50CC naar 70CC

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

Voor mijn Derbi xtreme sm 08 ben ik van plan binnenkort over te stappen naar 70cc.
Wat voor cilinder kunnen jullie me aanraden en moet mijn krukas vervangen worden?
Er staan 23k kilometers op de teller.
Mijn oog is gevallen op de Airsal 70CC is dat een sterk koppel cilinder? Ik wil niet echt harder gaan, maar meer koppel onderin hebben. :dry:
En wat voor uitlaat zou er mooi bij passen? Ik heb nu een leovince V6 zou dat goed zijn?

Bedankt
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

Airsal is meer middeltoerig.

Een DMP 70cc is lekker laagtoerig.

i.c.m een leuke uitlaat (Metrakit Thrower is middel - laagtoerig bijvoorbeeld)
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

DaanS schreef:Airsal is meer middeltoerig.

Een DMP 70cc is lekker laagtoerig.

i.c.m een leuke uitlaat (Metrakit Thrower is middel - laagtoerig bijvoorbeeld)
Zou airsal kunnen met mijn krukas? En als ik voor de DMP zou gaan is die een beetje slijtvast?
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

DMP is slijtvast ja.

Airsal is niet echt netjes afgewerkt.

Kan wel op je krukas, maar deze heeft wel aardig veel km.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

DaanS schreef:DMP is slijtvast ja.

Airsal is niet echt netjes afgewerkt.

Kan wel op je krukas, maar deze heeft wel aardig veel km.
Dan wil ik liever een andere krukas erop gooien :think:
Zou het betrouwbaar zijn om een krukas van deze site te kopen van particulieren, waarbij hij of zij zegt dat er maar xxx km mee is gereden? :happy:
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

Welke site? Ik zie geen link :happy:

Is wel betrouwbaar, maar beter haal je de krukas dan op.
Dan zie je ook wat je koopt :happy:
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

DaanS schreef:Welke site? Ik zie geen link :happy:

Is wel betrouwbaar, maar beter haal je de krukas dan op.
Dan zie je ook wat je koopt :happy:
De mensen van deze site bij de koop en verkoop afdeling :lol:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door Daan »

Dan raad ik je altijd aan het op te halen en zelf te voelen voor speling etc.

DMP 70 is erg slecht afgewerkt. Airsal word wel steeds beter kwa afwerking. Verwacht van beide cilinders niet teveel, maar ze moeten wel voor genoeg koppel zorgen icm een Leovince V6, SCR Corse HM bovenlangs of Metrakit Thrower.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

Daan schreef:Dan raad ik je altijd aan het op te halen en zelf te voelen voor speling etc.

DMP 70 is erg slecht afgewerkt. Airsal word wel steeds beter kwa afwerking. Verwacht van beide cilinders niet teveel, maar ze moeten wel voor genoeg koppel zorgen icm een Leovince V6, SCR Corse HM bovenlangs of Metrakit Thrower.
Zal het verschil met 1 van de 2 cilinders merkbaar zijn, vergeleken met mijn 50CC + Leovince V6 onderlangs?
Is er een goedkoop alternatief van die 2 cilinder die wat slijtvaster zijn en ongeveer rond de 150 a 200 € kost?
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

Mijn DMP is aardig goed afgewerkt hoor.

Misschien dat deze ook wel netjes afgewerkt is door de andere eigenaar :think:
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door Daan »

Dat zijn de 2 goedkoopste en koste rond de 120 euro.

Ik heb DMP's gezien die een compleet verkeerde zuiger geleverd kregen...
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

Dat is wel slecht ja..
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

Daan schreef:Dat zijn de 2 goedkoopste en koste rond de 120 euro.

Ik heb DMP's gezien die een compleet verkeerde zuiger geleverd kregen...
Wow dat is inderdaad slecht. Welke cilinder raadt jij me aan? Moet ik btw ook op eigen mengsmeering rijden als ik 70CC eronder gooi?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door Daan »

DMP of Airsal. Wil je meer kwaliteit zou ik zeker voor een Malossi gaan (MHR 80 Replica of MHR 80). Kost je iets meer, maar zul je op de lange termijn meer plezier van hebben.

Zelf mengen (1:40) :happy:
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

Daan schreef:DMP of Airsal. Wil je meer kwaliteit zou ik zeker voor een Malossi gaan (MHR 80 Replica of MHR 80). Kost je iets meer, maar zul je op de lange termijn meer plezier van hebben.

Zelf mengen (1:40) :happy:
Moet je dan smeering mee nemen in een rugtas en na het tanken er direct in doen ofzo? :eh:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door Daan »

Ja, je leest af hoeveel je getankt hebt en mengt er dan olie bij.

Op 40 liter benzine gaat 1 liter olie (1:40). Dit is dus 0.025 l op 1 liter benzine. Je hebt hier een handig flesje voor:

Afbeelding
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Locatie: Hoogezand

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door garra432 »

Daan schreef:Ja, je leest af hoeveel je getankt hebt en mengt er dan olie bij.

Op 40 liter benzine gaat 1 liter olie (1:40). Dit is dus 0.025 l op 1 liter benzine. Je hebt hier een handig flesje voor:

Afbeelding
En dan moet ik me oliepomp uit zetten toch als ik handmatig me smering doe? Maar Ik heb geen olie kraantje of iets. Moet ik gewoon dat kabeltje eruit trekken van die 2tak olie? :think:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door Daan »

Heel je olie reservoir eruit en oliepomp eraf inclusief het tandwiel.

Je kunt dan gelijk je koppelingsveren vervangen door mhr veren
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door fx259b2 »

je kan beter een airsal 80cc, mhr 80 of mhr replica pakken, dat zijn koppel cilinders. airsal 70cc is inderdaard middel tot hoogtoerig.

deze cilinders kunnen gewoon op je originele krukas, al zou ik wil oppassen ivm. je km stand.
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 50CC naar 70CC

Ongelezen bericht door DaanS »

Bij de MHR zou ik als je een andere krukas wilt, een krukas met lange slag nemen.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Plaats reactie