Pagina 1 van 1
Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 13:23
door tilothijs
Hey allemaal,
Aangezien hier dikke 400 leden zijn wil ik jullie een vraag stellen:
Ik heb een Aprilia RX 50cc uit 2006 met het nieuwe type blok: d50b0,
waarbij bijna alles op deze brommer orgineel is, ontgrenst dat wel,
maar het is een "halve" snel. Daarop wil ik een andere uitlaat zetten,
maar ik weet niet zo goed welke.
Ik wil graag een bocht zoals Jolly Moto, Yasuni Cross HM hebben, bochten
die letterlijk "dik" zijn en veel lasnaden hebben maar ik wil wel graag zo
hard mogelijk en niet teveel geld eraan uitgeven. Nou kan ik natuurlijk
Giannelli Conti kopen, maar zij hebben een groot nadeel: namelijk, in
laag toeren vallen zij helemaal weg (GEHOORD - GEVOELD) en dat is iets
wat ik apert niet wil.
Weet iemand een uitlaat dat in laag toeren goed blijft en toch mogelijkheden
geeft tot toeren maken (alleen bovenlangse) ?
Roept u maar ...
EDIT: snel roesten of niet maakt mij niet uit, hij wordt toch prof. verchroomd
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 13:25
door drd racing
misschien een thrower
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 13:39
door Boeki
Wordt lastig, je stelt wel veel eisen.
Vrijwel alle snelle uitlaten beginnen pas bij een relatief hoog toerental koppel af te geven, zelfs de MK Thrower.
Waarom eigenlijk alleen bovenlangs?
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 16:27
door KREGO
yasuni cross hm levert lekker veel power ook op orginele cilinders, alleen wel hoogtoerig trekt ook wel goed door na ongeveer 7.5k toeren, uitlaat is niet te luid, mooi...
en ééntje met veel lasnaden? maar ja gaat hem laten verchromen? dan doet er dat toch niet toe?
mvg
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 17:56
door drdwillem
als je geen dure uitlaat wilt valt de jollymoto al weg
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 18:15
door wippo
Er is geen uitlaat die aan de eisen van TS voldoet. Hard gaan en hard optrekken gaat nu eenmaal niet samen met 2takt.
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 19:50
door tommie
Een leovince v6 heeft die lasnaden en trekt al in lage toeren. En je kunt er wel de 90 mee halen als je hem goed afstelt

Of je zou een er 70cc op moeten zetten

Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 22:25
door tilothijs
Boeki schreef:Wordt lastig, je stelt wel veel eisen.
Vrijwel alle snelle uitlaten beginnen pas bij een relatief hoog toerental koppel af te geven, zelfs de MK Thrower.
Waarom eigenlijk alleen bovenlangs?
omdat ik onderlangs echt te lelijk vind
KREGO schreef:yasuni cross hm levert lekker veel power ook op orginele cilinders, alleen wel hoogtoerig trekt ook wel goed door na ongeveer 7.5k toeren, uitlaat is niet te luid, mooi...
en ééntje met veel lasnaden? maar ja gaat hem laten verchromen? dan doet er dat toch niet toe?
mvg
ik bedoel eigenlijk dat ik een bocht wil waarvan de segmenten klein zijn, en soepel in elkaar overlopen.
de Jolly Moto uitlaten zijn daar een perfect voorbeeld voor!!
wippo schreef:Er is geen uitlaat die aan de eisen van TS voldoet. Hard gaan en hard optrekken gaat nu eenmaal niet samen met 2takt.
Daar heb je helemaal gelijk in, 70cc zou nog de beste oplossing zijn... maar dan wordt je uitstoot ook 40% groter,
betekent dat ik naast 70cc (airsal?) ook een grotere uitlaat moet kopen anders wordt de uitlaat DE beperkende
factor...
KREG0 schreef:eentje opmaat laten maken, die veel kracht heeft in het middengebied, dan heb je ook een redelijke kracht vanonder en een redelijk aantal toeren, opmaat kost denk ik rond de 200, of je moet hem ergens laten berekenen voor 25 euro en hem zelf kunnen maken
Tja, op maat laten maken... ik denk zomaar dat ik met mijn eisen daar meer dan 200,- voor zal moeten betalen hahaha

Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: za 01 jan 2011, 22:30
door tilothijs
drdwillem, wat voor uitlaat heb jij eronder hangen? Dat lijk Jolly Moto of niet?
iig DAT soort bochten vind ik nou mooi !!

Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 15:33
door Pau1
Lekker belangrijk dat je met een grote cilinder 40% meer uitstoot krijgt. Denk dat een grote cilinder voor jou eisen wel de beste oplossing zou zijn. Als je niet al te hard wilt kun je bijvoorbeeld voor een Dr70 gaan. Een andere uitlaat is niet persé nodig, originele uitlaat knijpt hem alleen wel heel erg af op de top. Als je vooral voor veel koppel wilt gaan, dan volstaat een 70cc cilinder met de originele uitlaat ook wel.
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: zo 02 jan 2011, 15:50
door tilothijs
Pau1 schreef:Lekker belangrijk dat je met een grote cilinder 40% meer uitstoot krijgt. Denk dat een grote cilinder voor jou eisen wel de beste oplossing zou zijn. Als je niet al te hard wilt kun je bijvoorbeeld voor een Dr70 gaan. Een andere uitlaat is niet persé nodig, originele uitlaat knijpt hem alleen wel heel erg af op de top. Als je vooral voor veel koppel wilt gaan, dan volstaat een 70cc cilinder met de originele uitlaat ook wel.
lekker belangrijk? Je zegt het zelf, gaat ie afknijpen... maja 70cc is mis wel beste oplossing.
thanks voor alle inzichten

Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: di 04 jan 2011, 14:12
door Jens94
gianelli conti
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: di 04 jan 2011, 16:17
door tilothijs
Kan er een krijgen met een magazijn opruiming.
Nieuw (RX/SX versie)+ Carbon Demper (beide helemaal compleet) 149,- exclusief vrznd kstn.

Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 18:16
door Jens94
gianelli conti beste
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 19:14
door TurboMax
volgens mij wou hij juist NIET een Gianelli Conti.
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 19:54
door JavenDrD
ja je kan hem ook afstellen;) dan heb je niet zo veel last meer van de lage toeren;)
Re: Welke uitlaat?
Geplaatst: wo 05 jan 2011, 19:57
door tilothijs
guys, geen probleem meer plz

ik HEB nu een conti hahahah
hij trekt lkkr ziek, echte top nog niet gedaan, 85 haalden ie wel makkelijk
ik zal binnenkort wel ffe een filmpje maken, en dan ffe showen
(kan iemand eventjes zeggen hoe je moet uploaden op deze site? Many Thanks

)