Orginele uitlaat ontgrenzen?
Geplaatst: do 19 apr 2012, 17:53
Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een nieuw model derbi.
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en ook meten het koperen plaatje uit de carberateur gehaald.
Vervolgens heb ik er een andere sproeier in gezet en loopt al wat beter. Er zit nu sproeier 100 in en kan (zonder wind tegen) net 75 km/h halen. Nu denk ik zelf dat er nog een vernauwing/begrenzing in de uitlaat zit, precies in het midden van het dikke gedeelte. Dit denk ik omdat mijn uitlaat altijd loeiheet wordt na een stukje rijden en inmiddels is dat stuk al helemaal blauw verkleurd door de hitte. Ik wil mijn brommer nog wat harder laten lopen dus wilde ik een orginele uitlaat bijkopen en vervolgens openslijpen en alles eruit halen. heeft hier al iemand ervaring mee? Nu zag ik dat er op marktplaats een orginele uitlaat te koop stond maar die is van een ouder model. Weet iemand of dit gewoon past? Op de foto heb ik ondekt dat de zogenaamde piemel er aan de achterkant op zit terwijl bij mij zit er die boven op.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
m.v.g. Hans van der sanden
EDIT:
Ik wil er eigenlijk geen yasuni onder leggen i.v.m. de politie ik moet straks elke dag naar Eindhoven en daar willen ze nog wel eens controleren. Ik ga er ook een toerenbegrenzer opzetten maar als er dan een yasuni onderhangt vind ik dat een beetje opvallen.
+ een kamaraad van mij is ook in het bezit van een derbi 2e hands gekocht en die loopt veruit in de 90k/h maar die heeft nog gewoon een orginele uitlaat.
Ik ben in het bezit van een nieuw model derbi.
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en ook meten het koperen plaatje uit de carberateur gehaald.
Vervolgens heb ik er een andere sproeier in gezet en loopt al wat beter. Er zit nu sproeier 100 in en kan (zonder wind tegen) net 75 km/h halen. Nu denk ik zelf dat er nog een vernauwing/begrenzing in de uitlaat zit, precies in het midden van het dikke gedeelte. Dit denk ik omdat mijn uitlaat altijd loeiheet wordt na een stukje rijden en inmiddels is dat stuk al helemaal blauw verkleurd door de hitte. Ik wil mijn brommer nog wat harder laten lopen dus wilde ik een orginele uitlaat bijkopen en vervolgens openslijpen en alles eruit halen. heeft hier al iemand ervaring mee? Nu zag ik dat er op marktplaats een orginele uitlaat te koop stond maar die is van een ouder model. Weet iemand of dit gewoon past? Op de foto heb ik ondekt dat de zogenaamde piemel er aan de achterkant op zit terwijl bij mij zit er die boven op.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
m.v.g. Hans van der sanden
EDIT:
Ik wil er eigenlijk geen yasuni onder leggen i.v.m. de politie ik moet straks elke dag naar Eindhoven en daar willen ze nog wel eens controleren. Ik ga er ook een toerenbegrenzer opzetten maar als er dan een yasuni onderhangt vind ik dat een beetje opvallen.
+ een kamaraad van mij is ook in het bezit van een derbi 2e hands gekocht en die loopt veruit in de 90k/h maar die heeft nog gewoon een orginele uitlaat.