Pagina 1 van 1

welke setup?

Geplaatst: di 30 okt 2012, 18:17
door matthias-123
hoi allemaal.

ik ben nieuw op het forum

ik ga een derbi kopen, ik wil hem graag beetje snel laten lopen en snel laten op trekken

top ongeveer 90/115

welke setup is goed, wil niet elke week er weer aan sleutelen dat er weer wat kapot is.

mvg matthias.

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 07:43
door llennardd
wil je orginele cilinder houden?? en ontsteking?? krukas??

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 08:41
door matthias-123
wil andere uitlaat,cilinder,carb

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 15:38
door ral4life
mhr replica met bij passende uitlaat (zijn er meerdere)
21 mm carb

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 17:04
door matthias-123
80cc mhr?


en gaat dat beetje lekker lopen?

en is yasuni cross hm bovenlangs?

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 17:26
door r-guchte
Als je goed afstelt loop het wel goed ja :thumbup: .

En yasuni cross hm is bovenlangs ja.

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 17:32
door matthias-123
zijn er verder nog wat onderdelen die veranderd moeten worden als deze setup er op komt?

en welke cilinder zal naast de 80 cc mhr ook nog goed zijn?

en yasuni cross hm is toch geen 2 week plezier en dan roestbak?

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 18:45
door Pieke
Wil je bovenlangs of onderlangs?

Re: welke setup?

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 21:36
door matthias-123
Bovenlangs het liefst

Re: welke setup?

Geplaatst: do 01 nov 2012, 19:16
door ral4life
mhr replica 80cc
21mm carb
yasuni cross (als dit kan)

airsel 80cc
21mm carb
yasuni cross (als dit kan)

dr 70cc (is er alleen voor ot als ik het goed heb en zal wat langzamer lopen maar is wel slijtvast)
21mm carb
yasuni cross

Re: welke setup?

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 09:57
door matthias-123
is de 70cc dr cilinder goed?

en als je 80 cc mhr er op zet moet je dan ook de krukas veranderen? en ontsteking

Re: welke setup?

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 14:08
door r-guchte
Die dr70 zorgt vooral voor meer koppel maar niet een veel hogere top maar is wel slijtvast. En bij mhr 80 is het wel aan te raden een andere krukas te nemen. Ontsteking is extra, kan ook heel mooi lopen met ori. ontsteking.

Re: welke setup?

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 14:36
door llennardd
ik heb 80cc mhr
21 mm carburateur
mhr supermoto
ori krukas en ontsteking

super veel koppel en ook nog een hele leuke top

Re: welke setup?

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 17:04
door Roelofjan
Je kan er ook wat tegen doen om geen roest op je uiltaat te krijgen, bijv. hitte bestendige lak (geen ervaring mee) ik doe het altijd met verlopen olie en een doek, wat olie op de doek en op je uitlaat wrijfen, daarna ff stukje rijden en dan nog is, werkt super bij mij!!

Re: welke setup?

Geplaatst: za 03 nov 2012, 21:54
door JoostDerbiDRD
mhr 80 is prima met een scr uitlaatje sorry voor me oude post :eerie:

Re: welke setup?

Geplaatst: za 03 nov 2012, 21:56
door ral4life
JoostDerbiDRD schreef:Barikit 88cc met 43mm slag krukas en 32mm carb hpi ontsteking
Vl6membraam
Scr corse 90cc

Dan vlieg je :wub:
en loopt die iedere keer kapot hij rijd er gewoon mee op straat.

Re: Re: welke setup?

Geplaatst: za 03 nov 2012, 22:56
door Pieke
JoostDerbiDRD schreef:Barikit 88cc met 43mm slag krukas en 32mm carb hpi ontsteking
Vl6membraam
Scr corse 90cc

Dan vlieg je :wub:
Wat is de toegevoegde waarde van deze post? Is toch totaal niet relevant voor de TS?

Re: welke setup?

Geplaatst: zo 04 nov 2012, 19:24
door JoostDerbiDRD
Nee sorry , hij zoekt toch 80?
De krukas hoeft bij een mhr 80 inweze niet maar na
Een tijdje gaan je krukas lagers wel naar de 'k'

Verder standaard onsteking en een 21mm delortho
En een.standaard lucht filter als je de wegen vies zijn wil
Je niet dat je stil staat door viezig heid in je carb
En ik zou meteen eventueel remblokjes mee veranderen
Kan nooit kwaad
En hou rekening dat je verbruik hoe dan ook omhoog gaat

Re: welke setup?

Geplaatst: zo 04 nov 2012, 20:42
door ral4life
Hij zoekt iets waar mee die dagelijks rijd en hardt op trekt en heeft gevraagd welke setup hier goed voor is hoeft dus geen 80cc te zijn. Het moet dus niet binnen 1000km stuk lopen en en verbruik van 1op 5 hebben. En normale mhr 80 of replica is snel genoeg en nog best slijtvast ook.En dr 70 is slijtvast en iets minder snel maar heeft wel veel kracht. Remblokken is onzin je remt netzo goed op 1mm remvoering dan als op 3 mm. En dingen als en hpi zijn niet echt handig als je verlichting wil.

*Barikit 88cc heeft volgensmij geen 43mm krukas maar en 45mm