Pagina 1 van 1

Nieuwe cilinder

Geplaatst: di 01 mei 2012, 10:52
door kaaskopnl
Hallo,

Mijn originele 50cc cilinder is vastgelopen.
De vraag is nu welke cilinder er op moet komen.
Het betreft een Derbi Gpr van 2006 met oude type blok
Setup:
19mm dellortho
Standaard krukas
Gianelli street (underseat model)
Stage 6 koppelingsplaten

Zat zelf te twijfelen tussen een doppler er1 50cc en de airsal 70cc, welke zouden jullie aanraden?

Re: Nieuwe cilinder

Geplaatst: di 01 mei 2012, 10:57
door Daan22
airsal 70cc heeft meer koppel dan 50cc , is een stuk leuker om te rijden

Re: Nieuwe cilinder

Geplaatst: di 01 mei 2012, 11:20
door kaaskopnl
Wilde eigenlijk ook voor de airsal 70 gaan, alleen kan deze op standaard krukas, naar mijn weten wel.
Hoe hoog zal de topsnelheid ongeveer zijn, met 50cc lag deze al hoog twv 13-52 106 op teller.

Re: Nieuwe cilinder

Geplaatst: di 01 mei 2012, 11:24
door Daan22
je moet niet verwachten dat je top ineens veel hoger gaat liggen, meer cc betekent niet per sé een hoger top.

wel meer koppel

Re: Nieuwe cilinder

Geplaatst: ma 14 mei 2012, 08:39
door Bjorn-27
als je een goede cilinder en wat goedkopere wil hebben, zou ik DR doen. Ik heb zelf ook mn blok gereviseerd en een DR 50cc cilinder erop gezet en loopt meteen goed. Als je voor 70cc gaat, kost dat rond de €150, dus valt nog wel mee ;)

Re: Nieuwe cilinder

Geplaatst: di 15 mei 2012, 11:45
door Jacco Vr
airsal is hoogoerig dus veel slechter voor je krukas. zou voor mhr 80 gaan ofzo.
...