Pagina 1 van 1
vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 19:04
door Nielsnl
hallo
mijn naam is niels en ik heb een vraagje over me derbi
ik heb een laagtoerige 70cc van dmp
een yasuni r2
21 mm car goed afgesteld
ontsteking orginail
membraam orginail
krukas metrakit
metrakit race koppeling
powerfilter
tandwielverhouding 14-53 en ik haal 85
nu heb ik het idee dat ik lang niet alles uit me blokje haal als wat er in zit
hebben jullie nog tips of ideeën wat ik nog moet veranderen
verder rij ik 85 maar ik hoor dat me motor gewoon overtoeren begint te maken dus het lijkt mij dat dit gewoon niet sneller kan
mvg niels
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 19:12
door marvin65
je hebt een laagtoerige cilinder met een vrij hoogtoerige uitlaat, misschien dat het daar aan kan liggen.
maar ik denk als je echt sneller wilt gaan je een hoogtoerige cilinder moet pakken.
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 19:36
door Jacco Vr
yasuni r2 loopt op standaard cilinder 100
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 20:50
door Daan22
is de uitlaat prop er volledig uit?
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 20:58
door siebedjoos
als je al vind dat hij te hoog in toeren zit en als je bereid bent om wat optrek minder te hebben zou ik gwn wat met de tandwielen spelen. . .
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 21:12
door Beunhaas321
14-53 is zwaar zat voor zo'n set-up.
Ik denk dat je koppeling slipt, probeer die eens strakker te zetten bij het stuur.
Re: vraagje
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 22:18
door siebedjoos
Beunhaas321 schreef:14-53 is zwaar zat voor zo'n set-up.
Ik denk dat je koppeling slipt, probeer die eens strakker te zetten bij het stuur.
zou ook kunnen natuurlijk, maar normaal merk je dit alleen bij het optrekken en kom je toch nog op je snelhijd die je normaal zou halen. . . was bij mij toch zo
zakt hij redelijk in toeren als je een versnelling hoger schakelt of bijft dit zowat hetzelfde?
als het zowat hetzelfde blijft moet je hem wat ontspannen
Re: vraagje
Geplaatst: za 05 mei 2012, 09:58
door Nielsnl
ja jongens de koppeling slipt niet
weet wel hoe je dat hoort
maar wat voor cilinder zou ik dan moete kijken?
maar er zijn verder geen dingen zoals membraam veranderen wat helpt
of ontsteking of nog iets van tips
heb trouwens nog een leovince v6 uitlaat mij mij liggen
is deze beter op mijn cilindertje als ik nu als je yasuni r2
en is het dan geen idee om die cilinder te laten tunen merk is trouwens dmp 70cc
dan kun je je cilinder toch hoger toerig maken
want ik hoef ook geen monstersnelle brommer
maar gewoon dat het allemaal eve iets harder gaat als nu
mvg niels
vraagje
Geplaatst: za 05 mei 2012, 11:48
door Boeki
Je cilinder laten tunen is een optie. Een andere membraam is sowieso een goed idee, origineel membraam is niet gemaakt voor 21mm carbs. Die overtoeren zal wel tussen je oren zitten, met 14-53 op 85km/h draai je normaal gesproken echt niet zoveel toeren.
Re: vraagje
Geplaatst: za 05 mei 2012, 16:15
door Nielsnl
ja hij loopt 85 en dan is die allang buiten het bereik van kracht want als ik een beetje wind heb dan lukt het al niet meer
en er zit toch bij een yasuni r2 alleen vooraan de bocht en in de demper een prop ??
maar wat voor membraam moet ik halen dan en waar zou ik mijn cilinder kunnen laten tunen
mvg niels
Re: vraagje
Geplaatst: za 05 mei 2012, 18:42
door Beunhaas321
Membraan heeft niets met de grootte van je carb te maken.
Spruitstuk is bij nieuw type blok tot 19mm geloof ik.
Re: vraagje
Geplaatst: ma 07 mei 2012, 17:59
door Nielsnl
oke
maar heeft iemand succestie's van wat je zobiezo moet veranderen en waar verschil in zit of wat ik vergeten ben
of weet iemand een goeie cilinder tuner?
mvg niels