dr70 + een leuke uitlaat
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
dr70 + een leuke uitlaat
hallo mede derbi coureurs,
ik heb een drd pro uit 2011 en ga binnenkort om een andere cilinder. ik dacht aan een dr70, nu is mijn vraag welke uitlaat loopt daar lekker op. ik heb al iets gelezen dat een conti ook wel goed is voor een dr. Alleen ik heb met mijn originele cilinder heel veel problemen gehad met die uitlaat, dus daarom liever geen conti.
ik heb een drd pro uit 2011 en ga binnenkort om een andere cilinder. ik dacht aan een dr70, nu is mijn vraag welke uitlaat loopt daar lekker op. ik heb al iets gelezen dat een conti ook wel goed is voor een dr. Alleen ik heb met mijn originele cilinder heel veel problemen gehad met die uitlaat, dus daarom liever geen conti.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: dr70 + een leuke uitlaat
Standaard uitlaat op je 70 houden
Dan heb je lekker veel koppel! Loopt ook lekker door dan 



royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: dr70 + een leuke uitlaat
okee, en wat zijn dan ongeveer de prestaties? want ik wil eigenlijk niet langzamer als eerst gaan
nu was mijn top ongeveer 95 (als hij het deed)

nu was mijn top ongeveer 95 (als hij het deed)

-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: dr70 + een leuke uitlaat
Dr70 is voor het oude type/OT blok
Jij hebt een NT/nieuw type blok
Past dus niet
Jij hebt een NT/nieuw type blok
Past dus niet
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: dr70 + een leuke uitlaat
dat dacht ik eerst ook, maar ik zag laatst bij josdijkman dat er nu ook een versie voor het NT blok was?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: dr70 + een leuke uitlaat
Yup:
Import 70cc
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijwel zelfde kwaliteit als DR/DMP voor oud type blok
Import 70cc
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijwel zelfde kwaliteit als DR/DMP voor oud type blok


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: dr70 + een leuke uitlaat
Gaaf!
weet je toevallig ook wat de prestaties ongeveer zijn?
ik hoef niet echt hard te gaan, rond de 95/100 is mooi genoeg

weet je toevallig ook wat de prestaties ongeveer zijn?

ik hoef niet echt hard te gaan, rond de 95/100 is mooi genoeg

- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: dr70 + een leuke uitlaat
met een scr corse chroom zal je wel de 100 halen
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: dr70 + een leuke uitlaat
hmm okee, ik zal dan nogwel even wat verder kijken..
ik vind onderlangse uitlaten namelijk niet zo mooi staan bij mn brommert
ik vind onderlangse uitlaten namelijk niet zo mooi staan bij mn brommert

- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: dr70 + een leuke uitlaat
Nee, bovenlangs past mooier! Ik zou gewoon een laagtoerige uitlaat op die cilinder nemen. Want die cilinder is van gietijzer gemaakt, en gaat dus niet hard, maar heeft veel koppel (trekkracht) Dus je zal lekker snel bij de stoplichten wegtrekken.
Met standaard uitlaat zal je hooguit 90 gaan.
Met Metrakit Thrower ook wel zoiets.
Maar een Conti is ook echt een goede keus op een 70. Ik heb o ok zon combinatie gehad op een laagtoerige 70, en boh dat liep netjes 106
Kwam ook echt mooi zwaar tweetakt geluid uit! 
Met standaard uitlaat zal je hooguit 90 gaan.
Met Metrakit Thrower ook wel zoiets.
Maar een Conti is ook echt een goede keus op een 70. Ik heb o ok zon combinatie gehad op een laagtoerige 70, en boh dat liep netjes 106



royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- JeffreyOKP
- Derbi fan
- Berichten: 50
- Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 12:55
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro
Re: dr70 + een leuke uitlaat
okee, bedankt voor de informatie
ik heb het alleen niet meer zo op mn conti..
want met mn originele cilinder loopt hij steeds warm
ik had eerst al pech, want ze hadden vanuit de fabriek een fout gemaakt met mn cilinder en zuiger, dus na 1600 km ging hij heel slecht rijden en een berg gezeur mee gehad.
toen een keer weg gebracht en kwamen ze erachter dat er een te kleine zuiger in zat met een wat grotere cilinder.
daarna hadden ze het allemaal verholpen zeiden ze, maar helaas op de terugweg naar huis liep hij toen vast.
daarna terug gebracht en er wat van gezegt, toen hebben ze er als soort van garantie weer een nieuwe zuiger ingezet.
het ging toen al iets beter, alleen na 200 km had ik hem ingereden dus ging ik wat harder rijden en gelijk liep hij warm.
toen besloot ik hem maar zelf te maken, dus weer nieuwe zuiger erin. thermostaat er ook uit, op mengsmering gaan rijden.
ook weer na ongeveer 200 km dacht ik hem ingereden te hebben dus ik reed een klein stukje vol gas, ik liet hem uitrollen, en bam weer warmgelopen.
dat is het hele verhaal wel zo een beetje...
de oorzaak is nogsteeds onbekend
nu ben ik dus aan het kijken voor wat anders.

ik heb het alleen niet meer zo op mn conti..
want met mn originele cilinder loopt hij steeds warm

ik had eerst al pech, want ze hadden vanuit de fabriek een fout gemaakt met mn cilinder en zuiger, dus na 1600 km ging hij heel slecht rijden en een berg gezeur mee gehad.
toen een keer weg gebracht en kwamen ze erachter dat er een te kleine zuiger in zat met een wat grotere cilinder.
daarna hadden ze het allemaal verholpen zeiden ze, maar helaas op de terugweg naar huis liep hij toen vast.
daarna terug gebracht en er wat van gezegt, toen hebben ze er als soort van garantie weer een nieuwe zuiger ingezet.
het ging toen al iets beter, alleen na 200 km had ik hem ingereden dus ging ik wat harder rijden en gelijk liep hij warm.
toen besloot ik hem maar zelf te maken, dus weer nieuwe zuiger erin. thermostaat er ook uit, op mengsmering gaan rijden.
ook weer na ongeveer 200 km dacht ik hem ingereden te hebben dus ik reed een klein stukje vol gas, ik liet hem uitrollen, en bam weer warmgelopen.
dat is het hele verhaal wel zo een beetje...
de oorzaak is nogsteeds onbekend

nu ben ik dus aan het kijken voor wat anders.