comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Hallo Derbiforum,

ik heb nu al een langere tijd een derbi projectje in de schuur staan die even op on-hold staat. Heb ondertussen voor mn dagelijkse derbi even de technigas pijp geleent(lees onbepaalde tijd) en zat me nu af te vragen wat eigenlijk de ideaale pijp zou zijn om heerlijk rustig te kunnen rondrijden en een makkelijke powerband te hebben om bijvoorbeeld een dijk op te kunnen rijden en dergelijke. Ik heb op het moment een:

70cc import(DMP)
24mm R/T carb van stage 6
mallosi membraam setje
ori ontsteking

het idee is dus om een pijp te hebben die een beetje de originele pijp nadert. Maar valt die te gebruiken met 70cc? of zijn er andere mogelijkheden? of zou de perfecte pijp nog voor me gemaakt moetten worden en zou dit dan ongeveer in het budget vallen van bestaande nieuwe pijpen? (een pijp voor een puch kan je laten maken voor ongeveer 100 euro al)

ps snelheid interesseert me niet zo, gaat toch hobby brommer worden voor weinig kilometers per jaar dus wat harder is niet erg. Zachter ook niet zo 80-90 zou wel een mooie snelheid zijn
Gebruikersavatar
fruity
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Locatie: beurm

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door fruity »

een technigas uitlaat gaat daar eigenlijk perfect op , had die ook op een giet cilinder en had een lange powerband en veel koppel .
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

welke technigas heb je het dan over? ik heb zelf de E-nox op de standaard 50cc en die is dus enorm hoogtoerig met een felle 'lastige' powerband. bedoel je dan de E-box?
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door fx259b2 »

E-nox heeft een powerband van 8-12,5k toeren extreem hoogtoerig is dus wat overdreven. maatje van me reed met de e-nox op zn dr80 (am6) reed gewoon lekker alleen kan je beter een uitlaat nemen waarbij de powerband iets eerder begint zo benut je de cilinder beter.
Gebruikersavatar
fruity
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Locatie: beurm

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door fruity »

als je die uitlaat op een laagtoerige 70 zet heb je snel je powerband .
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik vind dat je 8-12.5k toch wel hoogtoerig mag noemen ;) het is geen pro-race setup maar voor normaal is het hoogtoerig ;) Verder kan ik mij niet voorstellen dat een uitlaat mismatchen met de cilinder het meest relaxte rijresultaat gaat opleveren. Het mooiste is om je powerband zoveel mogelijk onderin in te zetten in plaats van een uitlaat monteren met een powerband waar de cilinder niet in mee kan komen
Gebruikersavatar
fruity
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Locatie: beurm

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door fruity »

een middeltoerige 70cc kan ook tot 12,5k gaan , ik sreek uit ervaring . enox rijd goed op een 70 cc . heb erna een yasuni r2 gestoken , rijd beter maar je powerband komt dan gewoon later ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
Gebruikersavatar
SxStan
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2011, 19:51
Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007
Locatie: Spankeren (Gld)

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door SxStan »

ik reed met die cilinder gwn met een originele pijp (zonder prop, piemel en katelysator). liep perfect!
Senda85
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 sep 2012, 09:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door Senda85 »

steek een leo v6, heb je een powerband van ong 6 tot 10k toeren
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door Wesley95 »

ik zou ook voor leo v6 gaan
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
Gebruikersavatar
fruity
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Locatie: beurm

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Ongelezen bericht door fruity »

leovince v6 gaat hetzelfde zijn als de technigas , ik zeg het je het is een uitlaat die perfect is . Andere uitlaten gaan afnijpen ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
Plaats reactie