Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
MennoVE
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:13
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme -05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MennoVE »

Ja het is echt klote als je bijv. stilstaat en volgas doet komt ie niet voorbij de 10k dus dat effect weer maar rij je met 30 ofz en dan volgas doet ie wel gewoon 13k? en ik had het lichaam van de carb verwisselt voor nog een 21 repi die ik had liggen waarvan ik wist dat ie wel goed was maar dat hielp ook niet echt.
MennoVE
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:13
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme -05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MennoVE »

Na een paar ''slapeloze" nachten kwam ik toch op n idee van een paar mensen gehoord dat er iets met de cdi zou zijn, ik had al iets gedacht dit kan niet zomaar afstelling zijn. ik een cdi besteld en erop gezet een keer raden hij komt voorbij 12k niet clean maar nu is het wel de afstelling. gelukkig blijft ie niet meer hangen bij 10k voor hoelang weet ik niet morgen even test rijden en we zullen zien.
teelbalsalade
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 17:23
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door teelbalsalade »

hallo,
ik heb een derbi senda sm xtreme 50cc met een scr corse 50/70 en een 17,5 dellorto carb
ik heb problemen met de afstelling want bij lage toeren stotter die heel erg
als ik sproeier 108 er in doe valt die uit als ik vol gas ga en als ik 104 er in doe ook
met 106 loopt die met hoge toeren wel goed maar als ik wil weg rijden stottert die heel erg
ik hoop dat iemand me kan helpen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

heb je een orgineel luchtfiler? of power/schuimfilter?
teelbalsalade
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 17:23
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door teelbalsalade »

Ik heb een orgineel luchtfilter
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

bouw even iets verder af naar benede, is met ori filter wel aan de hoge kant
teelbalsalade
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 17:23
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door teelbalsalade »

bij sproeier 106 kom ik niet boven de 8000 toeren
toen heb ik 104 gedaan toen deed hij precies hetzelfde
toen 100 en hij doet nogsteeds zo
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Hallo,

Ik heb een aprilia sx50 2020
Scr corse bovenlangs
Carberateur plaatje eruit, tuutje van luchfilterbox
Met sproeier 92.
Nu heb ik een vraag over mijn stationair. Als die warm is loopt die mooi stationair, alleen als ik hem start blijft die niet lopen ook niet met choke (dan verzuipt die helemaal). De luchtschroef heb ik al afgesteld.
Weet iemand het misschien kleinere sproeier?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Makkelijkste is stationairschroef gewoon wat indraaien.
In elk geval geen kleinere sproeier als ie warm wel goed loopt, bij koude motor heb je meer lucht dus zou hij eerder groter moeten.
Merlijn
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 23:00
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Merlijn »

Hallo,

Ik heb zelf een Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011 en rijd hier elke dag mee naar school (ongeveer 20 kilometer heen en 20 terug). Ik had de brommer gekocht wanneer die was opgevoerd en een Voca uitlaat had wanneer hij daardoor toen 90 haalde. Nu heb ik de originele uitlaat erop gezet inclusief een prop om het 60 ongeveer te laten rijden. Ik merk alleen dat vaak tijdens het opschakelen na een rotonde of stoplicht de brommer soms teveel benzine krijgt waardoor hij naar de 3300 toeren valt en niet sneller gaat rijden. Pas wanneer ik stil sta en een tijdje in neutraal vol gas geef schiet hij opeens in de 9000 toeren en wilt hij weer. Zelfs gebeurde laatst een keer toen ik een tijdje rustig bleef rijden in de 4000 toeren dat de toeren uit het niks weg vielen en daarna wilde hij niet meer starten. Waarna ik een nieuwe bougie erin heb gedaan en hij weer werkte. Maar recent gebeurde dat na een paar weken weer en na een per ongeluk leeg gereden tank starte hij ook niet meer. Dus had ik de bougie weer vervangen en deed hij het weer. Maar de volgende dag kreeg ik hem niet aan de praat, je hoorde wel dat hij wilde starten maar geen ontsteking kreeg waardoor er geen toeren kwamen.

Ook heb ik dat hij door de kou de laatste tijd niet harder rijd dan 37 maximaal en de toeren op de derde versnelling telkens omhoog en omlaag gaan wanneer ik volledig gas geef, waardoor ik niet sneller kan.

Daarnaast is het ook zo dat wanneer ik ga rijden de brommer constant gelijk heel hoog in de toeren schiet en de snelheid maar langzaam omhoog gaan. Alsof het tandwiel er niet goed op zit. Dus als ik bijvoorbeeld opschakel in een keer gelijk in de 9000 toeren rijd terwijl de snelheid langzaam ook mee gaat.

Zelf denk ik dat al deze problemen aan een te grote sproeier ligt maar het leek me een beter idee om de vraag hier te stellen aan de echte kenners. Dus als er vragen zijn over wat voor soort onderdelen ik op m’n brommer heb of over hoe hij wanneer rijd kunnen die gerust worden gesteld. En hopelijk weet iemand hoe hij me hiermee kan helpen.
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Hoi 42,

Kan je dat het beste doen als die koud of warm is?
Ik ga het morgen dan ff proberen. Ik vind het namelijk nogal kut elke keer gas bij geven met starten. En dus geen kleinere sproeier zeg jij, want met choke verzuipt die helemaal.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Als ie met choke verzuipt zou je zeggen dat je sproeier aan de grote kant zit idd maar kan me niet helemaal voorstellen dat een 92 te groot is voor een Corse.

De stationairschroef beetje indraaien met koude motor tot ie stationair blijft lopen.

Heb je indertijd de carb afgesteld op bougiekleur en weet je hoe die nu is ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Merlijn : Heb je een kleinere sproeier er in gedaan toen je de ori uitlaat hebt teruggeplaatst ?
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Ja en ik heb er pas een nieuwe boogie in gedaan en de kleur was goed. Ik ga hem morgen starten en dan gelijk stationair indraaien.
Merlijn
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 23:00
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Merlijn »

42 schreef:Merlijn : Heb je een kleinere sproeier er in gedaan toen je de ori uitlaat hebt teruggeplaatst ?
Nee ik heb niks veranderd aan de sproeier. Hij reed na het vervangen van de originele uitlaat nog steeds erg goed. Maar nadat ik de prop erin had gedaan reed hij pas zo.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Denk dat het met een kleinere sproeier een stuk beter zal rijden.
Denk qua maat ergens tussen de 82 en 88 ofzo.
Hoewel dat niet alle problemen verklaart misschien, dat hoog in toeren schieten en dan langzaam meer snelheid krijgen is vreemd..
Merlijn
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 23:00
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2T Racing E2 2009-2011

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Merlijn »

42 schreef:Denk dat het met een kleinere sproeier een stuk beter zal rijden.
Denk qua maat ergens tussen de 82 en 88 ofzo.
Hoewel dat niet alle problemen verklaart misschien, dat hoog in toeren schieten en dan langzaam meer snelheid krijgen is vreemd..
Het begon nadat de brommer stil was gevallen tijdens het rijden. Waarna ik de brommer liet maken bij GoParts en zij vertelden me dat het alleen lag aan een bougie die ze hadden moeten vervangen en dat ze de koppeling en carburateur hadden afgesteld. Daarna gebeurde het pas met dat de brommer in plaats van tot maximaal 8000 toeren tot de 10.000 maximaal gaat en het vermogen een stuk lager is. Daarvoor trok hij wel een stuk sneller op voor het afstellend dus van GoParts.
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Morge 42,

Ik heb hem net gestart stationairschroef 1 hele slag ingedraaid en hij viel gewoon weer uit. Misschien sproeier 90 proberen als het weer beter weer word?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Merlijn ; Aha..als ze de koppeling hebben afgesteld zou je zeggen dat ie nu dus slipt, dat zou dat gedoe met de toeren iig verklaren. Kijk even of je de nippel van de koppelingshendel op het stuur iets terug in kan draaien, zal misschien al schelen.
Zat ik al aan te denken maar vond het vreemd dat dat nu opeens gebeurde zonder directe aanleiding, maar als ze daar aan hebben gezeten bij goparts dan is het wel te verklaren.
Zou terug gaan naar Goparts en ze vertellen wat er aan de hand is en laat ze het maar opknappen, dit lijkt op prutswerk.

Tijn : Das teleurstellend..lol.
Wat gebeurd er als je hem nog verder indraait ?
Ook zou je nog wat met de stand van de gasnaald kunnen proberen of eventueel een andere stationairsproeier.
Je kan proberen met andere hoofdsproeier maar die heeft wat minder effect op stationair plus dat je het juiste afstellen van de hoofdsproeier op vol gas moet doen in feite, dat is het belangrijkste dat dat goed zit, als je te arm rijdt heb je kans op warmloper.
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Ik heb niet gekeken wat er verder gebeurt. Maar iemand die ik ken heeft een 80cc en die loopt altijd gelijk mooi. Zou dit niet nog aan de luchtschroef kunnen liggen?
Plaats reactie