Pagina 1 van 1

Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: do 19 apr 2012, 17:53
door hans407
Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een nieuw model derbi.
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en ook meten het koperen plaatje uit de carberateur gehaald.
Vervolgens heb ik er een andere sproeier in gezet en loopt al wat beter. Er zit nu sproeier 100 in en kan (zonder wind tegen) net 75 km/h halen. Nu denk ik zelf dat er nog een vernauwing/begrenzing in de uitlaat zit, precies in het midden van het dikke gedeelte. Dit denk ik omdat mijn uitlaat altijd loeiheet wordt na een stukje rijden en inmiddels is dat stuk al helemaal blauw verkleurd door de hitte. Ik wil mijn brommer nog wat harder laten lopen dus wilde ik een orginele uitlaat bijkopen en vervolgens openslijpen en alles eruit halen. heeft hier al iemand ervaring mee? Nu zag ik dat er op marktplaats een orginele uitlaat te koop stond maar die is van een ouder model. Weet iemand of dit gewoon past? Op de foto heb ik ondekt dat de zogenaamde piemel er aan de achterkant op zit terwijl bij mij zit er die boven op.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
m.v.g. Hans van der sanden

EDIT:
Ik wil er eigenlijk geen yasuni onder leggen i.v.m. de politie ik moet straks elke dag naar Eindhoven en daar willen ze nog wel eens controleren. Ik ga er ook een toerenbegrenzer opzetten maar als er dan een yasuni onderhangt vind ik dat een beetje opvallen.
+ een kamaraad van mij is ook in het bezit van een derbi 2e hands gekocht en die loopt veruit in de 90k/h maar die heeft nog gewoon een orginele uitlaat.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: do 19 apr 2012, 18:09
door DerbiYasuni
Ik heb hem ook door geslepen, maar ik kan je vertellen het levert je niks op.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: do 19 apr 2012, 18:34
door marvin65
je kunt ook een 70cc kopen en dan met standaard uitlaat.
valt niet zo op,trekt hard op en heeft een mooie snelheid.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: do 19 apr 2012, 21:33
door Wesley95
maat van me heeft dat ook gedaan,
er zit idd nog een pijpje in daarom heeft std uitlaat ook geen powerband, maar k zou er niet aan beginnen want da is moeilijk dicht te lassen en ziet er voor geen meter uit en kan makkelijk gaan lekken,
je kan beter een leovince v6 of een mk thrower kopen die maken ok niet zoveel herrie dus valt minder op als je aangehouden word

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 15:37
door mxmaxxi
een standaard uitlaat zonder katalysator trekt als een beest en ik heb een top van 90 met 14-53
maar dat pijpje kan je makkelijk lassen en lekt ook echt niet snel hoor iedereen rijd hiero je last het gaatje dicht en dan de pijp erweer op lassen een vriend van me last hem zo dicht en nergens last van

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 15:54
door marvin65
met een standaard uitlaten optrekken als een beest :eh:

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 18:46
door Derbi95
mxmaxxi schreef:een standaard uitlaat zonder katalysator trekt als een beest en ik heb een top van 90 met 14-53
maar dat pijpje kan je makkelijk lassen en lekt ook echt niet snel hoor iedereen rijd hiero je last het gaatje dicht en dan de pijp erweer op lassen een vriend van me last hem zo dicht en nergens last van
zeker heuvel af, medewind?

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 20:05
door Wesley95
het enigste wat std uitlaat heeft is veel koppel :P maar als je bijv. een rvs uitlaat open gaat slijpen en dicht gaat lasse is da gewoon zonde of je moet het egt heeel netjes doen

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 23 apr 2012, 23:20
door mitchellvanrijn
Ik heb em ook gewoon afgeslepen en dicht gelast hielp wel bij mij ik kreeg ongv. 10km snelheid erbij.
Maar ik heb ook mensen gehoord die gewoon dat pikkie hebben dicht geknepen in de bankschroef of dergelijks. Dan zit dat pijpje er gewoon nog op maar is ie toch afgesloten :D

De binnenkant van de uitlaat bewerken weet ik alleen niets over.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: za 28 apr 2012, 15:43
door hans407
Ik denk dat ik toch maar een leovince v6 ga aanschaffen.
Hoop dat het scheelt in snelheid.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 16:28
door Beunhaas321
Haal een mk thrower, is wat sneller dan V6. En ziet er hetzelfde uit als de originele. Ook kan het beschermkapje voor je benen overgezet worden. Dan zie je het verschil helemaal niet meer.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: wo 09 mei 2012, 08:59
door hans407
@Beunhaas321
Ik lees net je reactie pas, ik was gister bij de bromboer en heb een Yashuni bovenlangs gekocht.
Als het goed is is hij aan het einde van de week binnen.

Ik heb ook maar meteen nieuwe tandwielen gekocht.
11>53 = standaard
12>53 = Bijgekocht
13>53 = Bijgekocht

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 10:23
door Beunhaas321
Welke yasuni? cross, of cross HM?
En 12-53 rijdt het lekkerst is mijn ervaring.

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: zo 13 mei 2012, 13:14
door mxmaxxi
12-53 ga je overtoeren maken

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 10:06
door hans407
Ik heb alles gemonteerd.
Rij nu met yasuni cross en tw 12>52
Hij trekt als een gek en mn top is nu 90 km/h :clap:

Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 11:03
door Huug
hoeveel toeren op top ?