Pagina 1 van 2

50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 14:06
door garra432
Voor mijn Derbi xtreme sm 08 ben ik van plan binnenkort over te stappen naar 70cc.
Wat voor cilinder kunnen jullie me aanraden en moet mijn krukas vervangen worden?
Er staan 23k kilometers op de teller.
Mijn oog is gevallen op de Airsal 70CC is dat een sterk koppel cilinder? Ik wil niet echt harder gaan, maar meer koppel onderin hebben. :dry:
En wat voor uitlaat zou er mooi bij passen? Ik heb nu een leovince V6 zou dat goed zijn?

Bedankt

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 16:59
door DaanS
Airsal is meer middeltoerig.

Een DMP 70cc is lekker laagtoerig.

i.c.m een leuke uitlaat (Metrakit Thrower is middel - laagtoerig bijvoorbeeld)

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 18:06
door garra432
DaanS schreef:Airsal is meer middeltoerig.

Een DMP 70cc is lekker laagtoerig.

i.c.m een leuke uitlaat (Metrakit Thrower is middel - laagtoerig bijvoorbeeld)
Zou airsal kunnen met mijn krukas? En als ik voor de DMP zou gaan is die een beetje slijtvast?

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 18:14
door DaanS
DMP is slijtvast ja.

Airsal is niet echt netjes afgewerkt.

Kan wel op je krukas, maar deze heeft wel aardig veel km.

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:04
door garra432
DaanS schreef:DMP is slijtvast ja.

Airsal is niet echt netjes afgewerkt.

Kan wel op je krukas, maar deze heeft wel aardig veel km.
Dan wil ik liever een andere krukas erop gooien :think:
Zou het betrouwbaar zijn om een krukas van deze site te kopen van particulieren, waarbij hij of zij zegt dat er maar xxx km mee is gereden? :happy:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:09
door DaanS
Welke site? Ik zie geen link :happy:

Is wel betrouwbaar, maar beter haal je de krukas dan op.
Dan zie je ook wat je koopt :happy:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 21:18
door garra432
DaanS schreef:Welke site? Ik zie geen link :happy:

Is wel betrouwbaar, maar beter haal je de krukas dan op.
Dan zie je ook wat je koopt :happy:
De mensen van deze site bij de koop en verkoop afdeling :lol:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 21:20
door Daan
Dan raad ik je altijd aan het op te halen en zelf te voelen voor speling etc.

DMP 70 is erg slecht afgewerkt. Airsal word wel steeds beter kwa afwerking. Verwacht van beide cilinders niet teveel, maar ze moeten wel voor genoeg koppel zorgen icm een Leovince V6, SCR Corse HM bovenlangs of Metrakit Thrower.

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 21:24
door garra432
Daan schreef:Dan raad ik je altijd aan het op te halen en zelf te voelen voor speling etc.

DMP 70 is erg slecht afgewerkt. Airsal word wel steeds beter kwa afwerking. Verwacht van beide cilinders niet teveel, maar ze moeten wel voor genoeg koppel zorgen icm een Leovince V6, SCR Corse HM bovenlangs of Metrakit Thrower.
Zal het verschil met 1 van de 2 cilinders merkbaar zijn, vergeleken met mijn 50CC + Leovince V6 onderlangs?
Is er een goedkoop alternatief van die 2 cilinder die wat slijtvaster zijn en ongeveer rond de 150 a 200 € kost?

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 22:24
door DaanS
Mijn DMP is aardig goed afgewerkt hoor.

Misschien dat deze ook wel netjes afgewerkt is door de andere eigenaar :think:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 23:19
door Daan
Dat zijn de 2 goedkoopste en koste rond de 120 euro.

Ik heb DMP's gezien die een compleet verkeerde zuiger geleverd kregen...

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 23:25
door DaanS
Dat is wel slecht ja..

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 23:38
door garra432
Daan schreef:Dat zijn de 2 goedkoopste en koste rond de 120 euro.

Ik heb DMP's gezien die een compleet verkeerde zuiger geleverd kregen...
Wow dat is inderdaad slecht. Welke cilinder raadt jij me aan? Moet ik btw ook op eigen mengsmeering rijden als ik 70CC eronder gooi?

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: za 15 sep 2012, 23:50
door Daan
DMP of Airsal. Wil je meer kwaliteit zou ik zeker voor een Malossi gaan (MHR 80 Replica of MHR 80). Kost je iets meer, maar zul je op de lange termijn meer plezier van hebben.

Zelf mengen (1:40) :happy:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 00:38
door garra432
Daan schreef:DMP of Airsal. Wil je meer kwaliteit zou ik zeker voor een Malossi gaan (MHR 80 Replica of MHR 80). Kost je iets meer, maar zul je op de lange termijn meer plezier van hebben.

Zelf mengen (1:40) :happy:
Moet je dan smeering mee nemen in een rugtas en na het tanken er direct in doen ofzo? :eh:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 00:45
door Daan
Ja, je leest af hoeveel je getankt hebt en mengt er dan olie bij.

Op 40 liter benzine gaat 1 liter olie (1:40). Dit is dus 0.025 l op 1 liter benzine. Je hebt hier een handig flesje voor:

Afbeelding

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 00:55
door garra432
Daan schreef:Ja, je leest af hoeveel je getankt hebt en mengt er dan olie bij.

Op 40 liter benzine gaat 1 liter olie (1:40). Dit is dus 0.025 l op 1 liter benzine. Je hebt hier een handig flesje voor:

Afbeelding
En dan moet ik me oliepomp uit zetten toch als ik handmatig me smering doe? Maar Ik heb geen olie kraantje of iets. Moet ik gewoon dat kabeltje eruit trekken van die 2tak olie? :think:

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 09:21
door Daan
Heel je olie reservoir eruit en oliepomp eraf inclusief het tandwiel.

Je kunt dan gelijk je koppelingsveren vervangen door mhr veren

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 12:12
door fx259b2
je kan beter een airsal 80cc, mhr 80 of mhr replica pakken, dat zijn koppel cilinders. airsal 70cc is inderdaard middel tot hoogtoerig.

deze cilinders kunnen gewoon op je originele krukas, al zou ik wil oppassen ivm. je km stand.

Re: 50CC naar 70CC

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 12:19
door DaanS
Bij de MHR zou ik als je een andere krukas wilt, een krukas met lange slag nemen.