Pagina 1 van 1
parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 12:11
door KREGO
hallo,
aangezien ik toch een extreme projectje begin ga ik uiteraard voor een extreme set-up.
maar heeft er iemand hier ervaring met parmakit op een derbi?
http://www.dam-sport.net/mecaboite/moto ... sport.html
moeten de carters erdoor fel worden aangepast enzovoorts?
en wat moet er echt voor worden aangepast of veranderd worden?
Mvg
(deze vraag staat op verscheidene forum's omdat er toch niet echt veel info over is)
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 17:22
door drd racing
denk dat je zelf al kunt bedenken dat door de grote zuiger je carters moeten worden uitgefreesd dit is alles denk ik

Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 18:29
door KREGO
heb wat verder gelezen
de carters moeten 3mm uitgefreesd worden voor de slag van de krukas.
voor de rest niemand enige ervaring hiermee?
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 22:43
door Daan
Lopen best aardig volgens mij, is wel veel werk om in te bouwen. Je moet dan gaan kotteren om alles erin te krijgen.
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 22:56
door Casper
Krego ik las laatst iets over de 110cc Pkit.
Ik zal voor je kijken of ik dit terug kan vinden!
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 23:03
door Casper
Dit wist je waarschijlijk al:
Het enige nare is dat deze kit niet helemaal plug-and-play is, het blok moet wel eerst uitgeboord worden bij de ingangen van de spoelpoorten. De kit heeft een prijs van ongeveer 370 euro, dus dat is voor de performance relatief goedkoop. In de kit ontbreken alleen twee dingen; een krukas en een uitlaat. Dat eerste lijkt ons niet moeilijk, de door parmakit geproduceerde krukassen zou sterk genoeg moeten zijn (vergelijkbaar met de Malossi MHR RHQ) en kunnen bovendien de veel grotere slag aan. Alleen waar ga je de juiste uitlaat vinden? Een op maat gemaakte DPR door een van de Nederlandse tuners?
Ik heb een jongen gemaild die een 110cc onder zijn brommer heeft liggen.
Zodra ik antwoord krijg hoop ik je meer te kunnen vertellen over het aanpassen van het blok voordat de cilinder erop kan!
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: zo 19 dec 2010, 23:07
door Casper
Ik heb een snel antwoord gekregen met het volgende (ik weet niet of dit iets toevoegd):
De cilinder moet gekotterd worden voor de grote boring van de cilinder.
En er moet heel diep gekotterd worden met het oog op de zuiger.
Ik heb hem een mailtje gestuurd over de krukas maar nog niets terug gekregen, ik houd je op de hoogte!
2DE antwoord net gekregen:
ik heb de parmakit krukas gebruikt met een 90mm drijfstang
dan moet je wel een ophoogplaatje bij de cilindergebruiken.
maar hierdoor loopt de brommer veel rustiger stationair en heb je veel minder cilinderwand slijtage, voor de rest kan ik je een pvl ontsteking aanraden en gewoon een 28mm carb.
Groetjes,
Casper
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 13:08
door KREGO
hallo,
bedankt voor de info
ik zou het zeer fijn vinden dat ik hem zelf zou contacteren:)
waar kan ik die man vinden?
mvg
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 14:51
door Casper
Ik zal je zijn email even geven.
leonosvos@hotmail.com
(Hij verkoopt zijn brommer met paramkit op marktplaats)
Succes!
Casper
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 17:50
door KREGO
die jongen had dit met een am6 blok gedaan
en het blijkt dat je veel zelf moet maken
uitlaat,
blokie frezen,
die jongen heeft ook zelf zen koppeling enzo gemaakt.
als ik hiermee doorga gaat het zoals we hier zeggen in belgie echt een
dik project zijn

Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 18:14
door Casper
Dat is echt de max he

Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 18:25
door wippo
Uitlaat hoef je niet per sé zelf te maken, koppeling hoef je ook niet per sé zelf te maken. Dus je moet alleen je carters aanpassen.
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 18:40
door Casper
Loopt het dan allemaal wel goed?
28pk op een kruk/koppeling die niet aangepast is is redelijk veel.
Het zal waarschijnlijk ook inhouden zonder opmaat uitlaatje
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 18:43
door KREGO
kan van een vriend een doma voor een 125 2-takt kopen maar dan moet je dat nog aanpassen (maar gaat wel lukken)
koppeling ga ik polini 5plaats nemen.
en op school een cnc programmatje schrijven voor men carters
als en als het de 110cc word
mvg
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 18:49
door wippo
Wat bedoel je met die laatste zin? Dat je helemaal geen parmakut gaat nemen?
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 19:04
door Casper
Persoonlijk zou ik voor de Pkit gaan.
Aangezien dit redelijk nieuw is en weinig mensen durven dit aan om het blok etc. te gaan verbouwen
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 21:53
door Han
maar is die parmakit wel echt 110cc? zit die niet dichter bij de 90/95?
Re: parmakit ervaringen?
Geplaatst: ma 20 dec 2010, 22:20
door KREGO
is echt 110cc(meschien 109,blablabla)
er is ook een 90cc uitvoering
mvg