Pagina 1 van 1

Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: di 15 mei 2012, 17:21
door MrRed2012
Hallo,

Ik krijg binnenkort een brommer, dit wordt een Derbi senda DRD Racing of een DRD Limited 2008. Ik rij elke dag 20km naar school en 20km terug. Dus ong. 40km op Een dag.

De brommer moet lekker op kunnen trekken, maar ook een lekkere topsnelheid hebben.

Nu zijn mijn vragen:
- Wat is de beste setup/(beste cilinder) als ik er een 80cc cilinder op zet ?
- Wat is de beste setup als ik de cilinder standaard houd, en alleen bijv. De uitlaat verander ?

Gr. MrRed2012

Re: Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: di 15 mei 2012, 17:27
door Bob1993
Voor de 80cc setup is een mhr80 (gewone of replica) een goede keuze met een scr corse hm, 21mm en andere veertjes heb je een goede straatsetup en nog redelijk zuinig (A)
Met standaard cilinder is een gianelli conti wel leuk qua topsnelheid en trekkracht.

Re: Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: di 15 mei 2012, 18:04
door MrRed2012
Bob1993 schreef:Voor de 80cc setup is een mhr80 (gewone of replica) een goede keuze met een scr corse hm, 21mm en andere veertjes heb je een goede straatsetup en nog redelijk zuinig (A)
Met standaard cilinder is een gianelli conti wel leuk qua topsnelheid en trekkracht.
En wat is redelijk zuinig ? (A)
Wat is het verbruik bij de 50cc met de conti ?

Re: Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: za 19 mei 2012, 11:06
door Guido.
Wat je verbruikt kan je niet precies zeggen, alleen een conti is een hoogtoerige uitlaat waardoor je veel meer toeren zult maken en je brommer dus meer gaat zuipen.

Re: Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: za 19 mei 2012, 11:12
door julianspaans
ik rijd met een mhr replica 80cc, 21 mm carb, en scr corse chroom bovenlangs ongeveer 1:13

Re: Beste setup voor 50cc en 80cc

Geplaatst: za 19 mei 2012, 11:39
door Jacco Vr
met mhr en supermoto en twinair, 21mm iets van 1:10