close
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
close
hallo allemaal
ik heb een vraagje zou een stage 6 70cc R/T met aanpassingen op een derbi blok kunnen passen dus andere krukas
carters aanpassen enz enz ??.
alvast bedankt
ik heb een vraagje zou een stage 6 70cc R/T met aanpassingen op een derbi blok kunnen passen dus andere krukas
carters aanpassen enz enz ??.
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Royal-Tuning op do 16 feb 2012, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Maar dan moet k hem dus van een piaggio nemen toch ?? Dan hoef k toch aleen dingen weg frezen ?
Effe offtopic Daan jou profielfoto is gangster
Effe offtopic Daan jou profielfoto is gangster

Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Je moet wss ook de tapeindes gaan verzetten. De cilinder ophogen en de carters frezen (evt. kotteren). Hierbij moet je ook rekening houden dat je genoeg carter druk houd en het carter niet te dun (slap gaat worden), oplassen is dan een optie.
Tevens is de 70 R/T cilinder niet de sterkste, tevens is dit een scooter cilinder en die geven hun vermogen anders af als schakelbrommers. Voor minder geld zijn er betere plug and play cilinders op de markt voor Derbi.
EDIT: Het is wel al gedaan
Desalniettemin blijft het een leuk project.


Tevens is de 70 R/T cilinder niet de sterkste, tevens is dit een scooter cilinder en die geven hun vermogen anders af als schakelbrommers. Voor minder geld zijn er betere plug and play cilinders op de markt voor Derbi.
EDIT: Het is wel al gedaan
Desalniettemin blijft het een leuk project.


- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: stage 6 70cc R/T
Is daar een projectpage van daan?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Nee heb dit ooit op een blog gevonden waar een kort bericht stond. Dit werd ontwikkeld door Stage6 en Gearparts24
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
nee pieke binnenkort misschien projectpage van mij
Ja dat klopt dAar kwam het idee ook vandaan van dat forum :p
maar carters frezen enzo dat is geen probleem .het is meer de tapeindes verzetten . Maar moet dat ook met een malossi 80 7 T dan want die kan k ook aleen maar vinden voor piaggio,kan ook zijn dat k blind ben :p . Maar dan wordt de setup stage 6 R/T 70 cc voca racing of yasuni of scr corse,21 mm carb , stage 6 onstekening of een andere en twin air, stage 6 koppingsplaten of polini Zou dat een beetje lopen . Heb nog niet echt een filmpje gevonden met zoon cilinder op een derbi blok :s

Ja dat klopt dAar kwam het idee ook vandaan van dat forum :p
maar carters frezen enzo dat is geen probleem .het is meer de tapeindes verzetten . Maar moet dat ook met een malossi 80 7 T dan want die kan k ook aleen maar vinden voor piaggio,kan ook zijn dat k blind ben :p . Maar dan wordt de setup stage 6 R/T 70 cc voca racing of yasuni of scr corse,21 mm carb , stage 6 onstekening of een andere en twin air, stage 6 koppingsplaten of polini Zou dat een beetje lopen . Heb nog niet echt een filmpje gevonden met zoon cilinder op een derbi blok :s
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
De tapeindes moeten een heel stuk naar binnen. Ik neem aan dat jij een OT blok hebt? Dan moet je dus gaan kijken naar Minarelli cilinders.
21mm is zowiezo te klein voor die cilinder.
21mm is zowiezo te klein voor die cilinder.
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Ja k heb nu een ot blok maar zit dan te kijken naar een nt blok.
Wat voor carb zou jij dan aanbevelen ? 24 mm ?
Wat voor carb zou jij dan aanbevelen ? 24 mm ?
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
28mm. Die stage 6 cilinder had 23,8 pk met voca racing. Als je voor NT gaat kun je voor de MHR TEAM 80 7t gaan. Deze past zonder grote aanpassingen (je moet je carters aanpassen om de spoeling overeen te laten komen. Dan heb je wel een cilinder die 20pk haalt uit de doos.
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Thx maar waar kan k een 80 cc mhr 7 T halen dan
heb overal al gekeken maar kan het niet vinden . En mhr 7T wordt al gebruikt in dit forum wil een beetje orgineel zijn . 


Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7510" onclick="window.open(this.href);return false;
Origineel is het wel, maar is het al het werk waard? Je moet erg veel aanpassingen gaan doen. En er zijn snellere cilinders op de markt.
Origineel is het wel, maar is het al het werk waard? Je moet erg veel aanpassingen gaan doen. En er zijn snellere cilinders op de markt.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: stage 6 70cc R/T
395 euro.. Goeiemorgen zeg.. 


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Ja geld maakt niet uit en gaat me meer om orgineel dan om power woon toch in rotterdam dan kan je hem bijna nOoit open trekken. Maar 23.4 pk klinkt best lekker 

Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Dan is het nog de vraag, in hoevere is die bank nauwkeurig
Wens je iig veel succes, is een duur en langdurig klusje. Je moet oa een andere drijfstanglengte en slag krukas hebben. En dan moet je nog uitkijken dat je de timing van de cilinder niet teveel gaat aanpassen waardoor de cilinder veel te hoogtoerig word.
Als je origineel wilt zijn kun je ook die 7t nemen met een NOS kit.

Wens je iig veel succes, is een duur en langdurig klusje. Je moet oa een andere drijfstanglengte en slag krukas hebben. En dan moet je nog uitkijken dat je de timing van de cilinder niet teveel gaat aanpassen waardoor de cilinder veel te hoogtoerig word.
Als je origineel wilt zijn kun je ook die 7t nemen met een NOS kit.
- chrizztian93
- Pro tuner
- Berichten: 591
- Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Re: stage 6 70cc R/T
Daan schreef:Als je origineel wilt zijn kun je ook die 7t nemen met een NOS kit.



- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
En die stage 6 R/T is bijna even duur als die MHR 80 
Ja is ook wel een goed idee eigenlijk 80 cc met NOS

Ja is ook wel een goed idee eigenlijk 80 cc met NOS

Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
2fast4race is ook leuk maar het slijt allemaal vreselijk hard.
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
en een 86 cc big bore ? is zeker ook het zelfde verhaal als de stage 6 R/T??
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?