Pagina 1 van 1
hoge druk kop
Geplaatst: di 15 mei 2012, 20:24
door mxmaxxi
hey,
wint een hoge drukkop op je standaard cilinder veel meer snelheid of scheelt het maar een paar km?
Re: hoge druk kop
Geplaatst: di 15 mei 2012, 21:50
door Beunhaas321
Scheelt ong 10km/u, en je hebt kans op detonatie waardoor je euro 98 moet tanken.
Re: hoge druk kop
Geplaatst: di 15 mei 2012, 23:30
door Daan
Meer snelheid? Nee.
Mits de kop een goede compressie verhouding heeft, haal je er wel meer vermogen uit. Detoneren gaat hij niet doen, dan zou de compressieverhouding absurd zijn en dan red je het ook niet door octaan 98 te gaan tanken.
Re: hoge druk kop
Geplaatst: di 15 mei 2012, 23:33
door Jasper
Met meer vermogen kan je toch een hogere top realiseren omdat je meer kracht daarvoor hebt.
DOor een hogere compressieverhouding word je rendement verhoogt. Je mengsel word effiecienter ontbrand.
Een hogere compressieverhouding zou theoretisch ook betekenen dat die zuiniger zou worden. Maar of dat in de praktijk bij een 2-takt ook zo is dat weet ik niet.
Re: hoge druk kop
Geplaatst: di 15 mei 2012, 23:34
door Daan
Tja als je zwaarder gaat vertanden, maar denk niet dat je daar nou veel van gaat merken. Ik zou in ieder geval geen hoge druk kop nemen als je alleen een hogere top wilt.
Re: hoge druk kop
Geplaatst: wo 16 mei 2012, 16:47
door royke
zijn die te koop dan???
hogedrukkoppen voor een standaard cilinder.
Re: hoge druk kop
Geplaatst: wo 16 mei 2012, 16:56
door mxmaxxi
ja die zijn zeker te krijgen naja dan word het geen hoge druk kop dus