Als je 100 euro bij legt heb je een hoop erg leuke alternatieve. Ik som er een paar voor je op.
Laad ik beginnen met de Airsal 88cc kit. Is erg leuk. Heeft 7 spoelers en een vlinderpoort. Levert zeker een goede 22pk. Zal het niet verkeerd doen op de r3.
Kitje kost 399 euro
Dan hebben we de bijna identieke BRK88cc kit. Krukas en Cilinder worden ook gefabriceerd in de Airsal fabriek. Is goed spul. Zuigertje heeft een blauwe coating die voor een betere smering moet zorgen. En de cilinder heeft een losse binnenkop. Ook dit kitje kost je 399 euro. Krukas en cilinder.
Dan de Italkit 90cc. Nieuw op de markt. Ziet er veel belovend uit. Heeft 6 spoelers en is iets laagtoeriger als de 88 kit van Airsal en BRK. Is wat goedkoper geprijsd, gaat over de toonbank voor 359 euro.
En dan natuurlijk de wel bekende TPR 86cc. Geeft leuk veel koppel en zal zeker leuk lopen op de r3. Uitlaat poort staat op 190 graden. Dus heel hoogtoerig is hij niet (invergelijking met de 200 graden van BRK). Erg gunstig geprijsd, kost je 325 euro. Kitje heeft 5 spoelers en een vlinderpoort.
En dan de MVT 90 kit. Kost ook rond de 400 euro. Ziet er veel belovend uit. Vooral als je het later laat tunen. Heeft een ovale uitlaatpoort met 2 fluiters. Ziet er flink uit. Ook deze heeft 7 spoelers. Komt ook uit de Airsal fabriek. Echter heeft deze cilinder een boring van 50,6mm. Je zult dus even met je dremel aan de slag moeten om het cilinderhemd in het carter te krijgen. Met een beetje inzicht heb je dat zo voor elkaar.
Keuze genoeg dus als je 100 euro meer kunt besteden
