Hoe heet mag een cilinder worden??

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Doekoe
Derbi fan
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2003

Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Doekoe »

Heey!

Even een vraag over de hitte van een cilinder.
Wat is de ideale temperatuur en bij welke temperatuur is het te hoog/slecht?

Er zit verschil in een alu of een gietijzer cilinder heb ik gezien.
Een standaard derbi cilinder is gietijzer toch?
Wat voor temperatuur geld hierbij als ideaal?
Vanuit gaande dat je gewoon standaard ontgrenst heb.

Ik heb dingen gehoord van 50 tot 80 graden maarja dat is nogal breed natuurlijk :P
Ik ben benieuwd!
The RED power!
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Bart »

Vroeg ik me gisteren toevallig ook af want heb over een paar dagen een digi temperatuurteller binnen, en dan is het ook wel makkelijk om de max. en min. temperatuur te weten ;-)
Originele cilinder is trouwens een alu cilinder...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Doekoe
Derbi fan
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2003

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Doekoe »

haha ik zit met hetzelfde dus vandaar!
Heb wel wat kunnen vinden maar niet echt duidelijk
Oke! alu dus, thnx! :)
The RED power!
dessie5
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 22:10
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing ´07
Locatie: putten

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door dessie5 »

de ideale bedfrijfs tempratuur is 70-85/90 graden das het ideale ik vermoed dat je brommert bij 80wel ophoud mijn senda word 80graden en dan houd het ruim op of je moet burnen(A) maar das neit verstandig ik denk dat het dat wel is zon btje std is gietijzer vermoed ik das et beste..
Een derbi zonder benzine is net een BH zonder tieten of glas zonder bier
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door drd racing »

Jij schrijft echt raar, wat bedoel je nu?
dessie5
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 22:10
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing ´07
Locatie: putten

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door dessie5 »

probeer het goed te leze:D als je het niet snapt PM me
Een derbi zonder benzine is net een BH zonder tieten of glas zonder bier
Doekoe
Derbi fan
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2003

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Doekoe »

beetje vaag idd :P
Maar je wilt dus zeggen dat 80 gr maximaal is ??
The RED power!
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Freek »

Hij zegt dat zijn standaard cilinder max 80 graden haalt onder het rijden en dat het met burnen wat warmer kan worden maar dat dat natuurlijk niet ideaal is.
Pau1
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 okt 2010, 20:05

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Pau1 »

Ik weet het niet precies, maar heel veel hoger dan 90 zou ik niet doen, dan ga je richting het kookpunt.
dessie5
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 22:10
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing ´07
Locatie: putten

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door dessie5 »

inderdaad dat klopt cilinder kan je beter niet over de 90graden laten gaan dan ga je richting het kookpunt maar het kookpunt zicht tog egt boven de 100 tegenwoordig vroegaahhh was et anders... maar tegenwoordig ken ie wel 120hebbe maar dan moet je al lang zijn gestopt:P ;) nog vraguh?
Een derbi zonder benzine is net een BH zonder tieten of glas zonder bier
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Bart »

volgensuh mijuh hebbuh wijuh geenuh vraguh meeruh.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Daan »

Standaard cilinder van de nieuwe blokken (D50B0) zijn niet van gietijzer, deze zijn van aluminium. Zo staat er in de handleiding:
One aluminium cylinder with inner lining of nickel and silicon carbide allo
Optimale bedrijfstemperatuur van een motor is ongeveer 80-90 graden. Boven de 100 graden word gevaarlijk.
dessie5
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 22:10
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing ´07
Locatie: putten

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door dessie5 »

jemig zeg dus ja dan klopt dat wat jij zegt maar aluminium cilinder heeel niet geweten.. tnx maaar normaal ken een alimunium bla bla cilinder niet zo lang mee senda cilinder ken wel 25k mee (gemiddeld) dus oke 90 echt max hoor! koelvloeistof ken een hoop meer hbbe natuurlijk
Een derbi zonder benzine is net een BH zonder tieten of glas zonder bier
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Daan »

Aluminium cilinders kunnen ook 25k meegaan, het is maar net hoe je ermee omgaat. Gietijzer is nog slijtvaster.
Gebruikersavatar
Han
Pro tuner
Berichten: 587
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 08:46
Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door Han »

rond de 70-80 graden zit je wel goed. Volgensmij is de ideale temperatuur (dat je het meeste vermogen kunt hebben) bij 60 graden. Maja das ook weer zon vaag getal.

Bij mijn derbi als die boven de 96 graden kwam dan was dat ding bijna aan het koken. Dus dat is te warm
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HayeSM
Pro tuner
Berichten: 960
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Re: Hoe heet mag een cilinder worden??

Ongelezen bericht door HayeSM »

wat han zegt... bij 55-60 graden heb je meeste vermogen, bedrijf hangt natuurlijk van veel dingen af.. heb je je termostaat nog.. wat voor omgeving wat voor gebruik blabla... bij de 70-90 zit je wel goed.
Afbeelding
Gesloten