Pagina 1 van 2
Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 19:43
door DerbiDRD08
Naar uitgeken op 50cc, wil ik nu een 70cc.
Ik zat te denken aan een metra kit 70, Ik wil graag mijn Scr corse eronder houden kost al genoeg

nu is mijn vraag: bij de 50 MK moet je een verhogingsplaat tussen je cilinder (krukas slag), Past dit zo op een std krukas?
Zoniet welke pastzo?
Welke cilinder zijn aanraders, moet wel een degelijke cilinder zijn (elke dag 70km mee rijden).
Danku

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 19:54
door nappie
top performance
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 20:41
door Daan22
elke dag 70km
neem dan een laagtoerige, dr70 ofzo?
slijten niet snel
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:34
door Daan
MHR Replica zijn mooie slijtvaste cilinders, TOP Performance 70 en DR 70 zijn ook mooi cilinders. Deze geven een leuk koppel.
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 23:17
door DerbiDRD08
Oke, ja elke dag 70km ;p
Ik zat te denken aan 70mk, maar ik Zit met nog een problem namelijk de beruchte rollerbank, die eurobegrenzers werken voor geen meter, iemand een ander idee om de brommer goed te begrenzen met een 70cc?; p
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 23:19
door Daan22
op die ontsteking van mij zit een toerenbegrenzer functie
kost je wel een 250 euro
is trouwens de mvt premium
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 23:25
door Daan
Eurobegrenzers werken prima hoor. Ik reed er op mijn TEAM, MHR en Airsal mee en werkt gewoon perfect geen stotter niets.
Zo'n MVT premium is helemaal niks voor dagelijks gebruik.
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: do 02 feb 2012, 23:28
door Daan22
ik ga er toch zo goed als elke dag mee rijden als het warmer is

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 11:12
door Daan
Lekker veel slijtage, maarja boeiend
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 12:28
door nappie
Daan schreef:MHR Replica zijn mooie slijtvaste cilinders, TOP Performance 70 en DR 70 zijn ook mooi cilinders. Deze geven een leuk koppel.
top en dr is toch hetzelfde? tenminste kheb gehoord dat het in dezelfde fabriek wordt gemaakt
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 13:02
door Daan
Klopt maar zo zijn er veel meer merken die in dezelfde fabriek worden gemaakt.
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 17:39
door Daan22
Daan schreef:Lekker veel slijtage, maarja boeiend
moet niet ver naar school

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: zo 05 feb 2012, 16:11
door drunken org
als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: zo 05 feb 2012, 18:05
door Daan
drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag

Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: zo 05 feb 2012, 22:24
door Daan22
logisch toch , je hoeft niet zoveel toeren te beuken om vooruit te gaan

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: zo 05 feb 2012, 23:09
door drunken org
Daan schreef:drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag

Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc

toch maar eens uitproberen dan

ik krijg binnenkort mk pro race 70cc er op

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: ma 06 feb 2012, 13:47
door Daan
drunken org schreef:Daan schreef:drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag

Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc

toch maar eens uitproberen dan

ik krijg binnenkort mk pro race 70cc er op

Ja dat zuipt als een malloot. Je moet dan wel een cilinder met koppel onderin hebben anders zuipt het alleen maar meer. Pro Race is een van de hoogtoerigste cilinders die je kunt krijgen en geeft dus totaal geen vermogen af onderin de powerband maar geeft alles af in de powerband.
Ik raad je aan een DR of Top Performance 70 te halen. Of als je budget het toelaat een MHR Replica 80 of MHR 80. Die MHR cilinders heb ik zelf altijd als bijzonder prettig ervaren.
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: ma 06 feb 2012, 16:11
door DerbiDRD08
Ik was wat druk met school enzo daarom dat ik niet reageerde.
Ik zat zo ff te kijke naar deze :
http://schaafbromfietsen.nl/webwinkel/? ... d=00002613" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lijkt me ook wel bruut en ook nog goedkoper
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6391" onclick="window.open(this.href);return false;
Word het weer een duur grapje omdat er een andere uitlaat onder moet, ik heb nu een scr Corse.
Dus de MK staat bovenaan(indien daar niet een andere krukas voor nodig is, je schijnt een plaat tussen de cil en carter pas te maken?).
En wat het met die 70dr/top perf is dat ik net zo goed deze cilinder kan houden, zoveel in snelheid scheelt dat niet
Re: Over naar 70cc
Geplaatst: ma 06 feb 2012, 18:04
door Daan22
das de metrakit pro race, zoals daan erboven zei is dit 1 van de meest hoogtoerige cilinders
dus in jouw geval niet geschikt , neem je ook best een ander krukas voor

Re: Over naar 70cc
Geplaatst: di 07 feb 2012, 16:08
door Joep
Een Metrakit Pro Race kun je op een "standaard" slag krukas monteren. Dus hoef je geen ophoogplaat te gebruiken
Alleen bij de Metrakit Pro Race 50cc moet je een ophoogplaat gebruiken als je een "standaard" slag krukas erin hebt zitten. Als je hierbij geen ophoogplaat wil moet je de bijpassende Metrakit Pro Race krukas kopen.
Verder als ik jou verhaaltje zo leest zou ik gewoon voor de Gilardoni gaan en volgens mij kan dat prima met je SCR Corse.
Verder raad ik je aan als je nog een standaard krukas hebt deze te vervangen door een fatsoenlijke krukas. Niet dat een originele krukas geen fatsoenlijke is, maar omdat je zelf aangeeft dat je per dag 70 kilometer rijd lijkt het mij verstandig om in een sterkere krukas te investeren zodat je er langer plezier van kunt hebben.