Pagina 1 van 4
kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 18:38
door matthias1
Ik had laatst het probleem dat mijn kvs niet rondliep waardoor mijn cilinder telkens te warm werd. Het bleek dat het kvs tankje vacuum trok dus heb ik er een klein gaatje in geboord. En sinds kort verbruikt hij kvs. Iemand oplossing?
Btw motorblok is zopas gereviseerd
Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 19:07
door Bob1993
Mss loopt er kvs uit het gaatje?
Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 19:20
door matthias1
nee dat is niet zo.
Andere oplossing?
Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 19:59
door Robert s
hoeveel vloeistof gebruikt hij dan ongeveer?
waar heb je het gaatje geboord dan, want door het remmen en optrekken dan het bv. wel door dat gaatje heen.
Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 19:59
door Daan22
mischien verdampt het

Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 21:01
door matthias1
ik heb het gaatje midden in de dop geboord.
Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 21:11
door Daan22
je kvs tankje mag je niet bomvol doen

Re: kvs probleem
Geplaatst: vr 24 feb 2012, 21:13
door matthias1
doe ik ook niet
Heeft iemand een goede oplossing?
Re: kvs probleem
Geplaatst: za 25 feb 2012, 10:31
door Boeki
Vraag dit voortaan in het Beginners forum, dit heeft niets met opvoeren te maken.
Re: kvs probleem
Geplaatst: za 25 feb 2012, 18:05
door matthias1
kan iemand dit dan aub verplaatsen EN ook antwoorden.
Re: kvs probleem
Geplaatst: za 25 feb 2012, 20:40
door thijs
misg is die nu de slangen aan het vullen met kvs, en dan zuigt die automatisch kvs uit je kvs tankje en dan als die dat genoeg heeft gedaan zijn ze de slangen vol en dan haalt die het niet meer uit het tankje.
probeer nog een 1 week te blijve rijde zo en haal genoeg kvs en vul het kvs tankje elke keer bij.
Re: kvs probleem
Geplaatst: za 25 feb 2012, 20:51
door matthias1
ok, ik zal dan nog een week wachten.
Re: kvs probleem
Geplaatst: ma 27 feb 2012, 19:12
door jens extreme sm
ehm, je boort een gat in een
drukdop?

het hele idee hiervan is dat hij druk opbouwt en zo hogere temperaturen kan halen boven 100 graden celsius.
heb je hem wel geprobeert te ontluchten? alleen in de slangen knijpen is niet altijd genoeg he.. ik trek altijd de slang van mijn radiateur naar cilinder en doe daar kvs in. dan erop blazen en weer bijvullen tot hij bij de radiateur eruit komt en dan heeft hij zn hele cyclus gehad..
verbruik is gwn verdampen, je weet wel.. water verdampt bij hogere temperaturen sneller als kamertemperatuur.
Re: kvs probleem
Geplaatst: di 28 feb 2012, 19:16
door matthias1
ja maar door die druk loopt de kvs niet door en trekt hij toch vacuum??
Re: kvs probleem
Geplaatst: di 28 feb 2012, 19:32
door jens extreme sm
probeer m eerst nou maar te ontluchten.. het is een druk dop en het laatste wat je dus moet doen is een gat erin boren..
Re: kvs probleem
Geplaatst: di 28 feb 2012, 20:27
door matthias1
maar er zit al een gaatje in.
Kan ik dit weer dichtmaken met vloeibare pakking, het is echt een minuscuul gaatje.
Re: kvs probleem
Geplaatst: di 28 feb 2012, 20:33
door siebedjoos
zou kunnen lukken. . . of met silicone-kit

Re: kvs probleem
Geplaatst: di 28 feb 2012, 21:31
door jens extreme sm
beter een nieuwe dop kopen. als je brommer een keer goed heet word gaat je kvs koken, en vapour lock wil je niet
Re: kvs probleem
Geplaatst: wo 29 feb 2012, 16:58
door matthias1
ik heb wat vloeibare pakking op/in het gaatje gedaan en ik denk dat het probleem opgelost is.
Re: kvs probleem
Geplaatst: wo 29 feb 2012, 18:21
door matthias1
Ik heb nu de indruk dat ie te warm wordt, hoe komt dat?