cilinder vlakken- /kop cilinder krom
Geplaatst: vr 29 jun 2012, 20:57
ey heb me kop van me brommer afgehaald toen die heet was,
nu rookt die wit en loopt der koelvloeistof uit me uitlaat denk dat de kop/cilinder krom is.
is dit zelf te vlakken heb dit gevonden
Wat heb je nodig:
- Een glasplaat, spiegel of iets wat absoluut vlak is.
- Waterproof schuurpapier, grof, middelmatig, fijn en zeer fijn.
- Water.
- De cilinderkop.
Stap 1;
Zorg ervoor dat de kop schoon is, dan gaat je schuurpapier langer mee en het schuurt beter.
Stap 2;
Leg het groffe papier op de plaat, evt. vouw je de randen om en leg je die onder de plaat zodat het schuurpapier strak ligt. Begin met schuren, de kant van de cilinder naar beneden wijzend. Haal zoveel mogelijk weg, totdat er nog maar een klein randje overblijft. Af en toe met water het schuursel wegspoelen. Ook moet je ervoor zorgen dat je tijdens het schuren overal evenveel druk uitoefent. Schuur in achtjes en na een paar rondjes draai je de kop een kwartslag en ga je verder.
Stap 3;
Herhaal stap 2, maar vervang het schuurpapier door een steeds fijner wordende korrel. Ga net zo lang door totdat de rand helemaal weg is, en er 1 groot vlak oppervlak is. Vergeet niet om steeds met water de resten weg te spoelen.
Stap 4;
maak de kop goed schoon, ook de verbrandingskamer. Eventueel de verbrandingskamer poetsen met zon poetsschijfje voor op de dremel.
Hierdoor heb je minder last van roetaanslag.
Stap 5;
De laatste stap. Monteer de kop weer op de cilinder, en meet gelijk de squish op. Deze moet niet kleiner zijn dan 0.6mm, anders heb je grote kans op een gat in je zuiger. Is de squish groter, monteer dan een dunnere koppakking, is de squish kleiner monteer dan een dikkere koppakking.
In princiepe kun je dit met een bromcilinderkop en snorcilinderkop doen, al zul je er met een snorkop niet veel van merken. Dit omdat de verbrandingskamer erg groot is, bij een bromkop is deze al een stuk kleiner.
Je kun je cilinderkop ook af laten draaien, dit is misschien wel de beste manier om zeker te weten dat het recht wordt. Alleen heeft niet iedereen beschikking tot een draaibank en dan is dit ook een mooie manier om een hd kop te krijgen
of is het beter om te laten doen ,
het is een malossi 70cc
nu rookt die wit en loopt der koelvloeistof uit me uitlaat denk dat de kop/cilinder krom is.
is dit zelf te vlakken heb dit gevonden
Wat heb je nodig:
- Een glasplaat, spiegel of iets wat absoluut vlak is.
- Waterproof schuurpapier, grof, middelmatig, fijn en zeer fijn.
- Water.
- De cilinderkop.
Stap 1;
Zorg ervoor dat de kop schoon is, dan gaat je schuurpapier langer mee en het schuurt beter.
Stap 2;
Leg het groffe papier op de plaat, evt. vouw je de randen om en leg je die onder de plaat zodat het schuurpapier strak ligt. Begin met schuren, de kant van de cilinder naar beneden wijzend. Haal zoveel mogelijk weg, totdat er nog maar een klein randje overblijft. Af en toe met water het schuursel wegspoelen. Ook moet je ervoor zorgen dat je tijdens het schuren overal evenveel druk uitoefent. Schuur in achtjes en na een paar rondjes draai je de kop een kwartslag en ga je verder.
Stap 3;
Herhaal stap 2, maar vervang het schuurpapier door een steeds fijner wordende korrel. Ga net zo lang door totdat de rand helemaal weg is, en er 1 groot vlak oppervlak is. Vergeet niet om steeds met water de resten weg te spoelen.
Stap 4;
maak de kop goed schoon, ook de verbrandingskamer. Eventueel de verbrandingskamer poetsen met zon poetsschijfje voor op de dremel.
Hierdoor heb je minder last van roetaanslag.
Stap 5;
De laatste stap. Monteer de kop weer op de cilinder, en meet gelijk de squish op. Deze moet niet kleiner zijn dan 0.6mm, anders heb je grote kans op een gat in je zuiger. Is de squish groter, monteer dan een dunnere koppakking, is de squish kleiner monteer dan een dikkere koppakking.
In princiepe kun je dit met een bromcilinderkop en snorcilinderkop doen, al zul je er met een snorkop niet veel van merken. Dit omdat de verbrandingskamer erg groot is, bij een bromkop is deze al een stuk kleiner.
Je kun je cilinderkop ook af laten draaien, dit is misschien wel de beste manier om zeker te weten dat het recht wordt. Alleen heeft niet iedereen beschikking tot een draaibank en dan is dit ook een mooie manier om een hd kop te krijgen
of is het beter om te laten doen ,
het is een malossi 70cc