Pagina 1 van 7

close

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 22:23
door Royal-Tuning
hallo allemaal

ik heb een vraagje zou een stage 6 70cc R/T met aanpassingen op een derbi blok kunnen passen dus andere krukas
carters aanpassen enz enz ??.

alvast bedankt

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 08:12
door Daan
Ja met aanpassingen past alles wel.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 08:54
door Royal-Tuning
Maar dan moet k hem dus van een piaggio nemen toch ?? Dan hoef k toch aleen dingen weg frezen ?

Effe offtopic Daan jou profielfoto is gangster :emo:

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 08:59
door Daan
Je moet wss ook de tapeindes gaan verzetten. De cilinder ophogen en de carters frezen (evt. kotteren). Hierbij moet je ook rekening houden dat je genoeg carter druk houd en het carter niet te dun (slap gaat worden), oplassen is dan een optie.

Tevens is de 70 R/T cilinder niet de sterkste, tevens is dit een scooter cilinder en die geven hun vermogen anders af als schakelbrommers. Voor minder geld zijn er betere plug and play cilinders op de markt voor Derbi.

EDIT: Het is wel al gedaan

Desalniettemin blijft het een leuk project.

Afbeelding

Afbeelding

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:02
door Pieke
Is daar een projectpage van daan?

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:06
door Daan
Nee heb dit ooit op een blog gevonden waar een kort bericht stond. Dit werd ontwikkeld door Stage6 en Gearparts24

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:16
door Royal-Tuning
nee pieke binnenkort misschien projectpage van mij :oops:
Ja dat klopt dAar kwam het idee ook vandaan van dat forum :p
maar carters frezen enzo dat is geen probleem .het is meer de tapeindes verzetten . Maar moet dat ook met een malossi 80 7 T dan want die kan k ook aleen maar vinden voor piaggio,kan ook zijn dat k blind ben :p . Maar dan wordt de setup stage 6 R/T 70 cc voca racing of yasuni of scr corse,21 mm carb , stage 6 onstekening of een andere en twin air, stage 6 koppingsplaten of polini Zou dat een beetje lopen . Heb nog niet echt een filmpje gevonden met zoon cilinder op een derbi blok :s

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:20
door Daan
De tapeindes moeten een heel stuk naar binnen. Ik neem aan dat jij een OT blok hebt? Dan moet je dus gaan kijken naar Minarelli cilinders.

21mm is zowiezo te klein voor die cilinder.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:26
door Royal-Tuning
Ja k heb nu een ot blok maar zit dan te kijken naar een nt blok.

Wat voor carb zou jij dan aanbevelen ? 24 mm ?

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:31
door Daan
28mm. Die stage 6 cilinder had 23,8 pk met voca racing. Als je voor NT gaat kun je voor de MHR TEAM 80 7t gaan. Deze past zonder grote aanpassingen (je moet je carters aanpassen om de spoeling overeen te laten komen. Dan heb je wel een cilinder die 20pk haalt uit de doos.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:37
door Daan
Ik heb hier de blog post

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:42
door Royal-Tuning
Thx maar waar kan k een 80 cc mhr 7 T halen dan :oops: heb overal al gekeken maar kan het niet vinden . En mhr 7T wordt al gebruikt in dit forum wil een beetje orgineel zijn . (A)

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:44
door Daan
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7510" onclick="window.open(this.href);return false;

Origineel is het wel, maar is het al het werk waard? Je moet erg veel aanpassingen gaan doen. En er zijn snellere cilinders op de markt.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 10:50
door Rikkert
395 euro.. Goeiemorgen zeg.. :emo:

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 11:09
door Royal-Tuning
Ja geld maakt niet uit en gaat me meer om orgineel dan om power woon toch in rotterdam dan kan je hem bijna nOoit open trekken. Maar 23.4 pk klinkt best lekker :wub:

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 11:13
door Daan
Dan is het nog de vraag, in hoevere is die bank nauwkeurig :emo:

Wens je iig veel succes, is een duur en langdurig klusje. Je moet oa een andere drijfstanglengte en slag krukas hebben. En dan moet je nog uitkijken dat je de timing van de cilinder niet teveel gaat aanpassen waardoor de cilinder veel te hoogtoerig word.

Als je origineel wilt zijn kun je ook die 7t nemen met een NOS kit.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 12:09
door chrizztian93
Daan schreef:Als je origineel wilt zijn kun je ook die 7t nemen met een NOS kit.
:emo: :emo:

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 12:14
door Royal-Tuning
En die stage 6 R/T is bijna even duur als die MHR 80 :happy:

Ja is ook wel een goed idee eigenlijk 80 cc met NOS :D

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 12:34
door Daan
2fast4race is ook leuk maar het slijt allemaal vreselijk hard.

Re: stage 6 70cc R/T

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 14:14
door Royal-Tuning
en een 86 cc big bore ? is zeker ook het zelfde verhaal als de stage 6 R/T??