Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Beste leden,

Ik ben net nieuw op het forum en heb sinds een aantal dagen deze Derbi GPR Replica uit 2005 onder m'n kont:
Afbeelding

Nu is mijn vraag, als ik op sites zoals die van Jos Dijkman kijk, zijn er weinig opvoer onderdelen voor dit type GPR te koop.
Toch wil ik mijne veel sneller en veel harder laten optrekken.

Wat kan ik hiermee doen? Qua snelheid maakt het niet veel uit, ben wel wat gewend maar dan in de scooterwereld.
Onder meer een sprinter met Polini Evolution 1, 28mm, PVL etc etc.

Wie o wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Je wilt hier dus echt een snelle setup onder hebben?
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Jasper »

Oud type derbi blok zijn meer als voldoende onderdelen voor te krijgen
Cilinders, membramen, spruitstukken, carburateurs, koppelings platen, etc.

Uitlaten zijn er ook meer als voldoende.
De meeste onderlangs uitlaten die passen wel.
thijs
Schakelrijder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 16:26

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door thijs »

je meot ff kijken naar bloknummer en dan kun je zien of het oud of nieuw blok is.
voor oude en nieuwe blokken zijn genoeg snelle cilinders etc. te krijgen bij josdijkman.
Hoe Hard Rij Je: 45, In De 3e Versnelling
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Job0172 »

Het is oude type blok dat is standaard bij dat model en ik zie het nu al aan het ontstekingskapje
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Precies, maar op de site van Jos Dijkman staan maar 2 uitlaten voor deze GPR.
De Metrakit en de V6.

Wie kan mij helpen aan een site/informatie waar ik dus meer keuze heb aan cilinders, membramen etc?

En hoe goed is de Airsal 70cc? Of raden jullie mij iets anders aan?
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Meeste keuze heb je wel bij dam-sport.net. Het is gewoon een oud type blok, opzich kun je al een hoop vinden bij Josdijkman.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Dankjulliewel.

Mijn vraag is welke cilinder + uitlaat is lekker snel en prima voor op straat zonder dat ik mijn onsteking kapot ga maken enzo?
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Je ontsteking sloop je niet snel hoor.

MHR 80 is leuk voor op straat, vind ik zelf de ideale . Snellere cilinders zoals Pro Race, MHR TEAM of Hebo Revolution zijn ook leuk. Icm met een r3, pro race of racingline uitlaat loopt dat wel leuk. Dat zal even wat aanpaswerk zijn om dat passend te krijgen kwa kapwerk.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Daan schreef:Je ontsteking sloop je niet snel hoor.

MHR 80 is leuk voor op straat, vind ik zelf de ideale . Snellere cilinders zoals Pro Race, MHR TEAM of Hebo Revolution zijn ook leuk. Icm met een r3, pro race of racingline uitlaat loopt dat wel leuk. Dat zal even wat aanpaswerk zijn om dat passend te krijgen kwa kapwerk.
Oke, ja dit was met scooters het wel het geval, dus voor mij is alles even wennen.

De MHR80, dit klinkt als een 80cc? Moet mijn blok dan gekotterd worden of het cilinderhemd afdraaien?
En welke uitlaat/carburateur zal hier lekker op lopen?
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Nee is niet nodig, dat is plug and play. 21mm loopt daar lekker op, meestal word er meet een HM50/70 gereden op deze cilinder. Bij senda's vaak een MHR Supermoto. Yasuni R3 etc. zal ook prima lopen.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Daan schreef:Nee is niet nodig, dat is plug and play. 21mm loopt daar lekker op, meestal word er meet een HM50/70 gereden op deze cilinder. Bij senda's vaak een MHR Supermoto. Yasuni R3 etc. zal ook prima lopen.
Oke dankjewel!
Want 50mm boring is dus 75cc? En dit past gewoon zonder enige aanpassingen aan mijn carter?

Welke moet ik dan hebben?
Deze
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2584" onclick="window.open(this.href);return false;
deze
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2587" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze?
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2585" onclick="window.open(this.href);return false;
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Het is 78 nog wat cc.

Deze http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2585" onclick="window.open(this.href);return false; en deze passen http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2587" onclick="window.open(this.href);return false; op je blok. De TEAM is sneller als de MHR. De MHR heeft onderin meer koppel. De TEAM is een stuk hoogtoeriger waardoor hij zijn vermogen pas hoog in de toeren afgeeft.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Daan schreef:Het is 78 nog wat cc.

Deze http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2585" onclick="window.open(this.href);return false; en deze passen http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2587" onclick="window.open(this.href);return false; op je blok. De TEAM is sneller als de MHR. De MHR heeft onderin meer koppel. De TEAM is een stuk hoogtoeriger waardoor hij zijn vermogen pas hoog in de toeren afgeeft.
Oké bedankt voor je antwoord, en hoe zit het met de krukas?
Mijn krukas is 8000km oud, moet deze vervangen worden?

En wat betreft de keuze tussen de MHR & Team, de MHR heeft meer koppel onderin, en de team krijgt hoog in de touren wat meer kracht.

Wat raden jullie mij aan voor straatgebruik, dagelijks gebruik?
Mi Vida Loca
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Daan »

Dagelijks gebruik de MHR. Dan kun je ook met de standaard krukas blijven rijden en is het verbruik ook niet toren hoog.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Daan schreef:Dagelijks gebruik de MHR. Dan kun je ook met de standaard krukas blijven rijden en is het verbruik ook niet toren hoog.
Oke, en dan de laatste vraag, welke uitlaat gaat hier mooi op lopen?
En wat moet ik verder doen qua afstelling? Sproeier, tandwielen, uitlaat en verder?
Mi Vida Loca
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Dick »

Ik heb afgelopen zomer ook met een MHR 80 gereden..
Ik reed rond de 1 op 20 dus mijn verbruik viel erg mee, dit was wel laag in toeren, niet continue toeren bonken

Heb met Gianelli, Scr hm50/70, Yasuni cross Hm, Malossi supermoto gereden..
De supermoto waar ik nu mee rijdt is echt 'de' uitlaat voor de Mhr cilinder.!
Die is er niet voor een Gpr zo ver ik weet..

volgens mij is er voor jou model wel een Scr hm 50-70..

Als jij de volgende setup op je gpr lepelt, heb je gegarandeert veel straatplezier...
Mhr 80
Standaart krukas (tenzij de speling groot is )
21-24mm carburateur
Scr, Yasuni r3
Evt. Race ontsteking, maar dit is niet een vereiste..

Succes er mee! Ik zie je plannen wel
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Dick schreef:Ik heb afgelopen zomer ook met een MHR 80 gereden..
Ik reed rond de 1 op 20 dus mijn verbruik viel erg mee, dit was wel laag in toeren, niet continue toeren bonken

Heb met Gianelli, Scr hm50/70, Yasuni cross Hm, Malossi supermoto gereden..
De supermoto waar ik nu mee rijdt is echt 'de' uitlaat voor de Mhr cilinder.!
Die is er niet voor een Gpr zo ver ik weet..

volgens mij is er voor jou model wel een Scr hm 50-70..

Als jij de volgende setup op je gpr lepelt, heb je gegarandeert veel straatplezier...
Mhr 80
Standaart krukas (tenzij de speling groot is )
21-24mm carburateur
Scr, Yasuni r3
Evt. Race ontsteking, maar dit is niet een vereiste..

Succes er mee! Ik zie je plannen wel
Hartelijk dank voor dit antwoord!
Dan wordt het de MHR 80, waar zal mijn top liggen met onderstaande setup:
Mhr 80
Standaard krukas
21mm Carburateur
Yasuni R3
Standaard ontsteking

En moet ik nog iets doen met de koppeling en tandwielen?
Mi Vida Loca
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door Dick »

Tandwiel verhouding van 14-53 of 15-53 en ik zou er Malossi koppelingsveertjes in doen...
Dat is op deze setup sterk zat...
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
criminalmindz
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR Replica '05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren

Ongelezen bericht door criminalmindz »

Dick schreef:Tandwiel verhouding van 14-53 of 15-53 en ik zou er Malossi koppelingsveertjes in doen...
Dat is op deze setup sterk zat...
Ok dus mijn boodschappenlijstje is:
MHR 80
21mm
Sproeier
Koppelingsveren
Yasuni R3 / SCR80
Eventueel andere tandwielen & ontsteking
Mi Vida Loca
Gesloten