Pagina 1 van 1
binnenrotor
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 18:10
door Mr.Derbi.
hey,
ik rijd nu met volgende set-up:
-dellorto 21
-vl6
-dmp 70 (omdat ik men brommer bijna dagenlijks gebruik)
-doppler krukas met skf lagers
en een mvt premium ontsteking omdat ik geen andere ontsteking ter beschikking heb, nu ik weet dat een binnenrotor voor meer slijtage zorgt aan krukas en lagers, maar is dit echt veel meer dan een originele ontsteking?
hoeveel km zou je ongeveer met een krukas en lagers kunnen doen met een binnerotor ?
bedankt
Re: binnenrotor
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 23:56
door ral4life
Met en nieuwe krukas van bijv dopler die jij hebt hebben sommige hier op het forum 4 a 5000km gehaald.
Nou heb jij niet zo en hoogtoerig cilinder dus het zou haalbaar moeten zijn maar bij sommige knakt hij al bij 2000km.
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 00:09
door Venlonaer
Van wie weet je dat...?
Mij lijkt het juiste dat er minder slijtage is gezien er minder gewicht is....
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 00:26
door Pieke
En meer omdat ie meer toeren draait, zeker?

Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 01:52
door ral4life
Venlonaer schreef:Van wie weet je dat...?
Mij lijkt het juiste dat er minder slijtage is gezien er minder gewicht is....
hoezo zou die minder slijten als er minder gewicht is?
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 02:24
door melvo33
heb hpi 2006 gehad op malossi mhr team 80 geloof me dat slijt als een malle

Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 03:06
door Pieke
Wat gek. Ik ook. Viel best mee met slijtage.
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 10:22
door melvo33
ja waar gerbuik je hem voor dan... ik gerbruikte hem voor dagelijks vervoer en hij ook en ja dan slijt het gewoon mega hard als je ook nog een beetje een hoog toerige cilinder hebt..
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 11:04
door Pieke
Getunede team met hpi voor dagelijks vervoer
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 13:55
door melvo33
nou dan weet ik niet wat je er mee doet maar dat slijt hard
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 17:06
door Daan
Ik reed er ook dagelijks mee. TEAM 7t, 43mm slag krukas. Slijtage viel reuze mee.
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 17:13
door Pieke
Dat dus.
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 17:23
door melvo33
nou dat is dat bij iedereen waarschijnlijk verschillend

Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 19:21
door Mr.Derbi.
ik rij nu met dmp 70, is een laagtoerige cilinder dus draait zowizo al minder toeren.
maar ik rij wel redelijk veel km's
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 19:31
door Pieke
ik zie het nut van een binnenrotor op een dmp 70 niet echt
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 19:44
door DaanS
Pieke schreef:ik zie het nut van een binnenrotor op een dmp 70 niet echt
Is er ook vrijwel niet
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 20:03
door Mr.Derbi.
Pieke schreef:ik zie het nut van een binnenrotor op een dmp 70 niet echt
is ook zo, maar zoals ik bovenaan al vermeld heb, heb ik geen andere ontsteking..
Re: binnenrotor
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 20:12
door Pieke
Geef die MVT maar aan mij dan. Ik heb nog wel een ori ontsteking voor je liggen
