kx85 (kawasaki crossmotor) dat grapje heeft me toen bijna 600,- gekost.. toen ik hem terug kreeg was hij wel 6cc groter :happy:

absoluut een afrader om een cilinder te laten honen en opnieuw te laten nikaliceren
Onzin, ik kan een cilinder laten nicasealen voor €320 euro zit er een nieuwe zuiger bij.
Je moet niet bij het eerste beste bedrijf iets laten maken wat je tegen komt, want dan word je altijd afgezet.

Tevens is er niks slechts aan om dat te laten doen. En je kan makkelijk de zelfde aantal cc's terug krijgen. Is afhankelijk van hoe die de sporen in je cilinder zijn. Dus een overmaatste zuiger is niet altijd nodig.

Dus 1ste klas onzin om te zeggen dat het een afrader zou zijn.
als je er verstand van hebt weetje dat dat soort cilinders naar fabrieken terug moeten, en voor 320,- koop ik toch echt liever een andere cilinder
Voor een brommer is het niet rendabel nee, naja licht aan je cilinder. Een nieuwe wand heb je voor €250 euro vaak al, sommige brommer cilinders kosten nieuw €350,- + en een nieuwe cilinder wand is net zo betrouwbaar als een nieuwe cilinder. Als je een goed bedrijf hebt tenminste.

En welke cilinder gaan terug naar de fabriek? Die van crossmotors echt niet hoor, een vriend van mij reviceerd heel veel crossmotor blokken en die heeft 1x in de 2 maanden waar een nieuwe wand in moet. Die stuurt die naar een bedrijf in spanje en krijgt die er de juiste zuiger bij voor €320,- en dat gebeurd echt niet bij een fabriek, maar gewoon bij een bedrijf.

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:45
door drunken org
ben je hem ook een poos kwijt :) en aangezien ik er niet lang op kon wachten naar fabriek terug

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:49
door Jasper
Valt mee 2 a 3 weken ben je hem dan kwijt.
Dat vind ik wel meevallen en als je daar 300 euro mee bespaard. Heb ik wel 1 a 2 weken langer geduld.
Makkelijker kan je ze niet verdienen.

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:53
door drunken org
maar als je moet trainen voor een wedstrijd wordt dit wat minder he zo lang wachten..

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 16:56
door Jasper
Als je een wedstijd zo belangrijk vind, en je zo fantiek bent. Hoor je reserve onderdelen te hebben :emo:

Anders vind je het toch niet zo belangrijk

Re: cilinder vast

Geplaatst: za 14 jan 2012, 17:00
door drunken org
jah reserve cilinder alles er zo liggen joh.. was geen fabrieks rijder he..