hallo ik heb een nieuwe airsal cilinder 65cc voor een puch maxi maar heeft het veel effect als ik de uitlaat poort uitboor en hoe haal ik maximale prestaties eruit
mvg laurens
cilinder uitboren
- laurens--beekhuiszen
- Tuner
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 16:16
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: cilinder uitboren
Dat kun je doen, maar daar komt veel reken en meetwerk bij kijken. Lees je eerst goed in over het tunen van een cilinder, en wat daar allemaal bij komt kijken voordat je domweg met een boor aan de gang gaat.
- paperclip
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 23 jun 2012, 22:52
- Vervoersmiddel: Yamaha TZR
Kawasaki CSR - Locatie: Papendrecht
Re: cilinder uitboren
leuk beginnetje kun je hier inlezen
http://www.puchmaxi.nl/cilindertuning.php" onclick="window.open(this.href);return false;
maar er komt, naar mijns inziens, te veel bij kijken om zelf te gaan "tunen" omdat je zonder berekeningen heel snel de fout in kan gaan.
Als ik jou was, koop lekker een 85cc gilardoni ofzo, en/of een hogedruk kop, want door wat te vijlen gaat je cilinder niet ineens 50km harder. Tunen is echt iets voor de sprinters die het daadwerkelijk uitmaakt dat ze 2 km sneller gaan.
http://www.puchmaxi.nl/cilindertuning.php" onclick="window.open(this.href);return false;
maar er komt, naar mijns inziens, te veel bij kijken om zelf te gaan "tunen" omdat je zonder berekeningen heel snel de fout in kan gaan.
Als ik jou was, koop lekker een 85cc gilardoni ofzo, en/of een hogedruk kop, want door wat te vijlen gaat je cilinder niet ineens 50km harder. Tunen is echt iets voor de sprinters die het daadwerkelijk uitmaakt dat ze 2 km sneller gaan.