Hallo,
Ik heb 3 dagen geleden een 2e hands derbi senda gekocht.
Heb alleen 1 probleem. Als ik bijv. in de 3e versnelling af en toe gas geef doet hij het goed en pakt hij goed op.
Maar als ik volgas wil door trekken na rustig rijden in hogere versnellingen dan gaat hij heel erg stotteren en slippen.
Als ik vanuit stilstand vol gas doortrek dan boekt hij hem zo door al zijn versnellingen heen. Is dit een kwestie van afstellen? Ben dus nieuw met derbi maar de basis kennis van schakel en 2 takt is er al bij mij. alle details van mijn setup weet ik niet
Uitlaat: metrakit SP
Cilinder: 70cc Italikit
carburateur: Denk standaard? of iets groter?
zit ook een powerfilter op
hij rijd nu 110 op de gps.
hoor het graag van jullie!
Greetz
Derbi senda 70cc afstellen
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Re: Derbi senda 70cc afstellen
gewoon kwestie van terug schakelen?? das bij alle brommers hoor als je op 3000 toeren rijd en dan vol gas doet duurt het altijd langer.. kan je beter ff terug schakelen en dan gas geven..
als ik je vraag iig goed begrijp.
als ik je vraag iig goed begrijp.

"Ride to live, live to ride."

Ik maak gratis onderschriften!

Ik maak gratis onderschriften!
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk - Locatie: mijdrecht
ik heb dit bij mij weten op te lossen door stationair een stuk omhoog te gooien. Tis niet ideaal, maar het haalt de dip bij mij weg. Ik ga binnenkort toch met scr rijden dus dan moet ik toch weer opnieuw afstellen. 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda 70cc
Das het vage dus. Het probleem doet zich niet voor bij 3000 toeren maar het doet zich voor als hij bijna in zijn powerband schiet. En als ik dan heeel weinig gast heeft hij die dip niet maar dan pakt de powerband ook niet goed. In de 1e versnelling heeft hij ook soms moeste als ik dan vol weg trek wil hij in zijn powerband schieten maar dan ineens houd hij op, net alsof de bougie dan niet vonkt. Zou dit door slechte massa kunnen komen? Of door te kleine carb? Want volgens mij zit er nog standaard carb op.
Ik vroeg me trouwens ook af waar ik die ventilator op aan moet sluiten die voor me radiateur zit. Ik zie we'll 2 contact punten zitten op me radiateur?
Tnx voor de tips!
Ik vroeg me trouwens ook af waar ik die ventilator op aan moet sluiten die voor me radiateur zit. Ik zie we'll 2 contact punten zitten op me radiateur?
Tnx voor de tips!