Pagina 1 van 1

Derbi vertanding vraag

Geplaatst: zo 05 aug 2012, 22:44
door ce3c
Dag mede DF-ers,

Ik heb een vraagje, kheb net de FAQ van tandwielverhouding gelezen.
Ik rij nu 11-53 met een begrensde leovince v6. Ik rij 60 en dat is prima voor mij, maar de optrekkracht kan beter.
Ik dacht dus, prop nog wat meer uitboren en twv aanpassen, maar volgens mij rij ik al tamelijk met een trekvertanding, en een groter achtertandwiel kan ik niet vinden, of weten julie ergens een site waar ik tandwiel 55 ofzoiets zou kunnen krijgen? Of heeft er iemand een betere tandwielverhouding dan 11-55 of 56
Zou ik ook een andere ketting moeten kopen dan?

Alvast bedankt

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: zo 05 aug 2012, 22:59
door gustav
neem anders achtertandwiel 71 en voor 16
dan rijd je het zelfde al met 53 en 10 maar tien bestaat niet
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... elen/Derbi" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: di 07 aug 2012, 01:43
door ce3c
71-16, is dat geen ongelooflijk rare vertanding?
Misschien wat meer reacties? Hoe kan ik m'n brommer sneller laten optrekken?
Ga trouwens ook eens kijken of de carburateurbegrenzing er nog opzit. Zal dit veel schelen?

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: di 07 aug 2012, 10:13
door DaanS
ce3c schreef:71-16, is dat geen ongelooflijk rare vertanding?
Misschien wat meer reacties? Hoe kan ik m'n brommer sneller laten optrekken?
Ga trouwens ook eens kijken of de carburateurbegrenzing er nog opzit. Zal dit veel schelen?
Is idd een ongelooflijk rare vertanding ja.

Rij gewoon met 11-56 ofzo. 3 tandjes achter erbij, is hetzelfde als voor 1 tandje eraf.
Niet ineens vtw 16 gaan halen..

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: di 07 aug 2012, 10:17
door ce3c
Probleem is dat ik nergens een tandwiel 56 of iets dergelijks vind.
Dank voor de reacties!

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: di 07 aug 2012, 10:23
door DaanS
ce3c schreef:Probleem is dat ik nergens een tandwiel 56 of iets dergelijks vind.
Dank voor de reacties!
http://www.scootparts.nl/Achtertandwiel ... uct/62243/

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: di 07 aug 2012, 14:01
door Erwin P
ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.

maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.

10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.

over de grote tandwielen:

je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: wo 08 aug 2012, 03:38
door kristof
Erwin P schreef:ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.

maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.

10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.

over de grote tandwielen:

je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
standaard is am6 blok niet te vergelijken met standaard derbi blok.
als je egt harder wilt trekken zonder te moeten schakelen als een malle zou je volgens mij een grotere carb moeten steken als je voor de rest alles origineel wilt houden

Re: Derbi vertanding vraag

Geplaatst: wo 08 aug 2012, 17:54
door Erwin P
kristof schreef:
Erwin P schreef:ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.

maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.

10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.

over de grote tandwielen:

je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
standaard is am6 blok niet te vergelijken met standaard derbi blok.
als je egt harder wilt trekken zonder te moeten schakelen als een malle zou je volgens mij een grotere carb moeten steken als je voor de rest alles origineel wilt houden
std am6 en std derbi is zeer goed te vergelijken. zeker kwa tandwiel verhoudingen. scheelt mekaar praktisch niks (voor en achtertandwiel dan, versnellingen is wat anders)

ik meen dat er op derbi std een 17.5 mm zit?
dit is al meer dan genoeg op een geknepen std 50 cc'tje. een grotere zullen de prestaties niet beter van worden.