Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joenne88 »

belangrijkste punt is dat wanneer de luchtfilterbegrenzer(s) eruit zijn, dat hij dan meer lucht krijgt en dus een maat of 10 toch wel omhoog moet qua sproeier. Misschien zelfs meer om de mengverhouding weer netjes afgesteld te krijgen :)
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbiii »

oke waar zit de lucht filter begrenzer en hoe kom je erbij? en ik ga morgen kijken of carb begrenst is en welke maat erin zit, dan kan ik vandaar kijken welke ik moet hebben maar is er kans dat je een kapotte cilinder kan krijgen als je uitlaat ontgrenst en sproeier is te klein? welke maten moeten het dan ongeveer zijn? 80-90?
mvg
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joenne88 »

je cilinder loopt alleen vast als ie te weinig olie krijgt of te warm loopt (dat warm lopen is bij een originele senda niet van toepassing zolang je koelvloeistof aangevuld is) van verkeerde afstelling loopt ie alleen kut :p
maar rond de 80 moet je wel gaan denken ja als ie helemaal ontgrenst is :)

er staat een topic waar alle begrenzers in vermeld staan. daar kun je meer info vinden, als je je zadel eraf haalt zit er een rubber toet in je luchtinlaat. en op je carb een plaatje wat de luchttoevoer nog begrenst. (zie topic voor verdere info :P )
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
revange
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 06 nov 2010, 13:46
Vervoersmiddel: derbi

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door revange »

He.

Mijn brommer loopt heel slecht, weet niet wat er mis mee is, zal even zeggen wat er onder zit.

Airsal 80cc
Weet niet wat voor uitlaat, is een mix.(oude van een vriend van mij)
21mm Dell'orto (sproeier 98)
MVT Millenium ontsteking.

Hij reed kei goed en ik tank 1 keer en gooi er iets teveel olie bij en 1 dag later is het mis.
Hij kon niet in zijn toeren komen, Bleeft aan 1 stuk stotteren. Na veel geprut en zoekwerk zag ik dat mijn aarding kabeltje van mijn ontsteking los zat, Die had ik vast gedraaid maar het is niet echt veel beter geworden.
Als ik heel zacht rij in zijn 1, en ik duw mijn koppeling in voor de helft en ik geef vol gas dan wilt ie soms nog wel is goed doen als ik mijn koppeling laat schieten. Mijn cilinder is 100% in orde, die heb ik open gehad en schoongemaakt,
Heb mijn carburateur en membraam en spruitstuk helemaal schoongemaakt. Heb mijn tank omgespoeld omdat er teveel olie in zat.
Heb mijn ontsteking nagekeken.

Hij rijd iets beter als ik er sproeier 85 in dou, maar dat vind ik raar.(een 50cc houd me dan wel bijna bij met een gianelli conti)


nick



ik heb al nieuwe bougie geprobeerd ja, zuiger schoongemaakt. snap het niet, kabels naar cdi heb ik gecontroleert.

steek daar eens een 105 of 110 (meschien zelf een 115) sproeier in
zet jouw gasnaald zo laag mogelijk
bij mij was hzet probleem dat hij stotterde en nogmaar 72haalde met een airsal 70 en yasuni corss hm
gasnaald helemaal terug naar benede en hij gaat terug 110-115km/u
maar ik denk dat sproeier 85 echt te weinig is
en koop er een goede uitlaat voor als je geen goede hebt
hierbij denkik voor jou aan een yasuni cross hm, metrakit sp,..
D-Gijs
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 22:23
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door D-Gijs »

Standaard cilinder, OT blok, 14 mm Carb ontgrensd, en een conti crx bovenlangs. Sproeiermaat 105 ongeveer?
Gebruikersavatar
derbi-yzf
Tuner
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 18:58
Vervoersmiddel: KTM

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbi-yzf »

D-Gijs schreef:Standaard cilinder, OT blok, 14 mm Carb ontgrensd, en een conti crx bovenlangs. Sproeiermaat 105 ongeveer?
ligt aan je brommer, is echt altijd verschillend, gewoon proberen
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbiii »

hey, ik vraagme af welke soort hittegraad bougie je in een standaard blok moet zetten, die wel helemaal ontgrenst is en een leuk uitlaatje heeft, thrower bijv, is dat een standaart bougie of moet je dus dan een andere nemen en welke dan? bedankt iig
mvg
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door RaliasR »

derbiii schreef:hey, ik vraagme af welke soort hittegraad bougie je in een standaard blok moet zetten, die wel helemaal ontgrenst is en een leuk uitlaatje heeft, thrower bijv, is dat een standaart bougie of moet je dus dan een andere nemen en welke dan? bedankt iig
mvg
NGK hittegraad 9 of 8
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbiii »

oke dus dat is niet de standaard bougie die erin zit?
D-Gijs
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 22:23
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door D-Gijs »

derbi-yzf schreef:
D-Gijs schreef:Standaard cilinder, OT blok, 14 mm Carb ontgrensd, en een conti crx bovenlangs. Sproeiermaat 105 ongeveer?
ligt aan je brommer, is echt altijd verschillend, gewoon proberen
Ja, maar dat ik ongeveer een richtpunt heb :P
Gebruikersavatar
wippo
Tuner
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Waardenburg

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door wippo »

Ik zou met 90 beginnen. Maar het blijft een kwestie van proberen.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
yannickverlinden
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 11:36
Vervoersmiddel: x-limit

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yannickverlinden »

welke sproeier
dr50
metrakit SP
orignele luchtfilter
17,5mm
Maarten-drd
Derbi fan
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 11:34
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Locatie: Assen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Maarten-drd »

Hallo,
Ik heb ook een probleem met mijn Derbi, het is een drd racing van bouwjaar 2006.

Ik rij nu met een std cilinder, std uitlaat en 17.5 mm DellOrtho(org filter), in verband met de politiecontroles.

Toen ik de standaard uitlaat er weer onder hing, ben ik bij lokale brommerboer geweest en die zei dat ik een sproeier 94 erin moest draaien. Hij had zelf ook een standaard derbi en hij zei dat hij met een sproeier 94 reed. Ik ga ervan uit dat hij er wel wat van weet, dus ik sproeier 94 erin gedraaid. En het liep eerst prima. Mooie top van 73 km/h.(met begrenzer 63). Maar nu sinds het dus kouder geworden is, loopt hij helemaal niet goed meer. Ten eerste moet ik ongeveer 2500 kilometer aanlopen voordat hij wil starten(met choke erop gaat het sneller maar dan nog). Kickstart is helemaal geen optie. Hij wil bovendien niet stationair lopen, wat ik ook doe. Hij loopt ook niet lekker en houdt voor de powerband(voor zover je die hebt met standaard uitlaat) ook heel erg in, in de powerband heeft hij dan ineens vol vermogen(bij de eerste 3 versnellingen). Als ik in de 5e en 6e versnelling schakel, zakt hij langzaam terug en moet ik terugschakelen. Ik wil graag de kleur van mijn bougie checken, maar ik kan geen 5 minuten volgas rijden, want dan valt hij dus uit.

Hebben jullie misschien een idee van wat voor sproeier ik moet gebruiken? Of moet ik het daar helemaal niet zoeken?
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit waardeloze probleem :(

groet
maarten
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan »

yannickverlinden schreef:welke sproeier
dr50
metrakit SP
orignele luchtfilter
17,5mm
Ik zal bij die 100 beginnen.
Maarten-drd schreef:Hallo,
Ik heb ook een probleem met mijn Derbi, het is een drd racing van bouwjaar 2006.

Ik rij nu met een std cilinder, std uitlaat en 17.5 mm DellOrtho(org filter), in verband met de politiecontroles.

Toen ik de standaard uitlaat er weer onder hing, ben ik bij lokale brommerboer geweest en die zei dat ik een sproeier 94 erin moest draaien. Hij had zelf ook een standaard derbi en hij zei dat hij met een sproeier 94 reed. Ik ga ervan uit dat hij er wel wat van weet, dus ik sproeier 94 erin gedraaid. En het liep eerst prima. Mooie top van 73 km/h.(met begrenzer 63). Maar nu sinds het dus kouder geworden is, loopt hij helemaal niet goed meer. Ten eerste moet ik ongeveer 2500 kilometer aanlopen voordat hij wil starten(met choke erop gaat het sneller maar dan nog). Kickstart is helemaal geen optie. Hij wil bovendien niet stationair lopen, wat ik ook doe. Hij loopt ook niet lekker en houdt voor de powerband(voor zover je die hebt met standaard uitlaat) ook heel erg in, in de powerband heeft hij dan ineens vol vermogen(bij de eerste 3 versnellingen). Als ik in de 5e en 6e versnelling schakel, zakt hij langzaam terug en moet ik terugschakelen. Ik wil graag de kleur van mijn bougie checken, maar ik kan geen 5 minuten volgas rijden, want dan valt hij dus uit.

Hebben jullie misschien een idee van wat voor sproeier ik moet gebruiken? Of moet ik het daar helemaal niet zoeken?
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit waardeloze probleem :(

groet
maarten
Je hebt een te grote sproeier in mijn ogen, ik zelf reed met standaard ontgrenst met sproeier 90 en dat reed perfect.
yannickverlinden
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 11:36
Vervoersmiddel: x-limit

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yannickverlinden »

heb vandaag een derbi binnegekregen voor ontgrenzen.
de rondel heb ik er uit gekregen de carbu heb ik eens uitgekuisd trug gemonteerd.
carbu begrenzing zat er niet meer in luchtfilterbegrenzing is er ook uit.
zit nu sproeier 88 in alles ontgrenst.
maar nu start hij enkel met choke en schiet in enorm hoge toeren en als ik de shoke afzet valt hij stil of draaid soms nog hoog in toeren en zakt soms maar geef ik gas en valt hij uit?..
het is nieuw type blok rest is alles wel goed ..
wat zou dit kunne zijn :?
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door RaliasR »

Choke = meer benzine nodig, dus naw te kleine hoofdsproeier.probeer eens een 94
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
yannickverlinden
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 11:36
Vervoersmiddel: x-limit

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door yannickverlinden »

RaliasR schreef:Choke = meer benzine nodig, dus naw te kleine hoofdsproeier.probeer eens een 94
sproeier was goed shoke was kapot :)
andere gestoken en is gemaakt.
toch bedankt
grtz
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door RaliasR »

graag gedaan
zelf ook weer wat opgestoken.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Gebruikersavatar
derbisendahpi
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 09:38
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 70cc
puch 70cc
tomos snor
Locatie: Galder NB

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbisendahpi »

welke sproeier heb ik ongeveer nodig met
50cc airsal
17,5 mm
yasuni spr3
twin air filter****
alvast bedankt ;)
JavenDrD
Pro tuner
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door JavenDrD »

102 zou een mooie maat zijn, ik had spr3 op std cil en lichtfilter uitgeboord en had ook 102 misschien ietsje groter, maar uitgeboorde luchtfilter is denk ik wel gelijk aan twin air filter.
Afbeelding
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig :emo: .
Plaats reactie