Pagina 1 van 2

Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:18
door Derbi senda
Hee,

Ik wil binnenkort waarschijnlijk 70 of 80cc gaan rijden omdat ik wat meer koppel wil.
Nu was mijn vraag wat voor 70/80cc goed zal rijden voor dagelijks gebruik wat ook nog snel is en niet hard slijt?
Jullie zullen nu wel zeggen de MHR80 alleen het merk Malossi spreekt me niet echt aan (dit is niet de reden er geen te kopen!)
Ik zelf rijd nu met een getunede 50cc Doppler en daar moet je redelijk veel toeren mee maken om echt snel te gaan, niet dat ik dat erg vind, is leuks zelfs, alleen het slijt zuigers en zuipt me arm.
Het liefst wil ik ook nog sneller gaan dan nu dus een 70 airsal is geen optie omdat ik die eruit rijd.
Dus op alles op een rij:
Welke cilinder heeft een leuk koppel maar trekt ook hard boven in toeren?
Welke cilinder slijt niet heel hard?
Welke neemt niet zoveel benzine inzich?
Welke cilinder kan elke dag +- 40 km rijden?

Het liefst moet de cilinder het ook doen op een SCR Corse chrome.
Deze dingen heb ik al:
50cc Doppler ( word dan 70 of 80 cc)
SCR Corse chrome
21mm Delortho
Doppler krukas
'Getunede' carters (zijn bewerkt)
Kokusan ontsteking (weet niet of dit een goed merk is?)

Het is voor een OUD type blok!

Alvast hartstikke bedankt!

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:25
door DaanS
Mallossi is gewoon een goed merk.

Licht er echt aan wat je wil.
Veel koppel of nog meer koppel :)

Een DR70 zal leuk lopen op de rest van je huidige setup.
De MHR80/MHR Team of replica, zal lekkerder lopen met een SCR Corse HM, en een 24mm, met een hele sterke krukas.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:27
door Derbi senda
Ja ik weet dat Malossi een goed merk is maar het is geen merk waar ik warm of koud van word.
Een DR70 word het ook niet, vriend van mij heeft er een op zn scooter en die heeft totaal geen kans en ik wil geen vermogen inleveren.

Dus een MHR80 gaat niet?

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:32
door DaanS
Derbi senda schreef:Ja ik weet dat Malossi een goed merk is maar het is geen merk waar ik warm of koud van word.
Een DR70 word het ook niet, vriend van mij heeft er een op zn scooter en die heeft totaal geen kans en ik wil geen vermogen inleveren.

Dus een MHR80 gaat niet?
Ik had zelf een DR70. Lekker veel koppel. Laagtoerig. Vond ik erg fijn...

MHR kan je nemen op de setup, maar zal hem wel wat knijpen denk ik.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:36
door Derbi senda
[/quote]

Ik had zelf een DR70. Lekker veel koppel. Laagtoerig. Vond ik erg fijn...

MHR kan je nemen op de setup, maar zal hem wel wat knijpen denk ik.[/quote]

Ja koppel heeft een DR wel.
Ik wil een cilinder die redelijk wat koppel heeft maar waar ik ook, als ik wil, flink hard mee kan gaan.
Dus zoals jij al aangeeft zal een MHR80 hem knijpen maar in hoeverre zal hij dat doen? Zover dat hij nog maar 90 gaat?

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:39
door DaanS
Nee dat denk ik niet.

Maar met die setup en een DR70 haal je de 110 denk ik wel.
Heel slijtvast door zijn 2 zuigerveren, en is erg zuinig.

De MHR 80 Replica is ook erg slijtvast. Heeft ook 2 zuigerveren.
Is minder zuinig, maar daar haal je wel wat plezier uit :dry:
MHR komt niet goed tot zijn recht met de rest van de setup denk ik.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:46
door Derbi senda
110 is voor mijn gevoel best langzaam ( al is het wel veel te hard..) Want ik haal nu ook 125, weliswaar op de autoteller maar dan nog.'

Wat het eigenlijk precies het verschil tussen al die MHR cilinders?

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 10:53
door DaanS
Derbi senda schreef:110 is voor mijn gevoel best langzaam ( al is het wel veel te hard..) Want ik haal nu ook 125, weliswaar op de autoteller maar dan nog.'

Wat het eigenlijk precies het verschil tussen al die MHR cilinders?
MHR replica
MHR
MHR Team

Volgens mij zat het zo... ^

Van snel naar snelst :emo:

Replica heeft het meeste koppel
Team is het allersnelst, maar ook het duurst.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:03
door Derbi senda
Ah oke bedankt!

Ik was even aan het kijken in het viewtopic van alle cilinders en daar staan ook de Airsal 80, de Polini en de Gilardoni.
De Airsal 80 wil aardig vooruit (vriend van mij heeft er een) is dat ook een optie?
En wat doen de Polini en de Gilardoni 75?

Verder zag ik de Metrakit Pro race dat leek mij eigenlijk wel een aardige cilinder alleen deze zal wel geen koppel hebben?

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:06
door kristof
dr 70, goed afgesteld zul je wel 100 lopen met mhr 80 replica kan je 130 gaan, maar voor dat te kunnen halen zul je minstens een andere uitlaat moeten kopen

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:07
door kristof
Derbi senda schreef:Ah oke bedankt!

Ik was even aan het kijken in het viewtopic van alle cilinders en daar staan ook de Airsal 80, de Polini en de Gilardoni.
De Airsal 80 wil aardig vooruit (vriend van mij heeft er een) is dat ook een optie?
En wat doen de Polini en de Gilardoni 75?

Verder zag ik de Metrakit Pro race dat leek mij eigenlijk wel een aardige cilinder alleen deze zal wel geen koppel hebben?
pro race moet je niet nemen als je zuiniger wilt rijden en slijtvastheid wilt hebben

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:11
door Derbi senda
DR70 valt af omdat ik die niet slomer wil gaan dan nu.

Het is verder ook niet zo dat ik deze uitlaat perse wil houden maar wel iig op het begin.
Tsja een pro race, het lijkt me wel leuk zo'n cilinder maar net wat je zegt niet slijtvast en het zuipt nog meer..

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:15
door DaanS
Derbi senda schreef:DR70 valt af omdat ik die niet slomer wil gaan dan nu.

Het is verder ook niet zo dat ik deze uitlaat perse wil houden maar wel iig op het begin.
Tsja een pro race, het lijkt me wel leuk zo'n cilinder maar net wat je zegt niet slijtvast en het zuipt nog meer..
130 op de autoteller is bijna hetzelfde als 110 echte.

Prorace is geen slijtvaste cilinder.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 11:21
door kristof
de bidalot 70cc replica zijn naartschijnt ook wel leuke cilinders, weet alleen niet wat je daar kunt uithalen

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 12:51
door Derbi senda
Ik zal eens informatie gaan zoeken over die Bidalot.
En een Airsal 80 of een Mvt80?

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 14:04
door TIJS
Ik heb dikke lol met MHR80 Replica en SCR Corse HM 50/70, zoals DaanS al zij. Lekker veel koppel onderin, en trekt ook nog goed op hoge toeren. Trek ik deze goed door haal ik wel 105-110 echte snelhijd. Ik rij dan met twv 15-53.

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 16:56
door kristof
Derbi senda schreef:Ik zal eens informatie gaan zoeken over die Bidalot.
En een Airsal 80 of een Mvt80?
die airsal 80 zal mooi lopen met de juiste set-up, weet alleen niet hoe lang die meegaat heeft 1 zuigerring als ik mij niet vergis, van die mvt weet ik niets af

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 17:50
door Timmerman101
125 met een dopler 50
130 met een mhr replica

gekke verhalen hier

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 17:53
door kristof
Dennis H schreef:125 met een dopler 50
130 met een mhr replica

gekke verhalen hier
zal wel wat aan gewerkt zijn aan die doppler

Re: Welke cilinder?

Geplaatst: vr 03 aug 2012, 17:55
door Timmerman101
hij zal wel opgevoerde teller hebben :lol: