Pagina 1 van 1

cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 20:57
door Richard
ey heb me kop van me brommer afgehaald toen die heet was,
nu rookt die wit en loopt der koelvloeistof uit me uitlaat denk dat de kop/cilinder krom is.

is dit zelf te vlakken heb dit gevonden


Wat heb je nodig:
- Een glasplaat, spiegel of iets wat absoluut vlak is.
- Waterproof schuurpapier, grof, middelmatig, fijn en zeer fijn.
- Water.
- De cilinderkop.


Stap 1;
Zorg ervoor dat de kop schoon is, dan gaat je schuurpapier langer mee en het schuurt beter.

Stap 2;
Leg het groffe papier op de plaat, evt. vouw je de randen om en leg je die onder de plaat zodat het schuurpapier strak ligt. Begin met schuren, de kant van de cilinder naar beneden wijzend. Haal zoveel mogelijk weg, totdat er nog maar een klein randje overblijft. Af en toe met water het schuursel wegspoelen. Ook moet je ervoor zorgen dat je tijdens het schuren overal evenveel druk uitoefent. Schuur in achtjes en na een paar rondjes draai je de kop een kwartslag en ga je verder.

Stap 3;
Herhaal stap 2, maar vervang het schuurpapier door een steeds fijner wordende korrel. Ga net zo lang door totdat de rand helemaal weg is, en er 1 groot vlak oppervlak is. Vergeet niet om steeds met water de resten weg te spoelen.

Stap 4;
maak de kop goed schoon, ook de verbrandingskamer. Eventueel de verbrandingskamer poetsen met zon poetsschijfje voor op de dremel.
Hierdoor heb je minder last van roetaanslag.

Stap 5;
De laatste stap. Monteer de kop weer op de cilinder, en meet gelijk de squish op. Deze moet niet kleiner zijn dan 0.6mm, anders heb je grote kans op een gat in je zuiger. Is de squish groter, monteer dan een dunnere koppakking, is de squish kleiner monteer dan een dikkere koppakking.

In princiepe kun je dit met een bromcilinderkop en snorcilinderkop doen, al zul je er met een snorkop niet veel van merken. Dit omdat de verbrandingskamer erg groot is, bij een bromkop is deze al een stuk kleiner.

Je kun je cilinderkop ook af laten draaien, dit is misschien wel de beste manier om zeker te weten dat het recht wordt. Alleen heeft niet iedereen beschikking tot een draaibank en dan is dit ook een mooie manier om een hd kop te krijgen




of is het beter om te laten doen ,

het is een malossi 70cc

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 21:12
door Daan
Malossi 70? Wat is de boring?

Verder werkt deze methode prima :) Werkt alleen met kopjes waarvan de kop in de cilinder valt niet.

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 21:28
door Richard
ja het is echt een 70 malossi

geen 80 of 50,
moes alleen andere tap enden in het blok draaie langere dan pastte die, hij kwam van een andere derbi van daar weet neit waar die origineel voor gemaakt is maar doet het heel goed op derbi
boring is 50mm

het is deze cilinder http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... p_Malossi_" onclick="window.open(this.href);return false;Ø50mm_Aluminium_LC_Mhr_Replica.html

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 21:29
door Richard
trouwens er staat bij voor derbi senda ook is van een rs 50

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 22:14
door Daan
Zal ik je een geheimpje vertellen, je hebt gewoon een 80cc. :shh:

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: vr 29 jun 2012, 22:46
door Beunhaas321
De slag van een derbi krukas is 40mm.

Jouw boring is 50mm, Pi/4*50^2x40=78539.8 kubieke millimeter =79cc

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: za 30 jun 2012, 08:31
door Richard
ohh :oops: ook mooi haha

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: za 30 jun 2012, 08:34
door Richard
ik zal m voor de zekerheid ff op meten als ik m er af heb

Re: cilinder vlakken- /kop cilinder krom

Geplaatst: zo 01 jul 2012, 17:00
door Richard
80cc

ik starte m gister ochend sloeg gelijk aan en rookte nie meer, alle olie die in de cilinder zat zal wel verbrand wezen, ken de koelvloeistof uit de uitlaat ook niet verklaren als die nu dicht is maar loopt goed

rij alleen met een giannelli uitlaat knijpt een beetje maar trekt onderin wel goed, rijd 110 ongeveer met 13-53 en 21mm

kan close mzzl