Pagina 1 van 1
Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 17:45
door EVO
Hallo,
Ik heb nogal wat gezeik gehad met uitlaten en boze ouders..
Nu kan ik wel een snelle 50 op m'n brommer zetten, met de gedachte; 'pap ik heb nu 10500 gereden en de cilinder moet nu vervangen worden, maar de originele is veel te duur dus ik neem een andere 50cc cilinder.'
Maar welke cilinder is het beste/loopt het hardst in combinatie met standaard uitlaat?
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: ma 13 dec 2010, 11:12
door Joenne88
ik vond zelf de DR cilindertjes erg fijn; zijn niet te hoogtoerig, erg slijtvast en geven meer power over het gehele toerengebied door de poorten etc.
wat voor uitlaat gebruik je momenteel eigelijk ?
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: ma 13 dec 2010, 20:48
door Boeki
Hij rijdt nu weer standaard geloof ik, na gezeik met zijn laatste andere uitlaat.
Athena wordt ook veel gebruikt, maar heb daar nog niet veel over gehoord in combinatie met ori uitlaat.
Zou een grotere carb schelen met ori uitlaat?
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: ma 13 dec 2010, 23:30
door EVO
oke
nou carb scheelt niet zoveel, of ik nu 14 mm of 17.5 rij, dat maakt voor top en optrekken heel weinig uit
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: ma 13 dec 2010, 23:33
door Joenne88
Een andere carb kan zeker verschil maken, maar egt hoger als 17,5 moet je niet gaan zitten, want je origi pijp heeft ook zn max met prestatie en gasafvoer. Met andere woorden: je kunt op 17,5 carb met sproeier 100 rijden, maar dat komt toch niet egt tot zijn recht bij een std pijp dus is je extra benzine zuipen zonde van je geld ..
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: wo 15 dec 2010, 21:19
door EVO
ik rij al met 17.5, t voelt op een of andere manier wel wat beter, haha
maar iemand nog iedeeën voor cilinder?
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: wo 15 dec 2010, 23:40
door Joenne88
wil je een toerebeuk cilinder hebben waarmee je wss ook je krukasje bij mee mag vervangen (wat overgens absoluut niet goed rijd op een origi pijp) of gewn een middeltoerig cilindertje zoals een dr zie wel goed af te stellen is met origi pijp en je je krukas kunt laten voor wat het is?
dr 50 is eigk hetzelfde als een std cil, geeft alleen meer koppel zodat je beter tege de wind in kunt rijden en dus ook wat sneller op kan trekken omdat ie er minder moeite mee heeft.
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: do 16 dec 2010, 17:57
door drdwillem
koop gewoon een laagtoerige 70.
van de buitenkant zie je toch niet dat het een 70 is als je er geen verstand van hebt..
en met een ori uitlaat klinkt het ook niet heel veel anders..
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 15:15
door EVO
ja ik heb idd geen zin om krukas te vervangen. Is dat echt nodig?
bij bijvoorbeeld een mhr 50?
en 70 ga ik niet doen ivm politie, als je dan ongeluk maakt heb je echt een probleem..
maar in ieder geval bedankt voor de reacties!
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 20:32
door Marc
ik heb een mhr team 50 cc te koop, geen idee of dat wat is met een ori uitlaat maakt veel toeren
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 21:15
door Jens94
50cc houden ze eerder aan , heeft veel feller geluid bij het accelereren dan 70cc
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: di 21 dec 2010, 12:40
door EVO
iemand enig idee hoe mhr team 50 zou lopen op standaard uitlaat??
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: di 21 dec 2010, 17:58
door wippo
Loopt wel maar houdt in.
Re: Snelle 50 op standaard uitlaat
Geplaatst: wo 22 dec 2010, 20:35
door EVO
hoe hard?
en veel trekkracht?