Pagina 1 van 2
Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 18:53
door criminalmindz
Beste leden,
Ik ben net nieuw op het forum en heb sinds een aantal dagen deze Derbi GPR Replica uit 2005 onder m'n kont:
Nu is mijn vraag, als ik op sites zoals die van Jos Dijkman kijk, zijn er weinig opvoer onderdelen voor dit type GPR te koop.
Toch wil ik mijne veel sneller en veel harder laten optrekken.
Wat kan ik hiermee doen? Qua snelheid maakt het niet veel uit, ben wel wat gewend maar dan in de scooterwereld.
Onder meer een sprinter met Polini Evolution 1, 28mm, PVL etc etc.
Wie o wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank,
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 19:25
door Daan
Je wilt hier dus echt een snelle setup onder hebben?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 19:29
door Jasper
Oud type derbi blok zijn meer als voldoende onderdelen voor te krijgen
Cilinders, membramen, spruitstukken, carburateurs, koppelings platen, etc.
Uitlaten zijn er ook meer als voldoende.
De meeste onderlangs uitlaten die passen wel.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 21:07
door thijs
je meot ff kijken naar bloknummer en dan kun je zien of het oud of nieuw blok is.
voor oude en nieuwe blokken zijn genoeg snelle cilinders etc. te krijgen bij josdijkman.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 21:18
door Job0172
Het is oude type blok dat is standaard bij dat model en ik zie het nu al aan het ontstekingskapje
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 22:22
door criminalmindz
Precies, maar op de site van Jos Dijkman staan maar 2 uitlaten voor deze GPR.
De Metrakit en de V6.
Wie kan mij helpen aan een site/informatie waar ik dus meer keuze heb aan cilinders, membramen etc?
En hoe goed is de Airsal 70cc? Of raden jullie mij iets anders aan?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 23:32
door Daan
Meeste keuze heb je wel bij dam-sport.net. Het is gewoon een oud type blok, opzich kun je al een hoop vinden bij Josdijkman.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 09:40
door criminalmindz
Dankjulliewel.
Mijn vraag is welke cilinder + uitlaat is lekker snel en prima voor op straat zonder dat ik mijn onsteking kapot ga maken enzo?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 10:02
door Daan
Je ontsteking sloop je niet snel hoor.
MHR 80 is leuk voor op straat, vind ik zelf de ideale . Snellere cilinders zoals Pro Race, MHR TEAM of Hebo Revolution zijn ook leuk. Icm met een r3, pro race of racingline uitlaat loopt dat wel leuk. Dat zal even wat aanpaswerk zijn om dat passend te krijgen kwa kapwerk.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 10:05
door criminalmindz
Daan schreef:Je ontsteking sloop je niet snel hoor.
MHR 80 is leuk voor op straat, vind ik zelf de ideale . Snellere cilinders zoals Pro Race, MHR TEAM of Hebo Revolution zijn ook leuk. Icm met een r3, pro race of racingline uitlaat loopt dat wel leuk. Dat zal even wat aanpaswerk zijn om dat passend te krijgen kwa kapwerk.
Oke, ja dit was met scooters het wel het geval, dus voor mij is alles even wennen.
De MHR80, dit klinkt als een 80cc? Moet mijn blok dan gekotterd worden of het cilinderhemd afdraaien?
En welke uitlaat/carburateur zal hier lekker op lopen?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 10:17
door Daan
Nee is niet nodig, dat is plug and play. 21mm loopt daar lekker op, meestal word er meet een HM50/70 gereden op deze cilinder. Bij senda's vaak een MHR Supermoto. Yasuni R3 etc. zal ook prima lopen.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 10:47
door criminalmindz
Daan schreef:Nee is niet nodig, dat is plug and play. 21mm loopt daar lekker op, meestal word er meet een HM50/70 gereden op deze cilinder. Bij senda's vaak een MHR Supermoto. Yasuni R3 etc. zal ook prima lopen.
Oke dankjewel!
Want 50mm boring is dus 75cc? En dit past gewoon zonder enige aanpassingen aan mijn carter?
Welke moet ik dan hebben?
Deze
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2584" onclick="window.open(this.href);return false;
deze
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2587" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze?
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2585" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 11:01
door Daan
Het is 78 nog wat cc.
Deze
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2585" onclick="window.open(this.href);return false; en deze passen
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2587" onclick="window.open(this.href);return false; op je blok. De TEAM is sneller als de MHR. De MHR heeft onderin meer koppel. De TEAM is een stuk hoogtoeriger waardoor hij zijn vermogen pas hoog in de toeren afgeeft.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 11:04
door criminalmindz
Oké bedankt voor je antwoord, en hoe zit het met de krukas?
Mijn krukas is 8000km oud, moet deze vervangen worden?
En wat betreft de keuze tussen de MHR & Team, de MHR heeft meer koppel onderin, en de team krijgt hoog in de touren wat meer kracht.
Wat raden jullie mij aan voor straatgebruik, dagelijks gebruik?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 11:09
door Daan
Dagelijks gebruik de MHR. Dan kun je ook met de standaard krukas blijven rijden en is het verbruik ook niet toren hoog.
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 11:11
door criminalmindz
Daan schreef:Dagelijks gebruik de MHR. Dan kun je ook met de standaard krukas blijven rijden en is het verbruik ook niet toren hoog.
Oke, en dan de laatste vraag, welke uitlaat gaat hier mooi op lopen?
En wat moet ik verder doen qua afstelling? Sproeier, tandwielen, uitlaat en verder?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 12:02
door Dick
Ik heb afgelopen zomer ook met een MHR 80 gereden..
Ik reed rond de 1 op 20 dus mijn verbruik viel erg mee, dit was wel laag in toeren, niet continue toeren bonken
Heb met Gianelli, Scr hm50/70, Yasuni cross Hm, Malossi supermoto gereden..
De supermoto waar ik nu mee rijdt is echt 'de' uitlaat voor de Mhr cilinder.!
Die is er niet voor een Gpr zo ver ik weet..
volgens mij is er voor jou model wel een Scr hm 50-70..
Als jij de volgende setup op je gpr lepelt, heb je gegarandeert veel straatplezier...
Mhr 80
Standaart krukas (tenzij de speling groot is )
21-24mm carburateur
Scr, Yasuni r3
Evt. Race ontsteking, maar dit is niet een vereiste..
Succes er mee! Ik zie je plannen wel
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 12:05
door criminalmindz
Dick schreef:Ik heb afgelopen zomer ook met een MHR 80 gereden..
Ik reed rond de 1 op 20 dus mijn verbruik viel erg mee, dit was wel laag in toeren, niet continue toeren bonken
Heb met Gianelli, Scr hm50/70, Yasuni cross Hm, Malossi supermoto gereden..
De supermoto waar ik nu mee rijdt is echt 'de' uitlaat voor de Mhr cilinder.!
Die is er niet voor een Gpr zo ver ik weet..
volgens mij is er voor jou model wel een Scr hm 50-70..
Als jij de volgende setup op je gpr lepelt, heb je gegarandeert veel straatplezier...
Mhr 80
Standaart krukas (tenzij de speling groot is )
21-24mm carburateur
Scr, Yasuni r3
Evt. Race ontsteking, maar dit is niet een vereiste..
Succes er mee! Ik zie je plannen wel
Hartelijk dank voor dit antwoord!
Dan wordt het de MHR 80, waar zal mijn top liggen met onderstaande setup:
Mhr 80
Standaard krukas
21mm Carburateur
Yasuni R3
Standaard ontsteking
En moet ik nog iets doen met de koppeling en tandwielen?
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 12:11
door Dick
Tandwiel verhouding van 14-53 of 15-53 en ik zou er Malossi koppelingsveertjes in doen...
Dat is op deze setup sterk zat...
Re: Derbi GPR Replica '05 Opvoeren
Geplaatst: ma 09 jan 2012, 16:57
door criminalmindz
Dick schreef:Tandwiel verhouding van 14-53 of 15-53 en ik zou er Malossi koppelingsveertjes in doen...
Dat is op deze setup sterk zat...
Ok dus mijn boodschappenlijstje is:
MHR 80
21mm
Sproeier
Koppelingsveren
Yasuni R3 / SCR80
Eventueel andere tandwielen & ontsteking