Pagina 1 van 1
vraagje tunen
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 17:25
door Nielsnl
hallo
ik heb pas een airsel 80cc gekocht en heb mijn blokje nu los liggen want wil er een andere krukas in
heeft iemand een idee welke krukas daarvoor geschrikt is
en heeft iemand tips met het blok reviseren waar je op moet letten en wat vooral veel voorkomt want het blokje heeft nu 37xxx km gelopen en wil dat het nu allemaal weer goed in orde is
bne zelf niet zo ervaren met derbi blokjes dus daarom deze vraag
verder ben de bak lagers ook allemaal aan het vervangen want deze begonnen lawaai te maken
verder heb ik al gezien dat het koppelings huis ligt is ingeslagen kan ik dit gewoon weg slijpen ??
en mijn setup wordt
airsel 80cc
krukass nog onbekend
carb 21 mm dellortho
yasuni r2
14-53
orgrinaile filterboks
orgrinaile ontsteking
orgrinaile membraam
heeft iemand hier nog tips over waarrdoor die beter gaat lopen of wat zobiezo ook verandert moet worden
bijv hpi onsteking of membraam
mvg niels
Re: vraagje tunen
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 19:06
door Daan22
nieuwe lagers en keerringen steken, doppler krukas is wel geschikt
Re: vraagje tunen
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 19:21
door Timmerman101
vl6 membraam
maar hpi is niet verstandig als je hem dagelijks gebruikt
Re: vraagje tunen
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 19:40
door Nielsnl
kijk dit is informatie waar ik wat aan heb
en zijn er nog dingen in de versnellingsbak of iets van ringetjes die verslijten en vervangen horen te worden
mvg niels
Re: vraagje tunen
Geplaatst: do 12 jul 2012, 01:11
door Beunhaas321
Gewoon doppler race/endurance.
Kan bijna elke cilinder aan, en is geen betere voor die prijs. Wel andere naaldlager nemen, want die van doppler gaan vaak kapot.
Re: vraagje tunen
Geplaatst: za 14 jul 2012, 16:47
door Jacco Vr
Dennis H schreef:vl6 membraam
maar hpi is niet verstandig als je hem dagelijks gebruikt
hoezo hpi niet verstandig elke dag.. ? tog mooi?
Re: vraagje tunen
Geplaatst: za 14 jul 2012, 16:50
door gustav
heeft ook geen licht
Re: vraagje tunen
Geplaatst: za 14 jul 2012, 17:27
door Nielsnl
oke nou geen hpi dat membraam bestelt
asje ook bestelt
ondertussen alle baklagers vervangen
en nu wachten dat het spul binnen is
heeft iemand trouwens enig idee hoe dit gaat lopen
ikdenk dat ik de 110 wel moet hale toch met 14-53
Re: vraagje tunen
Geplaatst: za 14 jul 2012, 18:43
door Daan22
mvt ontsteking die ik heb daar ben ik wel tevreden over, goede lichtopbrengst en zit ook een begrenzer op
Re: vraagje tunen
Geplaatst: zo 22 jul 2012, 11:57
door Nielsnl
trouwens nog een vraagje
ik hou me orginaile ontsteking maar kan iemand mij vertellen
hoe ik deze kan afstellen of kan ik hem gewoon op zijn vroegst laten onsteken
want de vorige eigenaar heeft daaraan lopen beunen en ik heb zo mijn twijfels of het allemaal nog goed staat
mg niels
Re: vraagje tunen
Geplaatst: zo 22 jul 2012, 12:39
door Daan
Staat een merkteken op je grondplaat en op je carter. Die moeten gelijk staan.
Re: vraagje tunen
Geplaatst: zo 22 jul 2012, 17:22
door Nielsnl
zou iemand mij een foto kunnen doen want ik zie het niet
srry
het is al voor elkaar
en het blok spuiten is dat een idee
heb het al in mekaar zitten of was het makkelijker geweest met de losse cater helfden
heeft iemand ervaring ermee hoe het gaat een compleet blok in een keer spuiten
of wordt het van kwaad tot erger want de verf laat gouw los ?
nu verder nog eve wachten op expansievaatje was lek
en dan oliepomp afsluiten
en dan gaat hij weer lopen
Re: vraagje tunen
Geplaatst: zo 22 jul 2012, 21:07
door r-guchte
Ik heb m'n blok ook gespoten (met motip hittebestendige lak). Het blok is eerst gestraald en daarna heb ik hem (leeg) gespoten. Ik had in de winkel waar ik die lak had gekocht gevraagd of de lak ook benzine bestendig was en die man zij dat dat geen probleem was, maar ik merkt al snel na het monteren dat er wat benzine uit m'n vlotter lekte omdat die niet goed vast zat en dat vond de lak niet echt leuk

. De lak druipte zo met de benzine mee van het blok af

. Dus ik weet niet of je blok er nog een beetje goed uit ziet? Coaten zou wel een goede optie zijn denk ik maar dan moet het blok wel leeg zijn

.
Re: vraagje tunen
Geplaatst: do 26 jul 2012, 17:14
door Nielsnl
oke heb alles al weer in mekaar zitten
en hij loopt lekker
heeft iemand nog tips wat ik zeker moet veranderen en waar je wat aan hebt
setup
airsel 80
mallosi vl6
21mm carb
yasuni r2
tandwiel 13-53
verder standaard ontsteking en filterbox
Re: vraagje tunen
Geplaatst: do 26 jul 2012, 18:02
door gustav
probeer eens een 80 uitlaat in plaats van een 70 uitlaat kan nog wel wat doen
Re: vraagje tunen
Geplaatst: ma 30 jul 2012, 12:14
door Nielsnl
oke maar wat zou dan een goeie uitlaat zijn
en dan moet er natuurlijk ook wel echt een prestatie winst inzitten
want als het om een paar % gaat nou dan hoeft het niet want die yasuni r2 was ook duur zat en heb ik nog helemaal niet zo lang
maar als dat echt een must is als je 80cc rijdt dan wil ik het natuurlijk wel hebben
en als ik een hpi zou nemen zou ik hier dan veel van merken
of wordt hooguit de gasreactie iets beter
Re: vraagje tunen
Geplaatst: di 31 jul 2012, 10:08
door Daan
Racingline 70 of Pro Race doet het erg goed op de Airsal 80.
HPI kun je nemen, of elke andere binnenrotor, als je hem goed afstelt zal het ook zeker beter lopen, al raad ik je dan wel een grotere carburateur aan.
Re: vraagje tunen
Geplaatst: di 31 jul 2012, 10:34
door Nielsnl
oke
heeft iemand toevallig nog 2de hands spul liggen
maar ik moet nu eerst weer me achterrem maken
is dat glaasje kapot gegaan van me remcillinder van het reservoir
maar in iedergeval bedankt voor de tips